"Gangster video" ;-D

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

"Gangster video" ;-D

Inläggav Luftpangarn 08 nov 2021, 07:40

Djävlar vad jag skrattar åt denna killes video. Till att börja med ett mirakel att han hittade inspelningsknappen, de måste man ge honom. Schysst också att bjuda på textgrafik mitt i bilden, inte bara i början av filmen, utan generöst nog under halva videon.

För att följa länken så måste du registera dig.



Och ja, han har rätt. Kraften ökar drastiskt, närmare bestämt med 100%, eller mer strikt matematiskt sett, kanske snarare med oändligheten, om man sätter i en ny CO2 kapsel, jämfört med en tom. :smt016

Sedan kan man ju undra om han också har den motoriska förmågan att pilla i några BB i magasinet, för att få glädje av denna oändliga prestandaförbättring? :smt016
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: "Gangster video" ;-D

Inläggav börne 08 nov 2021, 08:10

Tycker mest han var tragisk... Hög som fan, full eller båda delar. Han ska väl ha den till att råna folk för att kunna köpa mer av det han tar.

Eller så är han bara allmänt trög :o

Rolig va han i alla fall inte, men vi har antagligen inte samma humor.

Eller så är jag bara vresig för jag har så jävla ont i ryggen så fick bli hemma idag & förlorar en dagslön man kunde haft till nåt roligt.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: "Gangster video" ;-D

Inläggav Luftpangarn 08 nov 2021, 08:58

Det går att analysera detta på många sätt.

Sedan ett par månader, har vi ju en diskussion om huruvida det är OK att belöna äkta svenska gangsters musik och imageskapande "reklam" videos. Under en videoinspelning på Värmdö, lyckades de skjuta skarpt inne i huset de hyrt för inspelningen. För det är klart, att de vill uppträda med en skarp Glock i sina videos. Givetvis åkte de dit för olaga vapeninnehav.

Mycket guld skall man också visa. Runt halsen - och inte sällan, med rader av guldtänder.

Våra prisade svenska gangsters, må prestera snyggare imageskapande videos. Men det rör sig ju om äkta kriminalitet, med drogförsäljning, kidnappning, mordförsök och mord.

Så har vi denna tragikomiska, av allt att döma, också helt äkta kriminellas amatörmässiga försök till imageskapande videofilm. Helt uppenbart själv rätt illa åtgången av drogerna han säljer. Vad skälet är, till att han bara har en luftpistol att visa upp, kan man ju undra. Han vill inte visa sitt ansikte, säger han. Men kan inte motstå frestelsen att visa upp sina gyllene tandrader.

Visst är han en djupt tragikomisk figur. Lika mycket som jag asgarvar åt honom, ungefär som jag skrattar åt nån förvirrad snubblande stumfilmsfigur i svart-vitt, tycker jag förstås också synd om honom. Herregud! tänker jag. Ser du inte vilken tragisk figur du blivit? har man lust att säga till honom.

På sätt och vis, fungerar hans tragikomiska gangstervideo, likt Chaplins tragikomiska film "Moderna tider". Med den skillnaden, att Chaplin avsiktligt ville medvetandegöra och skapa debatt kring fattiga och arbetares livsvillkor, medans denna äkta kriminelle i gärdsgårdsligan, oavsiktligt skapar något närmast dokumentärt.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: "Gangster video" ;-D

Inläggav börne 08 nov 2021, 10:27

Luftpangarn skrev:Våra prisade svenska gangsters, må prestera snyggare imageskapande videos. Men det rör sig ju om äkta kriminalitet, med drogförsäljning, kidnappning, mordförsök och mord.

Huruvida deras musikvideos är snygga eller inte låter jag vara osagt, har nog aldrig sett nån av dom, i alla fall inte medvetet, jävla skitmusik!

Det som även retar mig vad gäller gangstrarnas inkomstkälla är dom som tar droger på helgerna. Dom är ju enligt dom själva inga knarkare, dom tar ju bara lite för att ha skoj o.s.v. :o

Det är ju som vi vet långt ifrån bara nerdankade uteliggare som knarkar, det sträcker sig över alla samhällsklasser & det köps i mängder.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: "Gangster video" ;-D

Inläggav Silwer 08 nov 2021, 12:37

jo det här är ju sånt som leder till kriminalitet, för de vill leva som gangsters, i USA har de väl knäppt en hel del av dem och här med nu då.

Nä obegripligt att det framhålls som viktigt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: "Gangster video" ;-D

Inläggav TheFoes 08 nov 2021, 19:17

Mycket trevlig och inspirerande video måste jag säga, tack för att du delar med dig.
Aluminiumfolie i munnen var verkligen pricken över i'et.
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 12 maj 2012, 14:36
Ort: Skåne
Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Följande användare vill tacka TheFoes för detta inlägg
Luftpangarn (08 nov 2021, 19:25)

Re: "Gangster video" ;-D

Inläggav Luftpangarn 08 nov 2021, 19:33

TheFoes skrev:Mycket trevlig och inspirerande video måste jag säga, tack för att du delar med dig.
Aluminiumfolie i munnen var verkligen pricken över i'et.


Jag vet att det inte är världens mest seriösa och här relevanta video. Men folk klagar också på att man vill ha fler inlägg. Så därför... :)

Sedan kan man dessutom reflektera ännu mer, än jag skrivit. Jag har ju inte ens antydningsvis givit mig in på, vilka konsekvenser detta har för möjligheterna för lättnader kring licenskrav för luftvapen. Dock tror jag vem som helst inser att detta inte ligger på vårat pluskonto. Hur djäkla irrelevant det än är. :-(

Vi hamnar mitt i en mycket spretig kultur, och politisk debatt. :-(

P.S. Skälet till att jag söker sätt att öka effekten på min KWC P226S X-five replik, är att jag håller på att tighta till pipinfästning och mantelns rörelse. De ökar trögheten, och behovet av effekt inne i pistolen, för att den skall fungera med sin blowback. Uteffekten kommer knappast öka.

Men jag hittade i en annan video om att riva pickan, inspiration till att höja hammarfjäderns kraft att slå till ventilen. Trådens sorgliga, inkompetenta och fumliga typ, var något jag snubbla det ppå, under sökandet av vettig info för mitt syfte.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)


Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster

  • Sponsorer