Polisrazzia mot Rune Rebel

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Polisrazzia mot Rune Rebel

Inläggav Luftpangarn 03 maj 2020, 12:42

Jag vet att fler än jag kollar Rune Rebel på youtube.

Häromåret fick de norska moderatorerna för sig att ta bort hele hans åttaåriga kanal. Vad jag sett, har han aldrig sagt skumma saker?!

Så gjorde Rune omstart med en ny kanal.

Men nu har norska polisen raidat Rune, tagit alla hans vapen, samt alla pengar på bankkonton! Så Rune deklarerade i diskussion med mig, att han inte kommer göra fler filmer. Han känner sig förföljd.

Vad farao polisen egentligen agerar på för grunder, har jag förståss ingen aning om. Men jag kommer sakna honom.

För att följa länken så måste du registera dig.

Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Polisrazzia mot Rune Rebel

Inläggav Tempest 03 maj 2020, 13:29

Nån som vet vad som skrivs i norska luftvapenforum om detta? Vad heter Norges motsvarighet till Luftvapen.info?
Tempest
 
Inlägg: 566
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

Re: Polisrazzia mot Rune Rebel

Inläggav Bronze45 03 maj 2020, 15:36

Luftpangarn skrev:Häromåret fick de norska moderatorerna för sig att ta bort hele hans åttaåriga kanal. Vad jag sett, har han aldrig sagt skumma saker?!


Vad det verkligen något som Norska Moderatorer var skyldiga till? Vad jag vill minnas så stängdes även Andy’s Airgun Reviews med flera andra liknande kanaler vid samma tillfälle. Jag har för mig att det hade något med de Amerikanska skolskjutningarna att göra.

Angående polistillslaget mot honom i höstas så var det under en större polisrazzia då norska polisen slog till mot flera personer i Oslo området som man misstänkte kunde syssla med att modifiera startskottspistoler för att kunna användas med skarp ammo. Vi vet att han samlade på sådana vapen.

Och nu är det väl ändå hans reumatism som sätter stopp för att han skall kunna använda avtryckarfingret. Det är i alla fall vad han själv säger i en av sina senaste videor.

Visst kan man förstå att han efter omständigheterna känner sig förföljd.
Walther LP500 Basic Blue Angel .177
Air Arms S410f Classic .22 - Hawke AirMax Compact 6-24x50
Hatsan Dominator 200W LW Carbine .25 - Delta Optical HD26
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
ASG Dan Wesson 715 4" .177
Användarvisningsbild
Bronze45
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 19 sep 2018, 22:24
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Walther LP500

Följande användare vill tacka Bronze45 för detta inlägg
Luftpangarn (03 maj 2020, 17:05)

Re: Polisrazzia mot Rune Rebel

Inläggav Silwer 03 maj 2020, 17:11

Ja USA beter sig ytterst fånigt kring vapenbaserade kanaler på fejjan eller youtube trots att de själva har hur mycket vapen som helst i sitt samhälle.

Men det ör ju sådör i landet som injecerar alkohol, mycket hånande fjant tills de själva står högst i skiten själva.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Polisrazzia mot Rune Rebel

Inläggav Archon 03 maj 2020, 19:39

Väldigt tråkigt att höra. Jag har alltid gillat Rune Rebel. Youtube är en enda stor soppa numera. Vem som helst kan bli bannad hux flux för ingenting. Det är ett rent under att han kunde starta upp en ny kanal där. Hoppas att hans problem med rättvisan löser sig så småningom.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
Luftpangarn (03 maj 2020, 21:05)

Re: Polisrazzia mot Rune Rebel

Inläggav Silwer 03 maj 2020, 19:58

Jo det hela käns så falskt, antivaoen frpn folk som låter barnen leka med sina krutvaoen utan koll.

Självflrnejelse.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster

  • Sponsorer