Weihrauch

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Weihrauch

Inläggav MarcusD 24 jun 2009, 20:41

Hallå allesamman. En liten fråga, ska köpa mitt ett nytt gevär inom kort, vilket rekomenderar ni, hv50s lr ett hv95?? Ligger ju på ungefär samma pris. (fördelar/nackdelar).

Tacksam för svar
MarcusD
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 18 dec 2008, 21:01
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Weihrauch

Inläggav Mooki 25 jun 2009, 09:04

Beror på vad du ska använda geväret till huvudsakligen till.
Köpte själv en HW50s förra året och tycker den är kanon, gillar den nästan bättre utan kikare än med har jag märkt.
Har i år beställt en HW95 som jag tänkte ha på landstället, åsså får jag användningen för kikarsiktet...

Om jag förstått det hela rätt är HW50s lite enklare att skjuta med, HW95 ska vara snäppet mer känslig för grepp och sånt.
Annars är väl den stora skillnaden att HW95 är en större/kraftigare bössa, men har du ingen licens har du ingen glädje av det eftersom den ändå är "strypt".
__________________________________________
Det mesta av vad jag vet har jag läst mig till.
En del av detta har jag även testat i praktiken.
Mooki
 
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 jun 2008, 20:08
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 17 gånger i 7 inlägg

Re: Weihrauch

Inläggav MarcusD 26 jun 2009, 15:00

Ok. Ja ska väl bara ha de att plinka me hemma så, men hade ett hatsan innan och tålde inte den sketna kvaliten. Polaren har ett hv50s och de e helt underbart att skjuta med, tycker dock att de e lite litet.
MarcusD
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 18 dec 2008, 21:01
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Weihrauch

Inläggav Mooki 26 jun 2009, 21:33

Då borde HW95 passa bättre, den ska väl vara snäppet större rent fysiskt - om det sedan är tillräckligt stort för din smak är dock en annan fråga.
Bästa vore om du hade möjlighet att klämma och känna lite innan du bestämmer dig.
__________________________________________
Det mesta av vad jag vet har jag läst mig till.
En del av detta har jag även testat i praktiken.
Mooki
 
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 jun 2008, 20:08
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 17 gånger i 7 inlägg

Re: Weihrauch

Inläggav RoLig 26 jun 2009, 23:44

Även om komptuben är aningen längre på 95:an, så är den faktiskt lite kortare mellan bakkappan o avtrycket än hw50.

I mitt tycke så känns 95:ans stock mera ergonomisk..även om skillanden är väldigt liten.

En fördel med 95:an är att den går att få med kortare pipa(95k) om man vill ha det.

För egen del skulle jag föredra en hybrid..hw50 system i en hw95 stock..gärna då med en kortare pipa också. :)
RoLig
 
Inlägg: 1184
Blev medlem: 19 jul 2008, 15:14
Tack utdelade: 80 gång
Tackad: 42 gånger i 29 inlägg


Återgå till Weihrauch

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster

  • Sponsorer