Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 10 aug 2015, 10:24

Börjar på en ny tråd. Jag kunde väl iofs forstatt med den gamla - "Reparera Pre-92" men hur som helst så...
Så har jag skjutit lite med airsportern

Inte "roligt" alls, jo roligt var det ju men resultatet var skrämmande dåligt. Jag sköt stående på fri hand på cirka 14-15 meter och spred skotten mest över hela tavlan, en gick till och med utanför. Minns jag inte helt fel så har jag varit jag riktigt bra på att skjuta med geväret
men då var ju både geväret och jag yngre,

Hm, mitt fel eller geväret? Var väl båda delar.

Nåja, jag bestämde mig för att fortsätta och i fredags kväll så var jag lite mer organiserad.
Jag kollade efter varje skott, sköt stående på fri hand från 15 meter på en 12-ringad tavla, 140x140 mm.
De tre första gick ute i ettan från klockan 1 till klockan tre men försökte jag hålla mjukt, inte greppa, inte trycka för hårt mot axeln och då sedan satte jag 10 st inom knappt 30mmx20mm, nästa skott "tappade" jag. Sedan sköt knästående med stöd både mjukt och med vänsterhanden mot en trappa men det gick inte bättre, snarare sämre. Det började bli mörkt så det var lika bra att sluta.

Det var bättre än tidigare men ändå en besvikelse. Jag hade faktiskt förväntat mig bättre.

I lördags så åkte jag och köpte ammo, nu ska den ha 5.6 och det finna inte här så det blev en burk H&N FTT, 5.5 och en burk FX airguns 5.52 och några 100-pack tavlor, 12-ringade och 10-ringade.

Jag gjorde ren pipan, nu är det ju en underspännare så fiskelina med ögla funkar ju inte. Jag har en gammal läskstång (plastöverdragen) så jag använde den. Då måste man ju dra både bakå¨t och framåt och jag har sett någonstans att så ska man inte göra men hur sjutton gör man ren pipan annars på en underspännare.

Jag tyckte inte den var så skitig, blev väl lite svart men inte så mycket.

I lördags så sköt jag lite över 300 skott, både stående på fri hand och knästående med stöd men jag var inte i närheten av de jag sköt i fredags kväll. Jag sköt stående från 17,5. 15 och 12,5 meter och med stöd från 12,5 meter.
Det var träffbilder på 60mm, några enstaka runt 50mm med ströskott utanför.


I går morse så sköt jag med öppna riktmedel, nu är de som är original på Airsportern inga höjdare, men det gick lite bättre. En tavla stående från 12,5 m så satte jag de första 6 inom 20mm, nästa två nästan hål i hål men 5 mm under och de sista två nästan hål i hål men lika mycket under men 10 mm till höger. Hmm.

På med kikarsiktet igen och de första fyra inom 20 mm, nästa tre inom 10 mm men 30 mm till höger och de sista tre spritt emellan.
Hmm igen.

Mina intryck efter 350-400 skott.
Jag tycker den är greppkänslig. Den är i mitt tycke inte helt lätt att skjuta med.
Avtryckaren är alldeles för hård och okänslig. Visst den går normalt att justera men tyvärr är mekanismen dålig så det går inte. Då hakar den inte upp, mer nedan.

Den smäller en hel del och har mycket rekyl. Kikarsiktet lossnade faktiskt en gång. Jag hade tagit bort det för att mäta kilspåren, mer om detta nedan. När jag skruvade fast det igen så drog jag bara med handkraft men det behövdes tång för att dra ordentligt.
Den går helt klart bäst med Eley Wasp plattnos, 5.6 mm.

Eley Wasp 5.6mm har den "högsta" kulbanan.
Fx har den lägsta kulbanan,de är också tyngst men 5.52 mm.
H&N FTT 5.5mm ligger mittemellan, cirka 10 mm under Eley Wasp.
Eley Wasp är lättast och 5.6 mm. Tyvärr står det ingen vikt på burken men de känns lättast.

Med H&N FTT och Fx så tycker jag den "smäller" och rekylerar mer.

Själva geväret. Stocken är tyvärr spräckt på högersidan från varbygeln inre kant och snett uppåt bakåt. Den är limmad men limningen har släppt i övre delen.

Stocken har också en hel del märken. Det är lite si och så med blånaden i metallen på pipa och övriga metalldelar. Finns också lite märken och fläckar.
Jag var tyvärr "slarvig" i unga dagar, då hade man ingen tanke på att det eventuellt kunde bli ett samlarobjekt i framtiden.

Kikarsiktet är inte precis högkvalitativt. Det är ett BSA 3x20 som kötes samtidigt med vapnet. Inga inställningar för "synkorrigering" och med fast parallax. Vet inte vilken men ganska säker på att det är mer än 20m.

Det största problemet är avtryckarmekanismen. Ibland "hakar" den inte upp. Jag vet att jag bytt en fjäder där för många år sedan.
Jag märkte det inte först men helt plötsligt "släppte" den precis när jag hade spänt upp. Det är ju inte precis bra om fingrarna kommer emellan och det är kanske inte bra för fjäder m.m. heller.
Sedan gick det inte att få den att haka upp. Efter lite "pillande" så gick det om man tryckte avtryckaren framåt och snett till vänster.
Nu är det ju en underspännare så för säkerhets skull "fäller" jag laddbulten första när jag lagt an mot målet men jag får väl kolla fjädern igen.

Kikarsiktet: Kilbasen är ju inte två parallella spår. Det är 4 st, cirka 20mm långa, placerade parvis med c-c mått 90mm och en bredd på 5/8".

Det känns inte riktigt meningsfullt att lägga tid och pengar på Airsporten men uti fall att:
Går det att få tag på reservdelar till ett så här gammalt gevär? (MKII, tillverkat mellan 1959-1965)
Fjäder och packningar kanske men här behövs en helt ny avtryckamekanism.

Hur sjutton monterar man ett kikarsikte med de här kilspåren?
Det måste ju vara ett tvådelsfäste men vilket?
De till det befintliga siktet är integrerade i siktet och går inte att använda.

Hur gör man ren en pipa på en underspännare.

Jag har letat på olika sajter men inte hittat någon där det står "passar till Airsporter MKII.
Helst vill jag hitta någon i Sverige att köpa från.
Senast redigerad av KjeHil 28 aug 2015, 12:01, redigerad totalt 1 gång.
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 10 aug 2015, 10:36

Hm, Kanske skulle ha lagt under en annan kategori
Tuning - Service -Reparationer - Custom

eller.....?
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav Silwer 10 aug 2015, 11:13

Felet med avtryckaren är troligen att du på nåt sätt fått ett trycke som står för lätt då har den svårt att haka upp.

Det är rent farligt, prova släpp på justeringen för avtryckarvikten och se om det räcker.

Visst det kan var just fel fjäder eller slitet upphak det är ju en gammal bössa.

Nog kan den väl ha 12mm dopvetail i kilspåren eller går det inte?

Det kan ju ocksp var så att den nu dieslar, dvs av tid har smörjmedel runnit fram och finns nu framför pistongen och du får hårda knallar som skickar skotten vilt och röker väldigt ur pipan.

Jag skulle riva och byta innehåll som fjäder och pistongpackning och då torka rent allt och börja om sen med moderna grejor.

JSB är ju tyngre än dina gamla skott och ett vapen som nu börjar bli väl klent kan få problem med att skjuta dem, den knäar så att säga, inet alls ovanligt för fjädervapen.

Saken med .22 är ju också att dessa gillar gammaldimensionerad UK ammo inte tysk ammo JSB bygger på tysk metrisk ammo.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 10 aug 2015, 11:28

Nja, tror snarare på fel på fjädern eller något annat mekaniskt. Nu har jag inte plockat isär geväret men när det hakar upp så är avtrycket för hårt.
Jo, det är farligt och inget jag vill fortsätta med.
Nej den dieslar inte direkt, men kanske lite grann men inte med Eley Wasp, i så fall bara med H&N FTT, det är inga hårda knallar men lite rök ur pipan. Kan de vara så att det beror på att den bara är 5.5, dvs. för lite motstånd. Helt galet eller.....
Den har faktiskt stått "i ett hörn" större delen av tiden de sista 20 åren eller så, kanske inte bästa förvaringssätt för fjädern men.....
Nu kanske jag är ute och cyklar ordenligt men det verkar som H&N FTT går långsammare.
Jo, jag vet att den ska ha 5.6 men köpte 5.5 på Hobbex mest för att prova. "Original" 5.6 finns bara på nätbutiker, Hurricane har, finns visst på några andra ställen också.

Jo, jag ska eventuellt riva och byta grejor men jag vet ju inte var jag ska få tag på dom, framförallt avtryckarmekanismen.
Mailade Progunner i förra veckan och de föreslog Tommys Vapenverkstad i Husqvarna. Någon som känner till?
Senast redigerad av KjeHil 10 aug 2015, 11:52, redigerad totalt 2 gånger.
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 10 aug 2015, 11:35

Ursäkta en okunnig men vad är "en 12mm dopvetail".
Hur som helst så är avståndet mellan kilspåren (tvärs över) cirka 16 mm mätt med linjal så jag förutsatte gammalt engelsk avstånd på 5/8", blir väl 15,87 mm.
Senast redigerad av KjeHil 10 aug 2015, 11:37, redigerad totalt 1 gång.
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav bly3 10 aug 2015, 11:50

Ta och pensionera bössan, skaffa nåt nytt så får du upp rolighetsnivån
på skyttet, min Airsporter är i fungerande skick men inte luftad på över
året.
Du kan ju rita ett meil till Tobbe på Hurricane och höra vad han har i
sitt innersta lager.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 10 aug 2015, 11:56

Nej den dieslar inte direkt, men kanske lite grann men inte med Eley Wasp, i så fall bara med H&N FTT, det är inga hårda knallar men lite rök ur pipan. Kan de vara så att det beror på att den bara är 5.5, dvs. för lite motstånd. Helt galet eller.....

Sköt precis två skott,
- ett med Eley Wasp, 5.6 ingen rknall, ingen rök, ett "lite dämpat" tjoff från mekanismen.
- ett med H&N FTT, 5.5, ingen knall, lite "blårök" från pipan, ungefär i form av "slingrande rök" från en cigarett. hårdare rekyl och "slammer".
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 10 aug 2015, 12:00

Jo, jag ska pensionera bössan och köpa nytt. Fanns det minsta tvekan förut så är den borta nu. Jag bara måste ta reda på hur mycket som beror på mig. Jag kommer att skjuta på tavla och plinga på tomten/landet så funderar på vad jag sagt tidigare - en HW50s med ett skapligt bra kikarsikte.
Jag är ju tekniker och gillar att "plocka" med saker det var närmast därför jag undrade om Airsportern.
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav bly3 10 aug 2015, 12:47

Ja vad som beror på dig lär du inte få veta förrän du har nåt nytt
att skjuta med. Nu beror väl det mesta på ammon om du kör
underdimension så skramlar ju den fram lite hursomhelst i pipan,
det pyser bredvid och du får inga vettiga träffbilder.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav Silwer 10 aug 2015, 13:16

Sorry Dovetail är bättre stavat, det är ofta en standard som passar luftvapen och även en del annat.22lr

Grövre kutvapen har ju ofta Weaver 22mm eller mer militärt Picatinny av samma bredd men med tätare glidskydd.

Jag tycker inte din berättelse om rökande osv är ok, riv och renovera, även om du vill ha nytt är det inte din BSA skräp, utan ett kul vapen idag att äga fungerande imo.

Jo BSA av så gamla sorter är mer 5.6mm än 5.5mm tysk, men vikten på diaboler idag är nominellt högre pga dels pcp som aldrig kroknar som fjädervapen, så lättare diaboler är bar för dig med.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 10 aug 2015, 15:02

Ok.
Nu har jag inte hållit på med luftvapen på länge så jag har dålig koll på vad man får tag på grejor. Kan ju googla och leta på olika forum men det är ju lättare/enklare att fråga först.
Så Dovetail-fästen, vem har sådana, hittar bara 9-11 kilbas, Weawer, i alla fal om man kollar på luftvapen.
Jo, jag är lite sugen på att riva och renovera men samma här, var hittar jag grejor som passar.
Går det inte att göra något åt avtryckarmekanismen så är det ingen idé.
Tog isär och kollade och det är avtryckarfjädern. Minns att jag tillverkade en egen för många herrans år sedan i väntan på ny men hade för mig att jag bytt ut till original. Jag är helt säker för det är inte en (1) lika mjuk och fint böj som original ska vara utan lite "kantigt" böjd på två (2) ställen på varje sida,(hittade en bild på För att följa länken så måste du registera dig.

). I övrigt ser det inte slitet ut.
Jag har "släppt" lite på avtryckajusteringen men fjädern är inte bra, den är instabil i sidled. Det kanske hjälper men eftersom jag tycker avtrycket är lite hårt/okänsligt så måste det till en ny fjäder.
Får väl se om jag kan hitta en ny någonstans. Eventuellt försöka tillverka en ny men det känns lite osäket.
Det finns ju en hel del hemsidor med delar (England) men hur sjutton vet jag att det passar till just min.
Ni som har "gamla" BSA, var köper ni delar?
Ser också att Progunner (2013-02) nämner något om ändrade exportregler från England just under reservdelar för BSA.
Ni som har "gamla" BSA, var köper ni delar?
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav Silwer 10 aug 2015, 15:15

Det finns delar för din bössa ännu du vet ju vad det är.

Dovetail är just 9-11mm kilbas, tänk på at stål ofta glider lättare än aluminium.

Tillverkaren av just aktuella fästen du har du strunta i jag har Weaver 11mm tex i stål, small arms

Trots at namnet används för dubbla bredden.

Kola ändå med nån om delarna till trycket fort nu, ge inte upp på at du inte kan hitta det själv på internet.

Ja UK börjar bygga murar mot andra EU länder, jag vet inte om de tror de kan sammarbeta med USA i stälet bättre i framtiden.

Så ja vissa skumma regler med luftvapendelar har drabbats, men inte en fjäder.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 10 aug 2015, 15:46

Nu är jag kanske lite tjatig men bredden på mina kilspår är 16 mm mätt med linjal så jag förutsatte gammalt engelsk avstånd på 5/8", blir väl 15,87 mm. Jag har lånta ett kikarsikte med fästen för 9-11mm och det går ju inte att få dit. Först når dom inte ner och även om dom skulle så kommer ju siktet inte centrerat över pipan.
Jo det går ju att hitta en "massa" firmor med delar men jag hade hoppats på någon i Sverige.
Nu har jag inga som helst problem med engelska så jag får väl slänga iväg lite mail och höra mig för.
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav bly3 10 aug 2015, 17:04

Prova och hör med Hurricane som sagt.
Jag har min sprängskiss kvar, ett gulnat dokument.
Ska lägga in det i den tråden om nån dag, där står
originalnumren på delarna med.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav Furby 10 aug 2015, 17:31

Tommys vapenverkstad i Husqvarna som du nämnde är mycket kunniga om luftvapen oavsett märke och modell. Ring och prata med honom, det han inte vet om vapen är inte värt att veta.
Furby
 
Inlägg: 408
Blev medlem: 15 jul 2013, 20:11
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 36 gånger i 30 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav Batistuta 10 aug 2015, 18:29

Delar till din bössa finns ju på många ställen. Jag brukar handla här.
För att följa länken så måste du registera dig.


Klicka på delen du är intresserad av så kommer det upp mer info.
För att följa länken så måste du registera dig.



Här har du adapter till kikarfästet.
För att följa länken så måste du registera dig.

Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Följande användare vill tacka Batistuta för detta inlägg
KjeHil (11 aug 2015, 09:41)

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 11 aug 2015, 10:03

Ok, tack.
Där har jag också tittat och hittat en del. Där finns ju MK2 med. Hade kanske hoppats på nått i Sverige, handlar visserligen på nätet men inte utomlands men det är väl inga konstigheter.
Nu finns det ju en "massa" olika årgångar av MK2 och jag har "noll koll" på vilka prylar som passar men står det MK2 så ska det ju passa. Det där med fjäder har jag också problem med. Jag har inte hittat standardfjäder någonstans. Hurricane har ju fjädrar som passar "de flesta" Airsporter så jag får väl kolla med dom.
Jag vill givetvis ha original/så nära som möjligt. Jag är inte ute efter att "trimma" geväret. Jag vill inte ha varken "vassare eller klenare" fjäder. För att följa länken så måste du registera dig.

har ju också fjädrar men inte under STD. Det kanske inte är något problem. De som säljs kanske är "standardeffekt men det framgår ju ingenstans. Lite fundersam blir jag när man ser: Warning - replacing your air rifles mainspring may increase its power making it illegal.
Nu vet jag inte heller vad geväret gav när det var nytt men kanske runt 12-13J eller...? En vild gissning bara eller var det 16J gräns i England redan då. Jag har ju haft geväret sedan det var nytt och det är Pre-92 så .....
Jag har ju som sagt just nu "noll koll" och vet man inte måste man fråga. Jag tyckte det var bra att börja här eftersom det verkar finnas mycket luftvapenkunnande men jag får väl vidga mitt sökande/frågande.
Kom igen om några månader, då vet jag allt som är värt att veta om mitt gevär - Näe det var ett skämt men jag kommer att veta mer än jag gör nu. Tar jag tag i något så brukar jag lösa de flesta problem.
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav Silwer 11 aug 2015, 19:29

tror inga BSA finns som fjäder, utan du får ta en ersättningsfjäder, akta dig för Titan och OX bara, de är oftast skräp som låter illa, ger noll effektökning och slits hårt.

Men alltså massor har sånna här bössor igång så slitdelar finns om än inte från BSA.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
KjeHil (11 aug 2015, 21:28)

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav KjeHil 11 aug 2015, 21:15

Ok!
Tack, då slapp jag fråga. precis vad jag funderade på annars. Såg att Hurricane har Maccari-fjäder så....
airgunspares.com verkar bara ha Titanfjäder fast jag kan ju ta andra prylar från dom.
KjeHil
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 aug 2015, 10:45
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Airsporter MKII, .22 - mening med/möjligt att renovera.

Inläggav Silwer 11 aug 2015, 21:44

Maccari är oftast bra är min åsikt iaf, jag har hört om folk som klagat på vissa batcher av fjädrar som varit väl obehandlade i ändarna tex, men det är inget jag kan kommentera.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Bsa

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Sponsorer