Shadow 2

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Shadow 2

Inläggav Luftpangarn 03 mar 2021, 14:53

Silwer, jag har inte skrivit en rad om att fylla "12g" kapslar med luft.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 03 mar 2021, 17:54

Jag fyller en sodastreamflaska som jag bytt mässingskoppling på... Denna fyller jag i sin tur från en 8l 200bars flaska. Sodastream flaskan har en fyllventil som släpper ut vätska när man trycker in en pinne...

Typ cigarettändarfyllare...

Provade att skjuta några skott nu... Det är betydligt mer drag i detta magasin en ett med engångskapslar i och det är ju roligt.... Mindre bra var att magasinet nu visar en vikt på ett gram mindre men det kan ju lika gärna vara magasinets tätningar.

Jag har tittat på nätet och de flesta spyr galla över dessa återfyllningsbara kapslarna men det beror på att de inte vet hur dessa ska hanteras... Som gammal kyltekniker har jag hyfsad koll på det...

Man ska fylla i vätskeform CO2 patronen ska ligga i frysen så att den blir redigt kall och fyllflaskan ska ställas i varmt vatten. Då blir det en hyfsad tryckskillnad och man får in optimalt med vätska i patronen...

I mitt fall så är det så att ventilen som sitter i nosen på patronen inte längre gör någon nytta, den är ju ständigt öppen och ligger mest i vägen för flödet. Kommer förmodligen att ta bort denna.

CO2 patronerna hade jag sedan tidigare
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Följande användare vill tacka Gordon för detta inlägg
Luftpangarn (03 mar 2021, 18:38)

Re: Shadow 2

Inläggav Luftpangarn 03 mar 2021, 18:42

Du har koll Gordon! :thumbupp:

Som van gasmicklare kan du förstås återfylla dina "sodastream"-tuber själv. Jag kan nöja mig med att byta i affären. :wink:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 03 mar 2021, 20:06

Problemet med köpta CO2 tuber är att anslutningen är special just för att hindra felaktigt nyttjande... Finns en adapter men med den och fyllnippeln blir det en aningen otympligt.

Annars helt ok lösning... Har man ett par stycken kan man passa på att byta vid erbjudanden...
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Shadow 2

Inläggav Luftpangarn 03 mar 2021, 21:03

Jag har beställt denna fyllnippel, som skall passa direkt på sodastream-tuber, om jag fattat rätt.
För att följa länken så måste du registera dig.

Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 03 mar 2021, 21:14

Sorry man var tvungen att logga in... Jag har inte gänga på min tub i framkant men jag tror inte den är i vägen ... Fyllpipen verkar ok.

Du måste dock ha en konverterare mellan flaskan och fyllnippeln den passar inte på flaskan... Sodastreamen har en tokgänga...

För att följa länken så måste du registera dig.

Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Shadow 2

Inläggav Luftpangarn 03 mar 2021, 22:14

Den har just denna "tokgänga" "TR21-4".
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Shadow 2

Inläggav börne 03 mar 2021, 22:52

Ja där har dom varit roliga... en helt vanlig trapetsgänga men med 1mm större diameter än en std gänga.

TR 20x4 sen TR 22x5 så varför inte lägga sig lite mittemellan bara för att jävlas :-)
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 04 mar 2021, 11:02

Igår tog jag mig en funderare varför inte tillverkarna gör ett magasin med inbyggd tank istället. Då kan man utnyttja magasinets volym optimalt och få in mer CO2 samtidigt som det både blir billigare och mer miljövänligt.

Åtminstone borde det finnas som ett tillval men nog om det.

Igår sköt jag med det ombyggda magasinet och första laddningen gick riktigt bra, vid andra magasinet märktes avkylningen tydligt så mycket att det påverkade träffbilden ordentligt. Det blir till att bygga om det andra magasinet också och så får man växla magasin mellan skjutningarna. Det här är nackdelen med CO2 och det får man lära sig att hantera.

Mestadels av tiden gick åt att justera riggarna... Blir inte så mycket tid för det när man är ute på vallen men det är nog så viktigt och här är det bara fördelar... man kan i lugn och ro optimera sin utrustning.

Något som jag också noterade är att de glasögon som jag använder för nationellt skytte inte fungerar 100:a då avståndet till en utsträckt näve är längre än när man skjuter med två händer

Har beställt en speedloader för som läget är nu hamnar det mer kulor på golvet än i magasinet

// Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Shadow 2

Inläggav Luftpangarn 04 mar 2021, 12:54

Följande har jag inte mätt upp eller liknande. Men man kan ju kanske fundera på sakerna?

Jag tror att det skulle kunna vara bra att förbättra värmeledning mellan co2 patronen och magasinets metall. På så sätt får man en större massa metall som kyls och värms upp, och det går då långsammare och blir mer stabilt, än co2 patronens relativt lilla mängd metall. Ytan som gör värmeutbyte mot omgivningen, blir också större.

Något som talar för detta, är mina gevär Hämmerli 850 samt QB78, där gasen från 2st 12g co2 töms ut och lagras i stora metalltuber. Jag upplever inte att gastrycket svajar, om jag så vräker iväg 2x8 skott i snabb följd med 850:an - men jag har inte gjort det så många gånger, och det är klart, att det blir ju ändå aldrig samma eldhastighet som med en semiautomat.

Nu tycker jag mig ha märkt, att nedkylningen av själva (inner-) pipan, åtminstone är lika viktig som nedkylningen av co2 patronen. För när jag testat att skjuta ute i minusgrader med co2 revolver / pistol, har det inte riktigt hjälpt att byta till varm co2 patron. Och patronen verkar hursomhelst inte ha blivit kallare än vid skytte i sommartemperatur. Men pipan har ju verkligen blivit mycket kall.

Visst är det sorgligt att det inte satsas på den typ av fyllbara magasin du föreslår. Men hela iden med bulkfyllning av co2 vapen, bromsade in rejält vid att använda typ brandsläckare som fyllnadskälla för ett par decennier sedan, när PCP kom. Litet större tankar för paintball är väl det som kommit.

Vet inte hur många skott de får ur sina PCP pistoler, innan träffbilden svajar för mycket. 30 skott, innan det är dags att pumpa igen?

Alla drivmedel har sina för- och nackdelar. Krut är ju tex skitkul, men inget för hemmagaraget. :-) Så din kombolösning är verkligen mycket tilltalande!

(Det var några entusiastiska westernskyttar i USA, som faktiskt tyckte CO2 Colt SAA var jättebra komplement till sina krutrevolvrar. En av dem fick en salig blick, när han berättade att han minsann dragit fram pickan under lunchrasten, och pangat inne på kontoret!)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Shadow 2

Inläggav börne 04 mar 2021, 18:12

Luftpangarn skrev:Vet inte hur många skott de får ur sina PCP pistoler, innan träffbilden svajar för mycket. 30 skott, innan det är dags att pumpa igen?

Vet inte hur många skott andra liknande pistoler ger men då jag nyligen kollade på Air Arms sida så vet jag att deras PCP pistol ger 80 skott.

Men det är ju en match pistol, sen finns det ju Artemis & dom där lite enklare pistolerna, vet inte vad dom ger.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 04 mar 2021, 20:48

Idag fixade jag till det andra magasinet fyllde detta utan att ha kylt ner detta och visst fungerar det men det går ju inte att jämföra med ett korrekt fyllt magasin. Klart är att det räcker gott med två fyllda magasin för mig.

Läger man dessutom in lite hölster dragning och andra träningsmoment då kan man träna länge...

Sköt några "precisionserier" också och idag gick det inte lika bra på den kanten, håller mig inom det svarta med slumpmässiga avstickare (7,5meters pistoltavla på 6meter). Det duger gott inledningsvis då det är "momentträning" och snabbhet som gäller här.

Värt att notera att den korta visirlinjen kontra avståndet gör att jag inte får riktigt bra skärpa, dessutom stående utan stöd så jag får återkomma till ett mer korrekt utfört test senare...

Tog dessutom isär pistolen och tittade lite på uppbyggnaden och blowbacken gör ju att konstruktionen inte är riktigt optimal för precision. Pipan sitter faktiskt inte fast utan går att röra någon mm. Går säkert att förbättra med ett par teflondistanser med den påföljden att den drar mer CO2...

Såg någon rysk test på föregångaren och där mantlade skyttarna pistolen mellan varje skott säker pågrund av att de ville komma tillrätta med detta...
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Shadow 2

Inläggav Silwer 05 mar 2021, 17:12

Borstade i greengas, dör är det ju just då att en del av säg en blowback aursiftpustol så fyller du på en liten tank i vapnet.

Men det är ju inga enorma effekter.

Co2 pistoler utan 12geamnare är ju oftast lite finare med en tank man fyller så som Gordon skrev som man kyler, ofta en vikt av gas.

Men det gör ju ingen skillnad här? 12 gramsoatroner är ju billiga och räcker väl för de flesta? Annaråt är det med sög 88grammare som ofta är dyra, men pistoler drivs inte av dem.
jag ser inte poängen i att fylla på 12geammare med kolsyra vara, jobbet liksom för vadå?
Det är ju inte så att den dör skjuter på nåt sätt som den äkta 9mm pistolen gör och 6m är då inte mycket att prata om öht utan få får man ta allt som en kul grej bara att man har en äkta krutpistol och en kopia i lekvaruant som efterliknar originalet.

Vet inte om det tänkta tävlas med den dör 9mm pistolen jag är väl ren torr skytte träning med kopian om den väger liknande mm av värde.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 06 mar 2021, 12:16

Den här diskussionen har vi haft förut Silwer men för mig är kombinationen luft krut skillnaden ovärderlig...

Vad beträffande det faktum att man vill fylla på sina 12g patroner är mer en känsla av att göra något bra för miljön att det sedan är både billigare går snabbare att "ladda" och att det blir avsevärt mer tryck i pistolen är bonus...
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Shadow 2

Inläggav Silwer 08 mar 2021, 22:16

Ok nu går ju dock 12geamnarba att lämna i återvinningen.

Kort sagt jag förstår nog inte, men vad gör det.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Shadow 2

Inläggav Luftpangarn 09 mar 2021, 01:17

Gordon - och andra med liknande vapen?

Det finns faktiskt hyggligt många olika sorters rundkulor som funkar i din typ av picka. Rena mjuka blykulor är inte så lyckat, då matningen och fjäder belastningen i magasinet torde funka bäst med kulor som inte deformeras.

Jag har en burk grafitsmörjda Gamo blykulor "4,5mm", som ligger ganska jämt på 4,48mm, 0,53g. Men jag har inte provat dem, då de är både mjuka och tunga.

Tyvärr anges oftast dimensionen på kulorna mycket missvisande. Jag vill minnas att en BB-kula "skall vara" 4,42mm.

Men mina "ASG Blaster 4,5mm" stålkulor varierar mellan 4,36-4,39mm, 0,35g.

"excite smartshot BBs 4,5mm" förkopprade blykulor, på exakt 4,36mm, 0,48g.

"H&N Sport 4,5mm" förkopprade blykulor, på exakt 4,49mm, 0,5g. Denna kula tycker jag du skall prova!
För att följa länken så måste du registera dig.



Förkopprade kulor är avsedda att vara hårda nog för diverse magasinsmatningar, men är ändå tillräckligt mjuka att deformeras mot hårda ytor, likt diaboler, vilket minimerar problem med rickoschetter.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 21 apr 2023, 12:05

Hej på Er alla...

Vad tiden går.. Har varit lite passiv med mitt deltagande här på forumet mest för att allt funkat som det ska. Har varit ute och dammat av samtliga mina vapen nu i vårsolen och det är en viss känsla även om det tydligt märks att man legat i vinterdvala...

Jag har en fråga.. Jag har en Shadow 2 som jag flitigt använder som komplement till min 9mm:are. Den är väldigt lik orginalet. Det finns dock ett litet önskemål. Pistolen orkar inte fälla klassiska luftvapen mål på 6meter då den är bara på 1,82joul.

Finns det något enkelt sätt att få någon Joul till. Jag är införstådd med att blowbacken tar en hel del men den måste vara kvar... Jag har möjlighet att använda ett magasin som är försörjd via en sodastreamsflaska så gas finns det...

Det ska var något enkelt och pålitligt... Jag vet hur mycket jobb tid och pengar det kostade att bygga om min krona och något sådant projekt är jag inte ute efter ;-)
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Följande användare vill tacka Gordon för detta inlägg
Luftpangarn (22 apr 2023, 10:43)

Re: Shadow 2

Inläggav Per-Erik 21 apr 2023, 15:20

Eftersom kalibern är given så är det mer gas som gäller, ökad öppettid, ökat flöde, ökad volym eller en kombination av dessa är vad du har att arbeta med.

MVH/Per-Erik
Användarvisningsbild
Per-Erik
 
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 feb 2009, 10:07
Ort: Sveg/Härliga Härjedalen
Tack utdelade: 39 gång
Tackad: 16 gånger i 12 inlägg

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 21 apr 2023, 17:52

Så är det... Det har jag koll på. Som jag sa så har jag många timmar bakom min
Crown.

Frågan är om det finns något enklare kit...
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Shadow 2

Inläggav Skyddsjägarn 21 apr 2023, 20:51

Hitta din tränings pistol på KWC.com /Skyddsjägarn
Senast redigerad av Skyddsjägarn 21 apr 2023, 20:53, redigerad totalt 1 gång.
Skyddsjägarn
 
Inlägg: 339
Blev medlem: 04 jul 2017, 19:28
Ort: Höganäs
Tack utdelade: 342 gång
Tackad: 152 gånger i 71 inlägg
Skytteklubb: Hemmeslöv jsk
Luftvapen favorit: FX Maverick licens FWB P70

Re: Shadow 2

Inläggav Skyddsjägarn 21 apr 2023, 20:52

Hitta din tränings pistol på KWC.com /Skyddsjägarn
Skyddsjägarn
 
Inlägg: 339
Blev medlem: 04 jul 2017, 19:28
Ort: Höganäs
Tack utdelade: 342 gång
Tackad: 152 gånger i 71 inlägg
Skytteklubb: Hemmeslöv jsk
Luftvapen favorit: FX Maverick licens FWB P70

Re: Shadow 2

Inläggav jerico 22 apr 2023, 08:36

Hur är precisionen i 4,5an? Är den god nog för hemmaträning?
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Shadow 2

Inläggav Luftpangarn 22 apr 2023, 11:31

Gordon skrev:Frågan är om det finns något enklare kit...


Inte direkt svar på din fråga, men till airsoftpistoler tillverkas ren reglerbar ventil. Syftet är att kunna kompensera för olika utomhustemperatur sommar/vinter, och få "rätt" anslagsenergi. Såvitt jag förstår av youtubevideon, reglerar man egentligen bara luftflödet, inte fjäderspänningen i ventilen.(?)
För att följa länken så måste du registera dig.



Man skulle ju kunna prova att skruva ur ventilen på sitt vanliga magasin, och bara borra upp de radiella hålen (3st?) som gasen strömmar igenom. Fast att minska ventilfjäderns förspänning borde ju inte heller vara så svårt. Och hela "projektet" är ju gjort i en handvändning. Och det skulle kännas rätt bra att få litet högre effekt än under 2J. Fast med så kort pistolpipa och i 4,5mm kaliber, finns det ju en teoretisk maxgräns som kanske ligger rätt lågt? (De flesta replikerna levererar ca 3J. Om det beror på lagstiftning runtom i världen, eller fysikens lagar, vet jag inte.

P.S. Ventilen passar även Umarex CO2 drivna 6mm Glock 17 enligt tillverkaren av ventilen. Men de har svarat mig, att de inte vet/kan svara på hur den skulle fungera med CO2, i stället för "airsoftgas". (Metangas???) De har helt enkelt ingen pistol de kan prova med, svarade de i sitt mycket vänliga svarsmejl.
För att följa länken så måste du registera dig.



Den har CNC fräst mantel, något Umarex börjat erbjuda på en del modeller kallade "DeLuxe". Det eliminerar löst skrammel hit och dit, leksaks "maraccas"-känslan - men ännu viktigare, riktmedlen flyttar sig inte med varje skott! Uppenbarligen har Umarex hittat exakt rätt tollerans för att manteln skall röra sig utan för mycket friktion, och gasen fortfarande räcker till tillräckligt många skott.

Vad jag kunnat höra mig för, skiljer det sig inte i precision mellan 4,5mm och 6mm BB rundkulevapen. 6mm plast GBB finns dessutom i många vikter, ända upp till 1g, genom olika grad av metallinblandning.

Så en sådan här kombination är jag nyfiken på att testa. Kanske man skulle kunna få 6mm semiautomatisk pistol med hygglig precision, och 5J? Det skulle jag verkligen gilla!

PPS Jag har inte lyckats fylla mina fyllbara 12g från Sodastreamtuber. Fyllröret på sodastream adaptern sluter inte tillräckligt tätt mot 12grammarens fyllventil. Dessutom är de kinesiska ventilerna inte så himla bra, de hakade upp sig, gasen gick inte att stänga av, gasflödet blev helt okontrollerbart, hela sodastreamtuben tömmdes och fös till is. Inte trevligt alls att vara med om.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 24 apr 2023, 12:30

jerico skrev:Hur är precisionen i 4,5an? Är den god nog för hemmaträning?


Ursäkta sen återkoppling. Med orginalmagasin vill jag nog säga "tveksamt". Volymen gas är ju väldigt begränsad och prestandan/trycket ändras påtagligt vid aktivt skytte. Jag har en Sodastreamsflaska via slang och ombyggt magasin som eliminerar detta men då kommer störmomentet med slangen in....

Mestadelen av träningen är ju torrt och där är den ett underbart komplement. Man kan ha denna ligga framme och på så vis blir träningen gjord...
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 24 apr 2023, 12:34

Skyddsjägarn skrev:Hitta din tränings pistol på KWC.com /Skyddsjägarn


?? "Död länk"
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

FöregåendeNästa

Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer