Brainstorming request!

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Brainstorming request!

Inläggav Henno3 13 jan 2020, 08:31

Batistuta skrev:En tanke som kom upp! Får man något lockande välkomstbrev/mail när man blir ny medlem. Eller är det välkommen hit och bekräfta din mail, som många sidor har. Det är ju många nya medlemmar som ramlar in hela tiden.


Hmmm.....Ingen dum tanke! Nu vet jag ju inget om It-teknik, blåtand och annat nytt, men tänk en relativt flashig startsida för dom som kommer in som ej medlemmar. Lite luftskyttebilder, några bilde i hörnet på kanske någon ny bössa och en äldre raritet och lite kort i stolpform vad sidan har att erbjuda. Hade det varit möjligt, en lite lockande sida för dom som söker på Luftvapen och dom som surfar förbi som ej medlemmar?

Kanske hade varit något som lockar den yngre generationen?
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Följande användare vill tacka Henno3 för detta inlägg
Luftpangarn (26 maj 2021, 16:35)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Mooki 13 jan 2020, 10:07

Gissar att de flesta här även är inne på andra forum.
Om det är dags att lyfta det här forat kanske folk kan dela med sig av forum de tycker är lättnavigerade och trevliga så man kan inspireras?
Så kan man kika runt och se vilken lay-out flest gillar med tex omröstning e dyl.
Måste nog browsa runt lite själv innan jag kan ge exempel, har gått och blivit van så har inte refelekterat om forumen är bra eller inte...
__________________________________________
Det mesta av vad jag vet har jag läst mig till.
En del av detta har jag även testat i praktiken.
Mooki
 
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 jun 2008, 20:08
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 17 gånger i 7 inlägg

Re: Brainstorming request!

Inläggav ahayeah 13 jan 2020, 11:25

Oftast är det ju tillslut vad som skrivs och inte hur det ser ut som spelar roll. Klart man kan göra en ansiktsluftning och att man kanske kan locka en massa som inte varit här. Men vad för forum blir det?
Jag har följt forumet till o från under en del år nu, flera av de kunniga som skrev mycket när jag började har slutat. Varför vet jag inte och det skiljer nog mellan olika personer men den kunskapen är synd att missa. Än så länge är ju mycket sökbart och det är helt klart den största behållningen med forumet just nu.
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Re: Brainstorming request!

Inläggav chaosborn 13 jan 2020, 12:38

Ingen som nappade på något av de förslag jag skrev?
Almanacka, förenklad och tydligare meny och navigering.
Att lätt tex kunna hitta snabb fakta om ett vapen utan att scrolla igenom massa frågeposter.

Göra det enklare att lägga in bilder, tex på facebook så förminskas bilden ner automatiskt istället för att du ska göra det manuellt.

Videor är med intressant och för att inte ta plats här kanske forumet kunde haft ett eget Youtube konto?
Om man vill lägga upp en video kunde man haft nån länk för att nå admin och be om godkännande osv.
Det hade också fungerat som en reklampelare utåt även internationellt.

Blir man sen större kan man kika på gemensamma träffar och aktiviteter (vet att andra forum gjort sådant).
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Brainstorming request!

Inläggav atte69 13 jan 2020, 14:17

Layout mm är inte då viktigt tycker jag ,men att kunna lägga in kortare filmsnuttar på ett enkelt sätt tycker jag hade gjort att man gärna sitter klar å tittar.. inget fel på bilder men en film e film .. sånt värderar jag ..
atte69
 
Inlägg: 1096
Blev medlem: 24 jun 2015, 16:24
Ort: Norra halland
Tack utdelade: 148 gång
Tackad: 150 gånger i 115 inlägg
Luftvapen favorit: HWalther BsAAnschuts

Re: Brainstorming request!

Inläggav Batistuta 13 jan 2020, 15:02

chaosborn skrev:Att lätt tex kunna hitta snabb fakta om ett vapen utan att scrolla igenom massa frågeposter.


Den tycker jag är bra men som alltid. Vem ska göra jobbet? Öberg och Goliat tror det var som var duktiga på detta men de är väl inte aktiva längre. Kanske kan bli ett kollektivjobb där alla fixar ett eller flera vapen.
Senast redigerad av Batistuta 13 jan 2020, 17:31, redigerad totalt 1 gång.
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 13 jan 2020, 17:20

chaosborn skrev:tex på facebook

Blanda inte in facebook... inte alla som vill ha med det att göra.

Ladda upp bilder här är ju skitlätt, bara att Postimage strular lite väl ofta som är störande.

När man laddar upp kan man ju välja storlek, för mig förblir den på den inställning jag valt vid varje tillfälle jag laddar upp.
För att följa länken så måste du registera dig.



Jag låter bilderna va som dom är så kan man klicka upp & få dom stora, små bilder vill man ju inte ha.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 13 jan 2020, 17:54

Mooki skrev:Gissar att de flesta här även är inne på andra forum.

Inget emot utseendet på t.ex. Happyride. Dock har dom inga som helst kategorier i forumet vilket är sjukt störigt, men som du säger kan ju va kul att se hur andra forum ser ut.

Kalender med färgkoder som efterfrågats finns, så där är ju ett exempel på hur det kan va.

För att följa länken så måste du registera dig.



Startsidan.
För att följa länken så måste du registera dig.



Forumet, utan kategorier :o
För att följa länken så måste du registera dig.



Video sidan.
För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav chaosborn 13 jan 2020, 19:03

börne skrev:
chaosborn skrev:tex på facebook

Blanda inte in facebook... inte alla som vill ha med det att göra.

Ladda upp bilder här är ju skitlätt, bara att Postimage strular lite väl ofta som är störande.

När man laddar upp kan man ju välja storlek, för mig förblir den på den inställning jag valt vid varje tillfälle jag laddar upp.
För att följa länken så måste du registera dig.



Jag låter bilderna va som dom är så kan man klicka upp & få dom stora, små bilder vill man ju inte ha.



Facebook är inte alls inblandat utan togs enbart upp som ett exempel på hur det blir när man skickar bilder där (i alla fall i messenger) deras storlek reduceras kraftigt.
Är flera appar som gör så men valde just Facebook då det är något de flesta känner till.

Ja när du postar via den externa sidan på forumet tycks det inte vara någon begränsning men då du vill posta på din profil är det annorlunda.
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Brainstorming request!

Inläggav chaosborn 13 jan 2020, 19:15

Jag inser att det är ett jätte jobb som många lagt ner tidigare med att lägga in klubbar och olika vapen osv all heder åt Er.

Men frågan kom upp vad som kan göra forumet mer attraktivt och att hitta info så lätt som möjligt är en grej.

Går jag in på klubbar tex så hittar jag Ronneby vilket är närmast mig, men klickar jag in där så är det istället en förfrågan och inte information om en faktiskt verksamhet.
Likadant på vapen, vissa är rakt på sak och du hittar direkt det du söker andra kan du scrolla i timmar.

Det borde gå att ha konkret fakta på ett ställe och frågor och tyckanden i ett.

Då jag inte är en sån aktiv skytt så som många här är så har jag inte mycket kontakter runt om, jag tänker att vill forumet expandera så behöver man synas mer.
Bjuda in andra skytteklubbar kanske?
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 13 jan 2020, 19:26

chaosborn skrev:Facebook är inte alls inblandat utan togs enbart upp som ett exempel på hur det blir när man skickar bilder där

Ok... ser nu att jag läste slarvigt :o

Bilder på profilen har jag aldrig testat, nu när du nämner det så minns jag man kunde ladda upp bilder där, är det ens nåt folk använder? Har nog aldrig gått in där & kollat folks bilder.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav chaosborn 13 jan 2020, 20:08

börne skrev:
chaosborn skrev:Facebook är inte alls inblandat utan togs enbart upp som ett exempel på hur det blir när man skickar bilder där

Ok... ser nu att jag läste slarvigt :o

Bilder på profilen har jag aldrig testat, nu när du nämner det så minns jag man kunde ladda upp bilder där, är det ens nåt folk använder? Har nog aldrig gått in där & kollat folks bilder.


Är det inte de bilderna som kommer upp när man klickar på kamera ikonen längst upp på sidan?
Klickar man in sig där så står det "välkommen till luftvapen.info's fotoalbum"

Så står det senaste bilder, högst rankade bilder osv.
Ingen aning hur bilderna rankas dock?
Tanken från början måste ju varit att det skulle användas en del då det fick egen ikon med olika undergrupper.

För ett vinnande koncept tror jag nog det är bra med en personlig profil med bilder, folk är nyfikna och sneglar på vad grannen har i garaget.....

Många forum använder galleri/bild funktion.
Folk kollar i ett galleriet och blir sugen på den där resan eller den där prylen osv.

Dock så används ju bilder otroligt mycket i olika inlägg på det här forumet istället.
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 13 jan 2020, 20:15

Aldrig ens tänkt på den där kameran faktiskt.

Jag föredrar ju bilder i inläggen istället. Men alla är vi olika.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Frank69 15 jan 2020, 23:21

Tycker admin kan byta ut sin avatar... :)
Hittade en look a like på tv´n... :-) :o

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Brainstorming request!

Inläggav Leopold 16 jan 2020, 00:53

Frank69 skrev:Tycker admin kan byta ut sin avatar... :)
Hittade en look a like på tv´n... :-) :o


Nja jag tycker inte den var så lik min fina avatar... behåller den nog ett tag till så folk inte blir förvirrade :)

________

Men tack så långt för alla fina förslag det är ju det som är syftet med brainstorming, fundera så ohämmat man kan!

Sedan är det en helt annan femma vad som är prioriterat att försöka förverkliga av alla dessa idéer (kanske att vi kan ha några omröstningar framöver om det), därefter vad som är möjligt med rimlig ansträngning och resurser. Tycker Daniel har gjort ett bra jobb med forumets tekniska delar och tänker vara mycket varsam med ev förändringar.

Det finns väldigt många aspekter att ta hänsyn till inte minst tekniska, försöker att sätta mig in i nuvarande forumprogramvara och servermiljö, bestämma hur man klokast arbetar vidare. Vissa saker är enkla att fixa och andra svårare. Prio #1 senaste veckorna har varit att felsöka orsakerna till stillestånden som drabbat oss kring årsskiftet: vissa åtgärder har vidtagits som resultat av detta som jag hoppas ger effekt. Det är ju strängt taget en av de viktigare sakerna med ett forum: att det ska vara tillgängligt 24/7/365 :cheeRs:

Vad gäller facebooksidan för Luftvapen.info som diskuterades i en annan tråd så kommer jag bara att använda den som anslagstavla om det mot förmodan skulle bli fler stillestånd. Visst, man skulle kunna använda den mer aktivt som någon slags annonspelare men det är jag inte intresserad av i dagsläget och jag har ingen tid att sitta och hantera en fb-sida.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
börne (16 jan 2020, 08:01), Luftpangarn (26 maj 2021, 16:40)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Pongo 16 jan 2020, 10:16

En undran? Vad tycker ni moderatorer sins emellan? Pratar ni med varandra om förändringar/förbättringar? Har ni någon vision om forumet.
Mvh.
Pongo
 

Re: Brainstorming request!

Inläggav Frank69 16 jan 2020, 13:28

Leopold skrev:Nja jag tycker inte den var så lik min fina avatar... behåller den nog ett tag till så folk inte blir förvirrade :)


Var bara lite skoj! :smt020
Och det var lite min åsikt kring forumet.
Dvs. seriösa trådar finns det gott om.

1. Kanske kan man ta tag i lite mer omröstningar.
Det har ju tillkommit nya medlemmar så även de gamla omröstningarna kan nog dammas av och köras en gång till.
T.ex en omröstning per månad. Börjar den 1:a i månaden och avslutas den sista dagen.

2. Öppna så att bilder och länkar visas för besökare som inte är inloggade. (kan säkert generera mer medlemmar och aktivitet)

3. Har för mig att man förr kunde vinna ett nyckelband med namnet Luftvapen.info på vid forumstävling.

Har själv flera guider/projekt som vilar pga tid/ork brist. Men nån gång kommer de. :wink:
Senast redigerad av Frank69 16 jan 2020, 13:29, redigerad totalt 1 gång.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Brainstorming request!

Inläggav Chris 16 jan 2020, 13:28

Leopold skrev:....Vad gäller facebooksidan för Luftvapen.info som diskuterades i en annan tråd så kommer jag bara att använda den som anslagstavla om det mot förmodan skulle bli fler stillestånd. Visst, man skulle kunna använda den mer aktivt som någon slags annonspelare men det är jag inte intresserad av i dagsläget och jag har ingen tid att sitta och hantera en fb-sida.

behövs inte för min skull heller.
ligger "luftvapen.info-sidan" nere av nån anledning så märks det ju direkt här. Då behöver (iaf) jag inte läser på FB-sidan att den inte funkar just nu :smt022
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1404
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 16 jan 2020, 14:28

Jag tror ändå att ändra lite på utseendet är bra, då syns det att det är nytt.

Inget mot Daniels stil, men den har varit ett bra tag men tiden går och vissa som bara glor förbi får ingen känsla att titta mera, det är som förr vara tänker de.

Tror ingen menar några banbrytande nya grejor, lite smått, och koll av saker som inte funkat, eller inte funkat bra.

Ett fel till isf med Android är att om man ändrar sitt inlägg kan man inte lägga bilderna där man vill utan de hamnar längst ner.

Det fungerar dock när man först gjort inlägget.

Max fyra ändringar funkar inte bra, vet inte om det längre är nödvändigt ens, vi vet ju varför det tillkom.
En tidsgräns är ju bättre.

Inga tack i vissa forumdelar? Varför kan man undra bland?
Är den servern som det ligger på eller kommer liggga på större?
Rätt trött på PM maxet så lågt, vet att det går att ändra lätt då de guldfärgade ju fick mer utrymme.

Behöver inte tusentals PM i utrymme men fasen nu är det få.

Alla nollinläggare med mycket gamla senast besök, varför inte skicka mail om de vill vara kvar isf får fe svara eller trycka på nån länk för att förnya medlemskapen.

Det måste vara tusentals av dem, tyvärr fick vi 2 inläggare med sm borde få samma brev om de är iaf nåt år bort.
Rensa lite helt enkelt för att få in annat.

Det är ingen poäng nu med sökningen av namn om man inte mins exakt, det är sida efter sida etfer sida.

Vet inte om det är inbygt iofs.

Senaste varianten av programvaran phpBB svenskt antar jag används?

Synd nog är jag inte insatt i funktionerna, men många forum måste ha liknande problem dvs en funktion dyker upp.

Nu har vi ingen webmaster men rent tekniskt borde det väl gå att förstå just programvarans funktioner och möjligheter utan att kunna designa nåt.

Sen angående vad som visas i senast inlägg är ju vad jag förstår mest för att oinloggade inte då ser klubbinlägg och så, är man inloggad och trycker på "aktiva trådar" dyker alla upp.

Det mesta i form av forumdelar är täckt med åren, visst några märken fick inga egna forumdelar, men för att ändra det ska nan ju flytta iaf de trådar man kan hitta dit med.

På rendlade tpvlingsgevär har jag alltud tyckt AA skulle haft en egen del, de har alltid tillverkat tpvlngsgevär, ett kortare tag tom topvaoen för Match, ännu för FT och det sen 96 eller nåt, de är på gång med en uppföljare till ftp900 tom.

Visst finns andra sånna tillverkare, MEN de är inte kända eller används. sverige till skillnad mot AA.
Just bara för att lätt samla trpdarna.

Bland fjädervaoen har inte FWB en avdelnng trots att alla har en fjäder FWB, Walther kunde man möjligen med ha, de är Umarex men det kan man strunta i, folk köper HW frn Tyskland men glömmer Walther LGV och LGU som ärligt ligger på toppnvå för sporterbössor.
De har ju tillkommit sen de där forumdelarna lades in så de är inget konstigt.
Visst en del finns väl här och var.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 16 jan 2020, 14:32

Chris skrev:
Leopold skrev:....Vad gäller facebooksidan för Luftvapen.info som diskuterades i en annan tråd så kommer jag bara att använda den som anslagstavla om det mot förmodan skulle bli fler stillestånd. Visst, man skulle kunna använda den mer aktivt som någon slags annonspelare men det är jag inte intresserad av i dagsläget och jag har ingen tid att sitta och hantera en fb-sida.

behövs inte för min skull heller.
ligger "luftvapen.info-sidan" nere av nån anledning så märks det ju direkt här. Då behöver (iaf) jag inte läser på FB-sidan att den inte funkar just nu :smt022


En del får panik kanske och tror nåt är fel hos dem själva, sen möjligen vet Admin varför den är nere framöver vid uppdateringar tex.

Jag kan avslöja att om DU är bannad får du se det i rutan om du försöker komma in, så det felet är det inte. :-)

FB har jag inte och jag hoppas ingen allmän nfo enbart skrivs där som tyvärr blivit populärt numera, dvs man behöver bara gå in på FB så har det si och så där stpr det på siten.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav Batistuta 16 jan 2020, 19:43

Jag ser att Silwer bla tar upp nollinläggare och det är rätt intressant för vi har medlemmar som varit med jäkligt lång tid och är här ofta, men inte ett inlägg. De märks ju inte på forumet, men något måste locka dem för annars hade de ju aldrig varit här i princip varje dag. Det hade varit roligt om de ville skriva lite också men de kanske bara vill läsa, ingen aning men lite spännande är det. Starta en omröstning om ämnet så får vi se varför, kanske.
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Brainstorming request!

Inläggav jerico 16 jan 2020, 20:26

Många har nog blivit medlem bara för att kunna följa länkar och liknande... Det finns MYCKET kunnande här och vill man komma åt länkar så måste man vara medlem. Jag blev medlem enbart för att få tillgång till kunnandet men jag blev kvar.
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Följande användare vill tacka jerico för detta inlägg
Batistuta (16 jan 2020, 20:39), Luftpangarn (26 maj 2021, 16:47)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 16 jan 2020, 21:14

Fast då står det när de sågs sist så dem måste vi inte bli av med.

Tanken var forntida, som heller inte setts sen dess i första hand.

Visst får ju folk läsa bara, tyvärr är det ju så ofta, måste vara sökfunktionen de använder helt enkelt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav gubbe 15 feb 2020, 18:29

Luft/krutvapen.Info
Hur skulle det gå?

Från att ha sett krutskyttar som konkurrenter så borde man kanske se dom som möjliga framtida luftvapenskyttar.
Jag tänker att ev krutskyttar som halkar in här på olika sätt, kanske läser lite om vad vi som i huvudsak skjuter luft har för oss.
Kan tänka mig att många blir förvånade och imponerade av vad dagen luftvapen klarar.
Eftersom det oftast är enklare att hitta någonstans att skjuta luft än krut så kanske det ses som ett alternativ.
Kostnaderna för ammunition kan också bidra till att luft lockar.
Tittar man idag på forumet noterar man att många av dom aktiva har en bakgrund som jägare och krutskyttar.

Hur som helst, börja med att göra så att inlägg här på krutforumet syns bland övriga inlägg.
Det är nog dags att inte se så styvmoderligt på krut. :)
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Följande användare vill tacka gubbe för detta inlägg
Luftpangarn (26 maj 2021, 16:48)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Batistuta 15 feb 2020, 19:11

gubbe skrev:Luft/krutvapen.Info
Hur skulle det gå?

Från att ha sett krutskyttar som konkurrenter så borde man kanske se dom som möjliga framtida luftvapenskyttar.
Jag tänker att ev krutskyttar som halkar in här på olika sätt, kanske läser lite om vad vi som i huvudsak skjuter luft har för oss.
Kan tänka mig att många blir förvånade och imponerade av vad dagen luftvapen klarar.
Eftersom det oftast är enklare att hitta någonstans att skjuta luft än krut så kanske det ses som ett alternativ.
Kostnaderna för ammunition kan också bidra till att luft lockar.
Tittar man idag på forumet noterar man att många av dom aktiva har en bakgrund som jägare och krutskyttar.

Hur som helst, börja med att göra så att inlägg här på krutforumet syns bland övriga inlägg.
Det är nog dags att inte se så styvmoderligt på krut. :)

Du har så rätt gubbe :cheeRs:
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter och Information om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster

  • Sponsorer