Skyddajakts frågor.

Frågor angående skyddsjakt & lagar kring detta. Denna Forumdel är under test. Forumdelen ska hållas inom forumets Term of use .

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Skyddajakts frågor.

Inläggav Gutesorken 01 jan 2016, 21:14

Colaburken skrev:
Albins skrev:
Colaburken skrev:
Albins skrev:
Bullpup 96 skrev:Det borde väl finnas dykarklubbar att fylla från på gotland? Jag såg dykare där på semester innan och det är ju som sagt en ö. (En riktigt fin en :wink: )


Det finns men jag vet bara inte riktigt vart, jag spelar paintball så ska nog kolla med dom vart de fyller sina flaskor. Ja det är en riktigt fin ö säger många, man tänker bara inte på det så mycket när man bor här!

tror dom använder egen kompresor för många paintball flaskor tar 300bar


Ja dom har en kompressor så det kan va så. Men man kan nog hitta någon dyk affär i Visby, jag får kolla runt lite. :-)

ja men man vill ju kunna fylla sin flaska snabbt även i paintball och dom kan vara upp åt någon halvliter i storlek så borde nog gå och betala dom för att få fylla


Menar du att jag ska fråga de som har kompressorn om jag kan få betala för att fylla?? :-)
Skjut Först Fråga Sen!
Gutesorken
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 31 dec 2015, 21:53
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Skyddajakts frågor.

Inläggav Gutesorken 02 jan 2016, 10:47

Ok, då har jag en fråga till. Om man nu köper det där typhoon kittet, vilken kaliber ska man ha? .22 eller .25? Tack på förhand! :-)
Skjut Först Fråga Sen!
Gutesorken
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 31 dec 2015, 21:53
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Skyddajakts frågor.

Inläggav Beretta 02 jan 2016, 11:23

Albins skrev:Ok, då har jag en fråga till. Om man nu köper det där typhoon kittet, vilken kaliber ska man ha? .22 eller .25? Tack på förhand! :-)


I kaliber 22 finns det bästa utbudet av både ammunition och vapen om du vill titta på annat än fx. Ren jaktbössa så hade jag valt kal 25. Ska du plinka så går där mindre luft med 22an.
Beretta
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 25 aug 2014, 17:28
Ort: Osby
Tack utdelade: 17 gång
Tackad: 10 gånger i 6 inlägg

Re: Skyddajakts frågor.

Inläggav Gutesorken 02 jan 2016, 11:26

Beretta skrev:
Albins skrev:Ok, då har jag en fråga till. Om man nu köper det där typhoon kittet, vilken kaliber ska man ha? .22 eller .25? Tack på förhand! :-)


I kaliber 22 finns det bästa utbudet av både ammunition och vapen om du vill titta på annat än fx. Ren jaktbössa så hade jag valt kal 25. Ska du plinka så går där mindre luft med 22an.


Ok, tack!
Skjut Först Fråga Sen!
Gutesorken
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 31 dec 2015, 21:53
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Skyddajakts frågor.

Inläggav bjosse 02 jan 2016, 12:22

Tveklöst .22. Skulle det strula med licensen så har du en bössa som är utmärkt att plinka med i 10J. Kaliber .25 är inte speciellt rolig i 10J eftersom .25 kräver fart för att ha en vettig kulbana. Den träffar i och för sig väldigt bra på det avstånd den är skottställd på även i 10J, men varierar du avståndet blir det lite mera knöligt. Sedan så vill jag nog påstå att en Typhoon i .25 även kräver regulator för att få ut ett någorlunda vettigt antal skott per fyllning i licensutförande.
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Skyddajakts frågor.

Inläggav Gutesorken 02 jan 2016, 17:22

bjosse skrev:Tveklöst .22. Skulle det strula med licensen så har du en bössa som är utmärkt att plinka med i 10J. Kaliber .25 är inte speciellt rolig i 10J eftersom .25 kräver fart för att ha en vettig kulbana. Den träffar i och för sig väldigt bra på det avstånd den är skottställd på även i 10J, men varierar du avståndet blir det lite mera knöligt. Sedan så vill jag nog påstå att en Typhoon i .25 även kräver regulator för att få ut ett någorlunda vettigt antal skott per fyllning i licensutförande.


Ok! Då blir det .22! Nu är det bara pengarna som fattas! :-P :-)
Skjut Först Fråga Sen!
Gutesorken
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 31 dec 2015, 21:53
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Föregående

Återgå till Frågor om skyddsjakt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Sponsorer