Em-Ge LP3a luftpistol, värd att göra nått med?

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Em-Ge LP3a luftpistol, värd att göra nått med?

Inläggav G-son 11 maj 2021, 00:06

En bekant har fått tag i en västtysk Em-Ge LP3a från ett dödsbo, vet inte mycket mer om den än att den verkar fungera mekaniskt och att gummitätningen mot pipan nog varken kan kallas för varken gummi eller tätning längre. Verkar ha en pistongtätning av polyuretan, okänt skick på den, hittat en enda säljare av den och fjädern i England. Tätningen som faller i bitar har jag inte hittat som del specifikt till den pistolen, men går kanske improvisera nått.

Är det nått man vill ge sig på att pyssla med? Värt att lägga några pengar alls på den, och är den värd nått nämnvärt i fungerande skick när jag pysslat färdigt, har provskjutit, och insett att min FWB 65 är roligare (och jag borde fokusera på att byta åldrade tätningar i den istället)?

För att följa länken så måste du registera dig.

G-son
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 apr 2020, 19:43
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 6 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 65

Re: Em-Ge LP3a luftpistol, värd att göra nått med?

Inläggav G-son 12 maj 2021, 10:23

Jag tolkar frånvaron av entusiastiskt påhejande som att jag bör hitta bättre saker att lägga tid och pengar på.
G-son
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 apr 2020, 19:43
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 6 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 65

Re: Em-Ge LP3a luftpistol, värd att göra nått med?

Inläggav Luftpangarn 12 maj 2021, 11:23

G-son skrev:Jag tolkar frånvaron av entusiastiskt påhejande som att jag bör hitta bättre saker att lägga tid och pengar på.


Nä, det är nog snarare så, att aktiviteten i forumet generellt, är mycket låg f.n.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Em-Ge LP3a luftpistol, värd att göra nått med?

Inläggav Per-Erik 12 maj 2021, 13:52

Värd att pyssla med: ja absolut :thumbupp:
Värd att lägga pengar på: begränsat :roll:
Värd något när man är klar: nä inte särskillt, typ en 5 hunka max :cry:
Antingen tar du det som hobbyarbete eller så ser du till att den blir skickad till mig :mrgreen:

MVH/Per-Erik
Användarvisningsbild
Per-Erik
 
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 feb 2009, 10:07
Ort: Sveg/Härliga Härjedalen
Tack utdelade: 39 gång
Tackad: 16 gånger i 12 inlägg

Re: Em-Ge LP3a luftpistol, värd att göra nått med?

Inläggav G-son 12 maj 2021, 23:49

Luftpangarn skrev:Nä, det är nog snarare så, att aktiviteten i forumet generellt, är mycket låg f.n.

Så kan det vara. Få forum som ens har överlevt tills idag, många har flyttat till facebook och andra ställen. Och vädret är ju fint ute, så många är säkert ute och skjuter istället för att harva omkring på nätet.

Per-Erik skrev:Värd att pyssla med: ja absolut :thumbupp:
Värd att lägga pengar på: begränsat :roll:
Värd något när man är klar: nä inte särskillt, typ en 5 hunka max :cry:
Antingen tar du det som hobbyarbete eller så ser du till att den blir skickad till mig :mrgreen:

MVH/Per-Erik

Okej, det var nog ungefär vad jag misstänkte. Den verkar i alla fall vara lättmekad, det är ett plus. Jag får ta en funderare på om jag vill ha ett projekt, jag vet inte ens vad nuvarande ägare vill ha för den än så länge. Kanske kan förmedla en affär om någon annan är köpsugen, men jag misstänker att totalsumman snabbt hamnar på för höga nivåer ihop med frakten om den ska skickas nånstans.
G-son
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 apr 2020, 19:43
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 6 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 65

Re: Em-Ge LP3a luftpistol, värd att göra nått med?

Inläggav atte69 12 maj 2021, 23:49

de e ju bara att riva å kika vad som behövs ,.. lite packningar å den e mä igen ,,
kanske inte värd det i plånboken men det är ändå så små pengar ( nä ja e inte rik ) , men det triggar att ha fått igång å räddat en gammal "relik",, bara kör !!
atte69
 
Inlägg: 1096
Blev medlem: 24 jun 2015, 16:24
Ort: Norra halland
Tack utdelade: 148 gång
Tackad: 150 gånger i 115 inlägg
Luftvapen favorit: HWalther BsAAnschuts

Följande användare vill tacka atte69 för detta inlägg
Luftpangarn (13 maj 2021, 13:45)


Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

  • Sponsorer