Fx radar

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Fx radar

Inläggav jonah 27 aug 2019, 07:21

ZaphodB skrev:
jonah skrev:Fan va bra.
Då verkar du hyffsat nöjd med denna trots allt!
Att det felar på 1-2 mps kan jag ta utan problem.

Blev det mycket error pga av placering utav radarn?


Såg att någon i uk har tagit från en hållare 3d printad till radarn, så man kan hänga den under och alltid får rätt linje.

Men den va svindyr att beställa därifrån 450kr för en plastbit o en gummi snodd.

Ändrade du något i appen under tiden du testade den?

Jag har tagit ner appen o lekt lite o kollat diverse funktioner.

Minimum return är det något du ändrat på?




Skickat från min SM-G950F via Tapatalk


Det var därför det tog lite tid innan jag skrev någon recension av den, jag ville labba fram vad som var bra inställningar, och minimum return bör stå på 30, på 40 eller highest så är den lite för kinkig med vad den vill läsa av om inte avståndet mellan pipa och kronograf är helt perfekt.

Kör du med stöd när du skjuter eller håller vapnet stilla ovanför Radarn så fungerar det fint, men precis som du skriver så är det viktigt med en rät linje, precis som att man måste skjuta rakt över sensorerna i en traditionell kronograf.

Mvh, ZaphodB
Tack för detaljerade recensionen!
Uppskattas


Jag drog en beställning igår.

Den portabla biten överväger skarpt för min del då jag alltid måste åka väg för att skjuta så litet och lätt är att föredra.

Sen skjuter jag nästan alltid med bipods så det blir nog bra detta.

Ska man ligga typ 4cm mellan pipa och radar?
Mvh



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
jonah
 

Re: Fx radar

Inläggav jerico 27 aug 2019, 09:19

Vad är det för fäste på radarn? Om man vill ha en grej för att fästa den under pipan...
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Fx radar

Inläggav jonah 27 aug 2019, 09:49

För att följa länken så måste du registera dig.

Chrono.html

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
jonah
 

Re: Fx radar

Inläggav jonah 27 aug 2019, 12:35

jonah skrev:https://www.airgunology.com/FX Chrono.html

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Länken verkar inte funka du får lägga till chrono.html

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
jonah
 

Re: Fx radar

Inläggav jerico 27 aug 2019, 14:30

Det SER ut som en vanlig 1/4" skruv ala kamerastativ... Då är det ju en smal sak att printa något bättre att fästa den med...
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Fx radar

Inläggav ZaphodB 27 aug 2019, 14:36

jerico skrev:Det SER ut som en vanlig 1/4" skruv ala kamerastativ... Då är det ju en smal sak att printa något bättre att fästa den med...


Det inte bara ser ut att vara det, det ÄR det...... :thumbupp:

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Re: Fx radar

Inläggav jerico 27 aug 2019, 14:50

Oki... Då är det ju bara att rita lite och dra fart på skrivaren... Jag menar alla har väl en 3d skrivare hemma?

Säg till om jag ska skriva ut något via pm om det behövs
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Fx radar

Inläggav jonah 27 aug 2019, 15:46

Låter som du kommer att få beställningar snart! Haha


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
jonah
 

Re: Fx radar

Inläggav Silwer 27 aug 2019, 16:13

Smidg, men svindyr, de där sätter kuneser ihip för femhundra spänn.

Och vadå radar, den behöver ingen som helst belysning mao?

2000 aldrg i livet, jävla typiskt sött att utnytja tuffa uttryck isv och fast de inte kostar ett skit mer än de vanliga kronograferna höjer man oriset 100%, lite som turbopumpen, urlöjligt.

Men det ör väl så det ör op de små tullbehören man gör pengarna.

Jag hade gärna haft en för smidgheten; ch slippa priplemet med belysningen, men en ny variant mpste inte alltid vara dyrare.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Fx radar

Inläggav Silwer 27 aug 2019, 16:18

Silwer skrev:Smidg, men svindyr, de där sätter kuneser ihip för femhundra spänn.

Och vadå radar, den behöver ingen som helst belysning mao?

2000 aldrg i livet, jävla typiskt sött att utnytja tuffa uttryck isv och fast de inte kostar ett skit mer än de vanliga kronograferna höjer man oriset 100%, lite som turbopumpen, urlöjligt.

Men det ör väl så det ör op de små tullbehören man gör pengarna.

Jag hade gärna haft en för smidgheten; ch slippa priplemet med belysningen, men en ny variant mpste inte alltid vara dyrare.



Måste eländet sitta fast på vapnet? Jag avskyr sånt.
Du kan ge dig fan oå att du har vapen den inte går att fästa på som den gamla kompakta krinografen i plast man föste på pipan och sköt genom, just det, alla vapen var inte möjliga att mntera den på, jag sköt min i bitar till slut, men då hade jag haft den länge iaf, udag har jag en sån där kanadensisk plåtkronigraf, ej smidig, om man inte kan ha den uppmonterad npnstans med bra belysning jämt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Fx radar

Inläggav ogster 28 aug 2019, 16:40

Silwer skrev:Smidg, men svindyr, de där sätter kuneser ihip för femhundra spänn.

Och vadå radar, den behöver ingen som helst belysning mao?

2000 aldrg i livet, jävla typiskt sött att utnytja tuffa uttryck isv och fast de inte kostar ett skit mer än de vanliga kronograferna höjer man oriset 100%, lite som turbopumpen, urlöjligt.

Men det ör väl så det ör op de små tullbehören man gör pengarna.

Jag hade gärna haft en för smidgheten; ch slippa priplemet med belysningen, men en ny variant mpste inte alltid vara dyrare.


Det där är billigt, ska man ha pålitliga kronografer så får man slanta upp.

En kraftigare version som används av krutskyttar är LABRADAR och då pratar vi X4 på priset, sen finns ju även magnetospeed om man vill ha pålitliga siffror men då måste den fästas på pipan.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Fx radar

Inläggav Silwer 28 aug 2019, 22:19

Jag vill inte ha nåt på pipan pga tidigare dåluga erfarenheter av detta.

Tycker åndå 2000 är i pverkant, men det finns väl ingen konkurrens iofs, inte för att en Chrony som jag har inte fungerar, men för känslug för ljyset och måste i princip vara fast på ett bra ställe hela tiden, vilket gör den osmidig.

Men den får duga, då jag har den, 2000 kan ge mycket annat för en fattiglapp som jag :-)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Fx radar

Inläggav jonah 31 aug 2019, 18:00

Så där nu har jag testat radarn idag!

Är ingen expert på området då jag fortfarande ser mig som en nybörjare inom hela luftskyttet.

Vi hade 2 bössor med idag och testade den.

Jag kan bara säga att jag är jävligt impad av denna!
Inte ett enda skott missa den och siffrorna ligger jämt med prochronyn.

Inte heller så känslig var man ska placera den under pipan som jag trott.

Så till priset är det mycket med 1950kr?
Jag tycker inte det för en radar som inte är ljus beroende.
Vad kostar en labradar?
Priset är inte 100% dyrare än en vanlig bra chrony.

Och kostnad för tillverkning är nog den samma som för andra kronografer förutom att mjukvaran är mer avancerad och kostar mer och ta fram.

Men har man redan en fungerade chrony så behöver man ju inte köpa denna men i mitt fall har jag bara ägt en combro tidigare som man satt på pipan, den va helt värdelös för mitt bruk och skickades tillbaka direkt.

Så jag kan bara rekommendera denna.

Visst kan man önska sig att det kommer en uppdatering till Android för flera funktioner, där ligger Apple före, men det dyker nog upp inom en snar framtid.

Trevlig helg













Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
jonah
 

Re: Fx radar

Inläggav jonah 01 sep 2019, 18:21

Denna tråd skapades seriöst för mitt intresse av en ny kronograf.

Varför spårar det ur i alla trådar?
Skriver man något om fx så är det skit med allt som har med fx att göra.

Likaså med hatsan, bänkskytte mm

Försökte ge en ärlig egen uppfattning om radarn ifall någon annan är intresserad.

Sluta va så jävla negativa till allt som kanske intresserar andra.

Va fan tjaffsas det om hela tiden?
Man fattar inte ens vissa inlägg, behövs tolk!

Om man ej är intresserad utav ämnet behöver man inte göra ett inlägg.

Skitsamma!

Någon administratör kan radera hela min tråd för den har blivit mer reklam för mobil tillverkare än intresse för hur radarn presterar.

Iam Out!

























Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
jonah
 

Re: Fx radar

Inläggav Nitro 01 sep 2019, 19:58

Har rensat bort ovidkommande i tråden på begäran.
Ha överseende med de som gör sitt bästa, men som har stora svårigheter med att uttrycka sig och har svårigheter med stavning.
Så länge jag anser att det inte ligger någon illvilja bakom så låter jag det vara.
Har man problem med detta så låt då bli att läsa dennes inlägg.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Fx radar

Inläggav Archon 02 sep 2019, 21:08

ogster skrev:
Silwer skrev:Smidg, men svindyr, de där sätter kuneser ihip för femhundra spänn.

Och vadå radar, den behöver ingen som helst belysning mao?

2000 aldrg i livet, jävla typiskt sött att utnytja tuffa uttryck isv och fast de inte kostar ett skit mer än de vanliga kronograferna höjer man oriset 100%, lite som turbopumpen, urlöjligt.

Men det ör väl så det ör op de små tullbehören man gör pengarna.

Jag hade gärna haft en för smidgheten; ch slippa priplemet med belysningen, men en ny variant mpste inte alltid vara dyrare.


Det där är billigt, ska man ha pålitliga kronografer så får man slanta upp.

En kraftigare version som används av krutskyttar är LABRADAR och då pratar vi X4 på priset, sen finns ju även magnetospeed om man vill ha pålitliga siffror men då måste den fästas på pipan.


Personligen håller jag med dig. Min egen Air Chrony MK3 som jag införskaffade för ett par år sedan nu kostade mig runt 1800 kronor. Den lär kosta 100-200 kronor mer nu. Absolut inte för mycket pengar för en bra kronograf som håller i många år. Rik är jag inte, men det är inte så att jag är en fattig gammal surgubbe som äter blodpudding och havregrynsgröt varje dag. Jag har så jag klarar mig. Det är individuellt vad man vill betala. Köper man en Jula-bössa för några hundralappar och är nöjd med detta är man knappast typen som är villig att betala 2000 för en kronograf. Men har man luftvapenskytte som en seriös hobby är en bra kronograf en mycket bra investering, i synnerhet så om man skjuter PCP. Då är den nästintill oumbärlig.

Jag är väldigt nöjd med min Air Chrony MK3, men även solen har sina fläckar, om man säger så. Den är inte optimal för kolsyrevapen. Det minimala skottfönstret gör att man måste skjuta från väldigt nära håll, och kolsyregasen kan då förvilla kronografen så att man får värden som är helt uppåt väggarna. Då blir det en del trial and error innan man får fram siffror som känns mer rimliga. Det lilla skottfönstret är priset man får betala för det kompakta och smidiga formatet. Dock funkar den klockrent för vapen som inte drivs av kolsyra. Jag tror att FX radarteknologi hade passat mig bättre, eftersom jag skjuter mycket med Co2 vapen. Visst, det är lite tråkigt att den inte verkar funka utan en mobiltelefon, men alla har väl en smartphone numera, till och med undertecknad.
Senast redigerad av Archon 02 sep 2019, 21:14, redigerad totalt 2 gånger.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
Nitro (02 sep 2019, 21:18)

Re: Fx radar

Inläggav Silwer 03 sep 2019, 15:35

Förstår inte inlägget, om du som jag nöjer dig med den äldre kronografen, vad är mitt fel då att skriva det samma.

Ok skillnaden är att jag är en fattiglapp så nej 2000 kan jag inte lägga, men ingen tvingar mig.

Som frakt vem riktar det sig till, detta är en ny sorts kronograf som använder radar, och har inget med några äldre vad det nu är att göra.

Det där med billiga vapen och vad det nu var, tja det får väl andra avgöra om jag har.

Livet kan vara en bergodalbana ibland, kopplingen billigaste jula och radarkronografen visst, men var kom det ifrån?

Jag bara frågar inget annat.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Fx radar

Inläggav Archon 03 sep 2019, 23:40

Silwer skrev:Förstår inte inlägget, om du som jag nöjer dig med den äldre kronografen, vad är mitt fel då att skriva det samma.

Ok skillnaden är att jag är en fattiglapp så nej 2000 kan jag inte lägga, men ingen tvingar mig.

Som frakt vem riktar det sig till, detta är en ny sorts kronograf som använder radar, och har inget med några äldre vad det nu är att göra.

Det där med billiga vapen och vad det nu var, tja det får väl andra avgöra om jag har.

Livet kan vara en bergodalbana ibland, kopplingen billigaste jula och radarkronografen visst, men var kom det ifrån?

Jag bara frågar inget annat.


"Grejen" är att även om jag är hyfsat nöjd med min nuvarande kronograf så hade jag tyckt att en FX kronograf hade varit ett ännu bättre val för mitt vidkommande om jag hade stått i begrepp att köpa en ny kronograf idag. Tråkigt att höra att du är fattig, Silwer. Hoppas någon skänker dig en hundralapp så du kan unna dig en kaffe, fralla och kanelbulle i alla fall. Jag har inget emot dig som person (känner dig inte ens) och din kunskap om luftvapen är imponerande, men bitterheten och negativiteten lyser igenom i nästan allt du skriver.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Föregående

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster

  • Sponsorer