Den officiella coronatråden!

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 10 mar 2020, 20:56

Dax för en coronatråd även här :) Vad ska vi hamsta, undivka etc Är diabolerna i fara? Sjkut era bästa tips och spaningar!
Senast redigerad av Helikopter 14 mar 2020, 21:33, redigerad totalt 2 gånger.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Silwer 10 mar 2020, 21:14

Strunta i media kan vara en bra sak de lever just nu på att skrämma folk.

Men ni stadsfolk kanske bör tänka på att vissa saker kladdas på av massor av folk låt bli dem.
Sen iofs inte lätt kanske att undvika allt folk men försök om ni är skrajja.

I övrigt har man oturen att åka dit men utan att vara i en krisgrupp med tex kol och sådant, det är nog inget kul men alla dör inte av det där som får det.
Senast redigerad av Silwer 10 mar 2020, 21:43, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav ahayeah 10 mar 2020, 21:33

Men va fan.. Mitt bästa tips är att om man fortfarande är taggad på att älta det här så går man till valfri sida FÖRUTOM den här.
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav börne 10 mar 2020, 21:40

Då jag tillhör en riskgrupp p.g.a. diabetes tänker man ju på det. En vanlig frisk person löper 0,9% risk att bli ordentligt sjuk, jag 7,3% enligt det man hittills sett.

Men går ju inte att gå runt & vara rädd, 25 kända fall i hela Skåne, bara i Krstd bor det drygt 40000 pers.

Finns såklart ett mörkertal. Oturligt för oss i Sverige att Italien klantat sig duktigt & att det föll in precis nu i sportlovstider då många Svenskar är där & åker skidor.

Sen är ju Italiens så kallade karantän ett skämt, restauranger & barer stänger kl 18:00, smittar man bara kvällstid eller vadå :o

Lär av Kina där dom avgränsade på ett mycket effektivare sätt.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Silwer 10 mar 2020, 21:49

Jo hörde att nåt hemkommande plan hade ett misstänkt fall inför kandning på Arlanda.

De tyckte väl att de på Arlanda var intresserade att kontrollera det.

Men givetvis blir nog många sjuka senare.

Annars får jag hålla med, just nu ser den verkliga risken låg ut när nan ser på fakta men media blpser upp det som md fågelunfluenssan, folk stid i kö för att få en soruta med noll konstaderade fall av sjukdommen här?

Men en del bieffekter av sprutan de helst ville tysta ned, jag tog den inte det var hysteriskt alltihop.

Tror fasen gamlingar och barn dör av svåra vanluga influensor årlugen och tja det har inget nyhetsvärde.

Börne du vet att en ev karantän här skulle vara lika menlös om säg Malmö blev en härd eller nåt.
Inte vågade de spärra av det direkt eller annan stad och det ör ju det enda som skulle fungera om det gjordes fort.

En dag kanske nåt riktigt farligt kommer så mycket folk det finns i tex Afrika och Indien bla utan kontrollering.
Och här kommer vi isf få sköta vår karantän själva isf, det blir väl alla sk viktiga politiker sen knappast mer, man kunde iofs hoppas på Rosenbad som centrum för det hela :-)
Senast redigerad av Silwer 10 mar 2020, 21:55, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav börne 10 mar 2020, 21:59

Silwer skrev:Tror fasen gamlingar och barn dör av svåra vanluga influensor årlugen och tja det har inget nyhetsvärde.

Sant, man får tänka med lite sunt förnuft just nu, en "vanlig" influensa är alltid äldre & sjuka mindre tåliga mot, likaså denna. Sen det jobbiga med denna är ju att ingen haft den tidigare så ingen har nåt eget försvar mot den, därför den sprids så jäkla snabbt.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav börne 10 mar 2020, 22:03

Silwer skrev:Börne du vet att en ev karantän här skulle vara lika menlös om säg Malmö blev en härd eller nåt.
Inte vågade de spärra av det direkt eller annan stad och det ör ju det enda som skulle fungera om det gjordes fort.

Nä det fungerar inte att va mjäkig... Ska det ge effekt är det Kinas variant som gäller, bara att gilla läget & stanna inom avspärrningarna för att begränsa smittan.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Silwer 10 mar 2020, 22:19

Jo grundrädslan är väl som för gamla liknande sjukdommar Asiaten tex där hade ju ingen här ett grundförsvar och det dog folk.

Vården i Sverige klarar inte en epedemi det vet de, annars vore de flesta av dessa inte extra farliga i sig, det är trots allt inte digerdöden.

Tror vi täckt det mesta nu om just denna, de i riskzonen bör nog tänka sig för.
Om det nu kommer smitta alla nästan kommer vi ligga och vara sjuka men troligen överleva helt enkelt, vi har inte så mycket mer val.
Senast redigerad av Silwer 10 mar 2020, 22:20, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav bebbe 11 mar 2020, 06:20

Tänker en del på detta.

Jobbar på ett stort företag med massor med människor som brukar vara ute och resa.

Det i sig ser jag inte som ett problem. Det jag däremot oroar mig för är alla som inte bryr sig ett skit om dom vid smitta sprider det vidare.

Vi har massvis med ”hjältar” på företaget som gärna åker till jobbet och ”lider” om dom är sjuka. Utan en tanke på att dom kan smitta (rör ju liksom inte dom då dom redan är smittade). Tror mest det handlar om att fylla plånboken....

Tyvärr samma individer som tränger sig först i bilköerna eller tar övriga beslut som enbart gangnar dom själva. Dom beter sig redan som om vi befinner oss i en pandemi och det gäller att förse sig för att överleva....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Tomaz 11 mar 2020, 06:50

Diverse statistik och info om viruset på denna sida.
Ganska intressant faktiskt
För att följa länken så måste du registera dig.



Har märkt av att en del industrier som jag har leveranser till har vidtagit åtgärder för att skydda sig så långt de går. Låsta grindar, inget tillträde i byggnader eller godsmottagning, gods ska levereras på utsidan av godsmottagningen utan kontakt med personal. Papper som ska skrivas under där man försäkrar att man inte varit i riskområden för att komma in på området. Endast en lastbil åt gången får finnas inne på en del inhägnade industrier. Utländska chaufförer möts av personal i skyddskläder och visir när de informeras om situationen. Egen personal på en del ställen får inte komma tillbaka till arbetet förrän efter 14 dagar, om de varit utomlands.
Senast redigerad av Tomaz 11 mar 2020, 06:54, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Henno3 11 mar 2020, 08:40

Det finns många aspeker på Covid-19. Hela situationen är dock en nyttig global näsknäpp som visar att hela mänskligheten skapat sig en extremt skör livssituation. Vi kommer gå till historien som den egocentriska influencergenerationen, där alla anser sig vara den axel som jorden snurrar kring. Som sagt hoppas jag att denna situation ger en global tankeställare om hur samhällsstrukturer och livsfilosofier bör utformas för ett hållbart samhälle. Slut med kallprat och dags för konkret handling.

Som verksam inom sjukvården har handhygien i alla år varit en av mina käpphästar! Äntligen har detta tagits på allvar, och det är ju själva fan att denna situation skall uppstå innan folk fattar hur smittspridning fungerar och hur man med enkla medel kan ta sitt eget ansvar för att minska riskerna. Detta skall ske oberoende av Covid-19 eller inte!

Det är bara en tidsfråga innan jag tvingas hantera någon smittad/sjuk person. Jag är inte rädd för egen del, men jag har en jäkla respekt för situationen. Jag har en son med astma vilket inte känns vidare tryggt just nu, jag har äldre föräldrar. Således kommer sannolikt denna situation inte gå obemärkt förbi för någon. Alla kommer bli drabbade på något vis, ekonomiskt som sjukvårdsmässigt. Inte alls trevligt, men som sagt jäkligt nyttigt för hela samhället globalt sett.

....för bara en vecka sedan stod läkare inom min organisation och raljerade över situationen som då ännu inte skenat. Man skall inte vara rädd, men man skall ha respekt för den situation som råder och som komma skall.

Säger som till ungarna: Har du tvättat händerna? Ge fan i att pilla i ansiktet, och pilla inte på allt, ge fan i och rör handtag och annat! Har du tvättat händerna? Nys i armvecket! När tvättade du händerna senast?.......kan väl erkänna att jag säger samma till kollegor och andra också!
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Silwer 11 mar 2020, 11:58

Bra, intressanta inlägg hör från folk som ör mer inne i det hela.

Håller även med Bebbe om hur klantigt vi ju visar att vi hanterar nåt som en dag kan vara döden för många, allt för att hålla komersen igång.

De som dör av ,deras miljonaffärer som måste fortsätta för folk som redan har mer än de kan göra av med, antar att det räknas som död i tacksamhet till dem.

Det är imo övertydligt att ingen vill göra nåt pga pengar, och det kommer låta lika om nåt riktgt farligt för alla kommer, allt kommer vara för sent särskilt för småfolket som ska betala för idiotiskt folk som ska föreställa styra landet.

Idag på Akademiska sjukhuset står raxiblar för bår och rullstol parkerade runtt fan hela ingången och de är inne där och raggar kunder, och tja tyck vad ni vill ingen är svensk.

Alltså vill nån ha taxi ringer de väl efter en, men allt blir plötslgt tillåtet numera men vara för invandrare.

Vi håller inte ett skit på det vi ju bestämt, hur svårt kan det vara respektera svensjåkar och vårt land om du kommer hit är det minsta man jan begöra, och del två lär dig begriplig svensjåka om du tänkt stanna annars glöm att du någonsin kommer fungera här på riktigt.

Som motsats får man väl undra hur migreringsverket jobbar stenhårt med att kasta ut folk som försöker skaffa sig ett hederligt liv här när hela kvarteret är proppat med gangsters.

Jag menar att öven detta öppna armar inte iaf jag fick bestämma påbörjat av Moderaterna och sen ärvdes till sossarna är obetånksamt i allt även ev epedemier, det öär noll kontroll.

Genast är nån enligt oftast säg vänsterfolket kränkt om de kntrilleras närmare, obegriplugt de kommer till ett helt annat land helt olikt Simalua som inte ens är ett fungerande land.
Självklart måste en kntroll finnas, ingen är kränkt mer ön Vänsteroartiet som tydlgen tar sig på det själva fast få ens röstar på dem.

De första att gapa när SD åkte till turkgränsen och sa att pengarna är slut, vilket de är snart men dessa vänsterfolk tänker väl täcka hoppas jag om inte annat med skutprat från väldigt unga och udda männskor.å utan nån koll mer än fanatism.

Jaja men man ser hur lätt det går och särskilt här med allt ävenen just sjukdommar.
Senast redigerad av Silwer 11 mar 2020, 12:03, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Helikopter 11 mar 2020, 12:25

Läste idag att beräkningar tyder på att uppemot 70% av befolkningen kommer att drabbas, Om vi skärper till oss med handhygien inte går till jobbet med förkylning etc kan det bli så lite som 50 % :(

Handsprit är slutsåld på apoteken här men 3%-ig väteperoxidlösning är minst lika bra, förmodligen bättre. Jag kunde köpe an flaska 12% Nitor vätepreoxid i färghandlen som jag spätt ner till 3 % Har en lite sprayflaska med mig för behov. :)

Kom ihåg SIV. Syra I Vatten när man späder!
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav dano_swe 11 mar 2020, 13:08

Helikopter skrev:Läste idag att beräkningar tyder på att uppemot 70% av befolkningen kommer att drabbas, Om vi skärper till oss med handhygien inte går till jobbet med förkylning etc kan det bli så lite som 50 % :(


Källa?
Användarvisningsbild
dano_swe
 
Inlägg: 3297
Blev medlem: 31 okt 2009, 09:36
Ort: Gbg
Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Silwer 11 mar 2020, 13:20

50% var står det?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav XXL 11 mar 2020, 13:37

Det här kanske man kan dra några slutsatser av:
För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Utan tvivel är man inte riktigt klok
XXL
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 01 maj 2012, 17:54
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 85 gånger i 60 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: HW 30s

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Helikopter 11 mar 2020, 14:50

dano_swe skrev:
Helikopter skrev:Läste idag att beräkningar tyder på att uppemot 70% av befolkningen kommer att drabbas, Om vi skärper till oss med handhygien inte går till jobbet med förkylning etc kan det bli så lite som 50 % :(


Källa?


För att följa länken så måste du registera dig.

:)
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav dano_swe 11 mar 2020, 14:54

Helikopter skrev:
dano_swe skrev:
Helikopter skrev:Läste idag att beräkningar tyder på att uppemot 70% av befolkningen kommer att drabbas, Om vi skärper till oss med handhygien inte går till jobbet med förkylning etc kan det bli så lite som 50 % :(


Källa?


För att följa länken så måste du registera dig.

:)


Ding-ding värld?
Användarvisningsbild
dano_swe
 
Inlägg: 3297
Blev medlem: 31 okt 2009, 09:36
Ort: Gbg
Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Helikopter 11 mar 2020, 14:58

Skämt å sido min källa är SvD idag :)

För att följa länken så måste du registera dig.

Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Silwer 11 mar 2020, 15:13

Helikopter
Jo de ekar ju vad vi skrivit, cåvarför inte glra nånting om så de sjuka blir tillfälligt låsta?
Än finns chansen.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Helikopter 11 mar 2020, 19:18

Silwer skrev:Helikopter
Jo de ekar ju vad vi skrivit, cåvarför inte glra nånting om så de sjuka blir tillfälligt låsta?
Än finns chansen.


Ja jag är inte imponerad över Sveriges insats så långt. Jag tror den bästa chansen vi har nu är att fördröja smittspridningen och på så sätt få sjukhusen att mäkta med.

Annat att hoppas på är de läkemdelstester av redan godkända preparat. Om något fungerar där kan det snabbt komma ut på marknaden.

Möjligen kommer den högre luftfuktigheten mot sommaren att bromsa upp spridningen.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav TheFoes 11 mar 2020, 20:03

Sitter och njuter av en riktig god fladdermus soppa och några kalla öl.

Bild

JAG tycker ni gör HELT RÄTT I att drabbas av fullständigt panik.
Mina tre råd för att bota Corona ångesten
-Läs aftonbladet
-Tryck f5 inne på aftonbladet för att få senaste nyttiga rapporten
-var misstänksam mot ALLA

i sinom tid har vi säkert 28 dagar senare scener ute på di svenska gatorna.
Så DJÄVLAR damma av nagelklipparen från Jula bcuz its going to be a cliff hanger!
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 12 maj 2012, 14:36
Ort: Skåne
Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Batistuta 11 mar 2020, 20:08

Fick precis höra av ena dottern att hennes sambos arbetskamrat hade Corona :-(
Personen hade varit hemma en vecka från jobbet när de efter smittspårning tog proverna.

De jobbar inte ihop dagligen men är på samma möten osv. Sambons mor är i riskzonen.
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav bebbe 11 mar 2020, 20:56

Batistuta skrev:Fick precis höra av ena dottern att hennes sambos arbetskamrat hade Corona :-(
Personen hade varit hemma en vecka från jobbet när de efter smittspårning tog proverna.

De jobbar inte ihop dagligen men är på samma möten osv. Sambons mor är i riskzonen.


Just det som är problemet. Att det finns många som kan ligga i riskzonen längre bort i leden.

Tror inte det alltid är just äldre som är illa ute. Har tex en kollega som är runt 30 års åldern. Han är nog stark och håller sig igång men har tydligen någon sjukdom som gör att han är känslig för just luftvägsinfektioner.


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officella coronatråden!

Inläggav Desaleux 11 mar 2020, 22:16

Jag tänker på farfars tid spanskan själv vet jag att TBC är något mitt immunförsvar inte regerar på
enligt test men allt annat gör jag det det så det blev vaxin kur den gången hand hygien sprit i all ära
de torkar huden såpa gör det ej. JA JA får väl se tiden ann hur om de lugnar av sig.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Nästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Sponsorer