Brainstorming request!

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 18:42

jerico skrev:Själv har jag nästan tröttnat på att skriva i "normala" trådar eftersom jag får mest skitsvar... Boven i det verkar vara att jag är en hatsan ägare och dessutom en nöjd sådan. Men så fort namnet hatsan kommer upp så kastas det en massa skit om hur illa det har varit på andra bössor och på andra sätt som inte ens diskuteras i tråden ifråga...

Ja det är ju tråkigt om man får skit för att man gillar ett speciellt märke på vapen!

Jag är ju själv relativt ny här, men jag har i alla fall aldrig upplevt något problem med att
någon kastar skit på en här. Visst, man får ju tåla lite kritik, lik väl som positivt om
grejerna man undrar. Allt är ju inte guld och gröna skogar, och fick man inte höra något
negativt var ju konstigt.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 18:55

Hatsan är kanske inte vanlugast totalt men det som länge sålt flest exemplar här, Gamo hänger inte på dem.

Men många är nog köota flr skytte ute vid sommarstugan och sp, dessa kommer inte hit, OM det inte plötsligt känner mer intresse för luftvapen.

Kort sagt jag vet inte, vissa har dock förstört för sig själva genom att då göra tvärtom och menat att säga att andra märken är skit utan att nämna varför.

Men jo de borde vara många, men det finns kanske inte riktigt samma sammanhållning, och sen har vi ju trimmbråket.

Jag har ändrat åsikt där, om inte personen beter sig ilka sp ska han inte ha skit heller janske har licens vad vet jag? Vi kan fan inte cara poliser.
Inser att jag blir än mer illa omtyckt nu, jag har ingen makt här i vilket fall, nen jag känner så här.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav Henno3 12 jan 2020, 19:08

Tempest skrev:
jerico skrev:Själv har jag nästan tröttnat på att skriva i "normala" trådar eftersom jag får mest skitsvar... Boven i det verkar vara att jag är en hatsan ägare och dessutom en nöjd sådan. Men så fort namnet hatsan kommer upp så kastas det en massa skit om hur illa det har varit på andra bössor och på andra sätt som inte ens diskuteras i tråden ifråga...

Synd att det ska vara så men det blir ju så när folk som inte vet nåt om vapnet i fråga ändå ska yttra sig, det som skulle behövas är att de slutar med det så kanske nån insatt hinner skriva nåt innan drevet går. Jag har ofta undrat var Hatsanskyttarna är på det här forumet, det är väl ett av de vanligaste luftgevären i Sverige?


Det blir väl än tunnare med inlägg och svar om det är så att man inte ”får lov” att svara om man inte har vidare stor kunskap i det specifika ämnet. Man kan väl ha stort intresse och många funderingar och tankar även om man inte är är så kunnig och insatt?
Jag förstår inte heller varför det skall vara så jäkla känsligt hela tiden om olika märken och tillverkare, folk får väl tycka vad dom vill, oavsett om man är positiv eller negativ till prylen i fråga, men det är väl generellt så att alla skall känna sig så jäkla kränkta hela tiden. Det är väl bara strunta i det och gå vidare. Sedan kanske det emellanåt kunde skötas lite smidigare vad avser svar och inlägg, då det ibland är tydligt att inlägg enbart görs i syfte att hetsa.
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 19:17

Det är känsligt men jag tycker man ska strunta i det där, om man tex undrar nåt i en Hatsantråd, räknas det som påhopp då?

Jag menar alltid ör det nån som tycker dina grejir ör skit, man orkar inte bry sig i dem.

Och att folk haft problem med Hatsan och det skruvs, det kan varit länge sen och de saknar den inte påverkar ju inte din modell, dels ör det sanning vilket skulle stå om andra märken med, och har gjort FX vanligast.

Öåändå stucker inte Fx ägare härifrån för att nån kommer in och hojtar om probkålem och skitgrejor.

Man vet ju med sig om man själv har bössor man gillar.

Ta det inte så allvarlugt om det inte är personlugen riktat mot dig förstås.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 19:17

Henno3 skrev:Jag förstår inte heller varför det skall vara så jäkla känsligt hela tiden om olika märken och tillverkare, folk får väl tycka vad dom vill, oavsett om man är positiv eller negativ till prylen i fråga, men det är väl generellt så att alla skall känna sig så jäkla kränkta hela tiden.

Det lyser igenom i hela samhället, folk blir kränkta för minsta lilla skit hit & dit vareviga dag. Förr hörde man inte att nån blivit kränkt.

Nu blir ju föräldrarna till "Namn" kränkta om deras unge slagit en annan unge med en sten i skallen & dom blir kallade till föräldramöte med rektorn, det är så jävla synd om alla nuförtiden.

Skrev "Namn" för hade jag hittat på ett namn hade dom som hetat så blivit kränkta :o
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 19:21

Ja det är ju lite av ett problem i dag, att man knappt vågar säga något.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 19:24

Frågan är varför det bluvit så?

Är det en känsla av underlägsenhet?

Personligen tycker jag hur det nu än är att man isf måste börja nånstans, jag hade mängder av dåluga luftvapen som ung.

Och de jag sen köpte anses säkert inte världsbäst direkt längre.

Nåväl det är nog inget jag kan lösa, deks gar jag aldrig ägt ett Hatsanvaopen ens, har privat några, men det var ju 10 år sen minst.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav ahayeah 12 jan 2020, 19:30

Haha ja eller som när folk börjar böla för att man påpekar att fx impact ser ut som en vattenpistol... Det kommer bli ett sjukt tråkigt forum om allt ska vara så himla korrekt och mysigt hela tiden.
FX gör fula gevär, hatsan gör dåliga trycken och hysteriskt fula stockar! Så är det bara. Gillar man dom ändå så är väl det ok men sluta ta det personligt!
Den enda som borde ligga o gråta är väl designern nere i Turkiet.. Men han läser nog knappast det här.
För övrigt är design o upplägg på forumet bra. Om man går igång på bilder, filmer och annat "content" är det klart man kan göra nån Facebook-kopia men det är tveksamt om det skulle tillföra nåt. Är inte sanningen att det är rätt få som är det här forumets målgrupp?
Senast redigerad av ahayeah 12 jan 2020, 19:31, redigerad totalt 1 gång.
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 19:40

Ja jag gillar också upplägg och utseende som det är i dag.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 19:46

ahayeah skrev:Är inte sanningen att det är rätt få som är det här forumets målgrupp?

Jag tror också det.... tyvärr :-(

Kvittar hur färggrant & lockande det kommer bli med bilder & filmer på öppningssidan. Jag låter väl sjukt negativ nu men jag tror inte fler letar sig hit för det, hoppas jag har fel men vi som är lite äldre vi har våran hobby, dom som är yngre sitter med annat idag. Vet bara hur det låter bland kompisarnas ungar i åldrar från 15 - 25, dom tittar bara konstigt på mig om jag nämner skyttet, traggar han om det där geväret nu igen ungefär & så lite :roll: på det.

Finns givetvis undantag, vi fick en ny medlem nyligen i vår förening på 14 år vilket är sjukt kul, han är förövrigt medlem här på forumet redan, min systerdotter 21 år tävlar i IPSC osv så visst finns det dom i yngre ålder som är intresserade av skytte i olika former. Men det beror nog inte på hur forumet ser ut att det inte kommer in nytt folk. Utan den typ av skytte vi gillar är nog inte så vanligt att gilla helt enkelt.
Senast redigerad av börne 12 jan 2020, 19:54, redigerad totalt 1 gång.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 19:50

Ligger mycket i det.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 20:18

Men om de är yngre och intresserade, klart de ska få skriva här, anbars avfördar vi ju alla.

Men vusst att äldre människor upoväxta med luftvaoen i ett friare Sveruge är säkert vanlugare att dyka upp här liksom pterfallare.

Måste det då se identiskt ut? Det behövs inga blinkande stjärnor men visa att det är under ny drift.

Folk kan kolka förbi men allt ser ut som flr 5 pr sen så äh dkitsamma dör händer inget.

Ni FT tpvlande kan coola ner lite, ni är inte hitade alls av andra, och jan firtsötta ruljansen, men ett tag var det enbart FT eller FT tävling på menyn.

Det visade ju vilka som styrde och gav negativa kommentarer.

Sluta inte med nåt, inte för att ni diskuterar nåt tekniskt eller sånt någonsin längre tyvärr.
Men det kan man inte tbåvinga ur folk.

Att köra allt detta för att sen inte ändra nåt käns tokigt.

Annars ätergår det, mycket beroende på nästan alla aktiva medlemmar ör från sydSveriges FT klubbar.

Tyvärr har det blivit så, jag nåmenar inte tyvärr att det blev så utan att de andra försvann.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 20:23

Menar inte att det inte ska göras nåt nytt. Det är väl nyttigt ibland, men själv tror jag inte det bli nån anstormning av nya bara för ett annat utseende.

Om yngre vill skriva så ska dom givetvis få göra det, det var väl inget jag påstod!?
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 20:23

Visst är jag med på att det kan ändras en aning för att liva upp, men det får inte bli för
rörigt och plottrigt anser jag.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 20:32

Silwer skrev:Ni FT tpvlande kan coola ner lite, ni är inte hitade alls av andra, och jan firtsötta ruljansen, men ett tag var det enbart FT eller FT tävling på menyn.

Jag fattar inte den meningen Silwer.

Vad är det vi ska coola ner?
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 20:37

Bara att ni inte är hotade, kanske kan personer känna så nu, inte du kanske men andra.
Tanken ör inte att få bort FT.

I övrigt är det bara snabba tankar, dvs det tråden är om, inga befallningar.

Jag skriver vad jag tånker inte vad du tänker helt.

Ingen aning om nån annan menar anbånat än mig osv, struntsamna.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav chaosborn 12 jan 2020, 20:47

Jag upplever att forumet här inte alltid är jätte lätt att förstå och hitta på från början.
Men å andra sidan tror jag inte att det är något större problem då den med intresse löser det en då.

Tråkigt för nån utifrån, förmodligen ja, men hade forumet varit väldigt flashigt och coolt hade det nog bara dragit till sig folk som inte egentligen varit så intresserad av luftvapen eller ens skytte.

Något jag tycker mig upplevt ibland är att jag måste lägga upp bilder innan jag börjar skriva mitt meddelande (om jag nu vill lägga till bilder till texten) annars tycks rutan för bifogning av bilder som borta?

Har man segt nät som jag ibland har på jobbet så fastnar jag i uppladdningsfasen, blir som nån time out och inget händer.

Verkar finnas nån begränsning på storlek på bilder som du vill posta under din profil men inte då du postar i meddelande?

Möjligt att man skulle kunna ha nån banderoll som snurrar med senast upplagda videor, om nu forumet stödjer videor? Eller att man har vid menyn där uppe precis som för senaste bilder, senaste videor.
Men finns det tillräckligt intresse för något sådant och vad för video?

Jag tror de flesta här är nöjda, forumet gör vad det ska.
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Brainstorming request!

Inläggav Nitro 12 jan 2020, 20:52

Jag tycker att alla ska få skriva och respekteras även sånna där FT skyttar
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Följande användare vill tacka Nitro för detta inlägg
jerico (12 jan 2020, 20:57), börne (12 jan 2020, 21:08), Luftpangarn (26 maj 2021, 16:32)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 12 jan 2020, 20:55

Ja det är ju det grundläggande för ett forum, alla ska ju bli respekterade.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Följande användare vill tacka Sako Finnbear för detta inlägg
börne (12 jan 2020, 21:08)

Re: Brainstorming request!

Inläggav chaosborn 12 jan 2020, 21:25

Jag har säkert inte själv hittat alla funktioner på forumet än.
Men jag tänker att man kanske skulle kunna ha lite enklare och tydligare genvägar.
Kanske en lista med tillgängliga klubbar och skjutbanor kanske även någon som vill bjuda in till en privat bana på egen mark eller dyligt.
Varje klubb eller bana kan ha sin eventuella logga och även visa några enklare bilder och på så vis göra lite reklam för sig själva också.

Man kunde ha en almanacka som ligger tydligt där alla kan posta upp en publik händelse som tex en tävling, utställning/visning av luftvapen och tillbehör etc eller bara en träningsdag. Det skulle kunna vara olika färgkategorier för tex internationell händelse eller lokal tillställning eller om det är klubb eller privat person företag etc.

Att kunna lägga upp egna videor torde vara intressant med.

Men för att locka fler medlemmar så behöver kanske forumet göra mer reklam för sig?
Var och en kan ju börja med att se till de i sin närhet om det möjligen finns någon vi känner som skulle kunna passa in.

Locka hit någon som har en yotubekanal och försöka göra något samarbete?
Eller borde forumet ha en yotubekanal?

Hade varit kul att haft en vapentillverkare på forumet tex Fx. De kunde visat bilder och gjort reklam för sitt varumärke. Men de är väl ointresserade förstås.....

Haft paintball med som en kategori på forumet också?
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Brainstorming request!

Inläggav chaosborn 12 jan 2020, 21:52

Något som hade varit häftigt är om man tex kunde söka på ett luftvapen och sen få upp en info sida med bild, fabrikat, årgång, kaliber, kännetecken osv.

Ungefär som du söker på en motorcykel på bikez.com

Innan man ändrar massa större grejer borde man dock ha nån omröstning och eventuell prövotid.

Omröstningar är för den delen rätt kul att ha.
Man kan tex ha om vilken kaliber man föredrar, vilken kolv, vilken ammunition, riktmedel, vilken ålder man började skjuta eller vilken ålder vi har nu osv.....

De skulle också va lätt tillgängliga, då skulle man se popläraste ammunitionen, fabrikatet, åldern osv på forumet....
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 12 jan 2020, 21:59

Omröstningar var det lite här förr, men inget nytt på nåt år, dom gamla ligger kvar på Portalsidan.

portal.php
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav chaosborn 12 jan 2020, 22:10

Ja, där kunde jag visst se de gamla omröstningarna, som sagt inte helt självklart vart man hittar allt på forumet, skulle kunna förenklas.

Under fliken tillverkare/modellregister ligger ungefär så som jag menade innan bla användaren öberg har skrivit kort om flera vapen.
Dock ligger där ju också frågor osv om man klickar på ett annat vapen.

Det hade varit bra om man tex hittar en gammal bössa och lätt hade kunnat söka på den här för att hitta ålder osv.
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 12 jan 2020, 22:13

Besök på diverse luftvaoenfabruker funns på youtube.

HW, AA, Daystate och FX, men ganska lite his FX då

Var nog fler men ok de är några år gamla nu men värda att se.

Förr hade ju FX nån form av träffar årligen när allt visades upp.

Säkert flera här som var på nån av dem antar jag, gubbe vet jag.

För att ha omröstningar måste sånna kunna skapas om det är av intresse.

Klart man kan diskutera kaliber ändå, men det blir mycket don efter person, få av oss ordinarie personer med 10J kan säga just annat än .,177 tex.

Men klart nan kan duskutera lite allmönt om luftvaoenluvet i nån trpd, kul att höra hur filk kom igång, även om några av iss nämnd mycket i min flrsta .25 i Sverige då det ju drog sig till sent 80tal som många kände.

Men nu vvar det inte tanken så ja trådar med svar på just vssa saker jåkan man väl ha om folk roas av det.

Vet inte hur många aktiva vi är idag, har dålig koll dp jag inte följt forumet förönn i senare tid.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav Batistuta 12 jan 2020, 22:50

En tanke som kom upp! Får man något lockande välkomstbrev/mail när man blir ny medlem. Eller är det välkommen hit och bekräfta din mail, som många sidor har. Det är ju många nya medlemmar som ramlar in hela tiden.

Kanske en pushfunktion om ett ämne man är speciellt intresserad av?
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Följande användare vill tacka Batistuta för detta inlägg
1qaz1qaz (13 jan 2020, 13:59), Luftpangarn (26 maj 2021, 16:35)

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter och Information om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer