Laddtapp Airsporter

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Laddtapp Airsporter

Inläggav Silwer 04 jun 2020, 20:32

Tja ligger kulan inne i cylundern måste du iaf få bort laddtappen för att sen spänna upp och försöka få kulan att falla ur, i annat fall måste du ju riva bössan helt.

Att glömma saken och skjuta är ju inte vettigt då du lär förstöra bössan, men det förstår du nog ändå.

De är inget kul med sin skruvade bakdel på cylundern iaf inte vid monteing, så kan kulan komma ut genm transferporten är det ju bäst.

Förstår inte hur du menar att den låst mekaniskåmen? Det kan de ju inte i cylindern, den kommer ju inte förbi pistongen.
Senast redigerad av Silwer 04 jun 2020, 20:33, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Laddtapp Airsporter

Inläggav marhol 04 jun 2020, 21:42

Maskineriet, inte mekanismen. Men jag förstår din förvirring jag uttryckte mig luddigt. Problemet är att kulan och/eller fjädern verkar sitta kvar i tappen men liksom ploppade ut i transferporten och låste på så vis fast tappen i ett mittenläge halvvägs ut.

Men jag tolkar ditt svar som att jag har tänkt rätt, att jag får ta isär bössan för att fixa till det helt enkelt. Det är ok, den ska ändå rivas för omsmörjning och lite tuning.
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Föregående

Återgå till Bsa

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer