Den officiella coronatråden!

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Kapten Kamin 29 maj 2020, 08:42

För att följa länken så måste du registera dig.



....denna nyhet ger lite ljus i tunneln.... :arrow:
Jag kommer arbeta i styrelsen för att kunna få till i alla fall någon officell tävling under sommaren.
Det finns intresse bland klubbarna att arrangera. :thumbupp:
Fortsättning följer.
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 29 maj 2020, 08:53

Veckans uppdatering. Blir spännande att se om snusspåret håller. Är själv storanvändare :)
För att följa länken så måste du registera dig.

Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 29 maj 2020, 12:58

Knappast, dödstalen sjönk ett tag, men än ska man inte pga att man tröttnat tro att det inte åter kan komma igen.

Vi vet inte egentlugen mycket än, inte ens om ich hur den galna kommunistiska lednngen i Kina kan tänkas ha med det att göra tom, npt som slog fel ellee liknande, varför alltid Kina? Det borde man fundera över.

Mee tvång skylke de öppna käften på de svin som styr landet om de tex testade en åtgärd för att bli av med befolkning ellee liknande.
Enbart vänsterfolk av den rika övertygade stammen sja alltid få höras, de ör övertygade om Kinas förträfflighet och ger ingentung med sina löjjeväckande veckor instängda i sin lägenhet.

Nej det är över när det ÄR över, folk är sjuka ännu nu fler i Stockholm åter men de har inte just dött, som det vore det enda nan utgår från med tanke på livslånga lungskador och blodproppar i hjärnan, ör det bra då?

Folk ledsnar, det skreks rakt ut för folk inte fick åka till Cypern, jag blir deprimerad när jag hör hur ynkliga många är, själcentrerade as.

Det är rätt åt dem om de drabbas, men då byts skuvan till Varför gör ingen nånting!!!!!? Jag ska ha hjälp omedelbart!!!!! Osv

Skam.

Unget botemedel finns, och jag fattar att snuslarvet ör ett skämt ingen normalbegpvad ens tror på, injicera alkol isf det hjälper, du dör.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 29 maj 2020, 13:17

Helikopter skrev:Veckans uppdatering. Blir spännande att se om snusspåret håller. Är själv storanvändare :)
För att följa länken så måste du registera dig.


Det där stämmer inte alls för Skåne, resten har jag ingen koll på.

180 döda idag 29:e.

Detta är mer rättvist.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Pryltokig 29 maj 2020, 14:35

Pratade med en Schweizare i går. De var ju värst drabbade i Europa ett tag, då 70.000 Italienare från drabbat område arbetspendlar till Schweiz.
Igår hade Schweiz 20 nya smittade. Vi hade 96 döda.. Jag lever inte i villfarelsen att övriga världen beundrar Sveriges hantering om man säger så.
- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 29 maj 2020, 14:57

Det gör inte de sim tänker själva, och det sägs i media dessutom, men vissa tycks nte förstå att omvärden inte ör imponerade.
De har full rättighet att vägra svenskar i ett sånt här fall hekt enkelt.

Enbart Sverge har snus så tydlgen inget mirakelmedel, möjlugen färre hål i tänderna ph värdet.

Ok jag vet att det är nån form av skämt men förvånas inte om nån skulle tro det.

En del av befolkningen kan inte inse att Sverige inte ses i toppen pga gammal vana från förr, bästa landet si och så, som med åren sjunkit på de dör listorna, de är liksom kvar i det.

Men du har rätt här utifrån sett ser vi inte bra ut nu, och det är ju bara att acceptera tycker jag.
Varför skulle de vilja få in ev smitta för, länderna ör mycket mer stöängda än vårt halvdana fummel, men vill göra pengar så det måste fortgå tex.
Dvs det hjälper ju inte så mycket med att just inte stänga allt, inte grundskolor och dagis, inte industi mm, det är som vanligt det väldigt närsynta tänkandet vi har haft här länge, småskit för syns skull, särskilt skatter på nåt ytterst lokalt.

Jag fasar för det som kommer efter och hur landet ska skuldsättas enormt för framtidens människor.

Vi var redan på väg ner i en krus när Coronan kom.

Nåväl än fins ingen lösning, visst kan det brinna ut, men ännu är det inte så, det ör naturligt att det blir i vågor, folk tröttnar på isolering allt mer och så kommer det igen, men kanske främst yngre vilket inte gav så många just döda, men det finns så mycket annat elände det för med sig för de som överlever.

På bussarna är föraren nu instängd för sig, du måste ga ett kosrt, men tjuvåkning bara kortet har pengar ör mycket canligt, då har staten satt in extra många kontrollanter för att bötfälla folk som gör det.

Vilket ju sätter det ur funktion på nåt sätt, plötslugt ska de rönna på alla bussar, obegriplugt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav ahayeah 29 maj 2020, 15:52

Helt uppenbart att många ligger lite efter med sin bild av Sverige. Sjukvården är inte i världsklass. Det tramsa med inköp, administration mm. till den grad att målet med verksamheten glöms bort.
När det va som mest snack om att stänga skolor kunde inte regeringen stänga skolorna även om de hade velat.
Strategin kan fortfarande vara ok. Det finns ingen anledning att jämföra sig med länder som inte räknar på samma sätt. Till slut kommer det visa sig vem som gjort rätt men det vet ingen nu. Och det gäller åt båda håll.
Men att Sverige skulle va bra på nåt i offentlig verksamhet är nog bara glömma. Det spelar inte så stor roll om S eller M leder regeringen, det är långsamt slappt och slött jämfört med många länder. Som en sjuksköterska skrev är det svårt att leva på applåder. Så fort alla får chans att göra nåt som är gratis ska det hängas på, tramsa runt ett tag på sociala medier osv. men handen på hjärtat - vad får de som jobbar hårdast med den här skiten och kommer de verkligen gå runt på applåder eller är det mest för att någon vill stjäla strålkastarljuset?
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 29 maj 2020, 18:19

Pryltokig skrev:Pratade med en Schweizare i går. De var ju värst drabbade i Europa ett tag, då 70.000 Italienare från drabbat område arbetspendlar till Schweiz.
Igår hade Schweiz 20 nya smittade. Vi hade 96 döda.. Jag lever inte i villfarelsen att övriga världen beundrar Sveriges hantering om man säger så.
+1 på den.

F-n, fattar inte. Dom som har annan uppfattning måste ju vara typ...


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Luftpangarn 30 maj 2020, 00:05

ahayeah skrev:Helt uppenbart att många ligger lite efter med sin bild av Sverige. Sjukvården är inte i världsklass. Det tramsa med inköp, administration mm. till den grad att målet med verksamheten glöms bort.
När det va som mest snack om att stänga skolor kunde inte regeringen stänga skolorna även om de hade velat.
Strategin kan fortfarande vara ok. Det finns ingen anledning att jämföra sig med länder som inte räknar på samma sätt. Till slut kommer det visa sig vem som gjort rätt men det vet ingen nu. Och det gäller åt båda håll.
Men att Sverige skulle va bra på nåt i offentlig verksamhet är nog bara glömma. Det spelar inte så stor roll om S eller M leder regeringen, det är långsamt slappt och slött jämfört med många länder. Som en sjuksköterska skrev är det svårt att leva på applåder. Så fort alla får chans att göra nåt som är gratis ska det hängas på, tramsa runt ett tag på sociala medier osv. men handen på hjärtat - vad får de som jobbar hårdast med den här skiten och kommer de verkligen gå runt på applåder eller är det mest för att någon vill stjäla strålkastarljuset?


Jag tror du ligger väldigt nära sanningen.

Det MSB och FHM, eller ens regeringen räknade med, var att kommunerna, som ansvarar för "ålderdomshem" och hemtjänst, inte klarar något sådant här. Ärligt talat är den politiska styrningen och kontrollen sorgligt dålig från början.

Det som avslöjas nu i epidemin, är att verksamhet och personal, har dålig grundläggande hygien. Att vårdkvaliet och kompetens är bedrövlig. Det blir inte precis bättre av timvikariat, samt bristfälliga kunskaper i svenska. (Liberalerna, som jag tillhör, har infört språktest för skol- och äldreomsorg i vissa kommuner. Gissa vad skit man får för det... Men Liberalerna har kört krav på språktest i 20 år! Trots att man får höra tokargument om att vi är "främlingsfientliga".)

Kanske det viktigaste denna epidemi kommer medföra, är bättre äldreomsog. Trist att många måste dö för sin sak, i något slags "åldringskrig". :-(

Generellt har det sedan förra årets skogsbränder, blivit uppenbart, och tydliggjort av en skicklig utredare, att svenska staten, saknar organisationsmöjligheter gentemot regionerna (fd län). Mot komuner är det absolut noll styrning. (Därav Liberalernas krav på förstaligad skola.)

Sverige har helt klart organisationsbrister. Skogsbränder och pandemier visar det bara tydligare.

Hur i helvete skulle vi klara krig? tänker jag. (Fast då tror jag alla skärper sig. Utan order uppifrån. Hoppas jag verkligen!?!)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav jerico 30 maj 2020, 17:32

För att följa länken så måste du registera dig.



Jag vilar min resväska (som dom säger i amerikatt)
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav jerico 30 maj 2020, 17:34

För att följa länken så måste du registera dig.



Jag kunde inte låta bli :D
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 30 maj 2020, 23:26

Samma här.

Men skärpa sig nör lager ör tomma eller för gamla flr att fungera hjälper inte.

Dumheter som att skicka utrustning till Afrika i första hand som kapdes av Frankrike.
Allt detta visar mest att EU ör slut, lika slut som FN, vi behöver inget jävla EU flr att handla ned varandra, onödigt folk vara och betala för att bo i Europa vilket ör löjeväckande bara det.

En massa prat mest som FN, det finns i gen funktion kvar då ingen bryr sug i pratmakare.

Allt har väl startat med hyfsat goda idéer och tänkande, men åren går och världen förändras.

Se på hjälporganisationer hur de växt sg enorma ned folk som ska betalas ned de skänkta pengarna så en mindre del kmmer fram till ändamålet ön vad den vansinniga byråkratin slukat på vägen.

Så ser jag på EU med, Britterna må lämna men det kommer handlas ned dem ändå, Frankrike kanske sticker, det kvittar liksom.

Kortsiktiga problem för de hör politikerna och deras pappervändare absolut, men snart kommer det rulla på igen.

Vi slipper böta för länder utan egen ekonomi tex, men å andra sidan försnillar ju bankerna sina pengar därr och ska sen ha skattepengar för att ersöätta detta, flott.

Vi skulke sitta i fängelse i evighet vud bråkdeken av det där.

Corona kanske kan utnyttjas för att spräcka detta nonsens, saker som moms vid köp utomlands öär ju tex Sveriges påhitt, med en vettig styrning kan vi skita i sånt o köra, vi bytte inte valuta, låt Euoländerna leka i Bryssel.:-)


OBS ta det inte så allvarlugt, såklart är det en utopi, och inget jag sitter och tror på, vi små kommer få allt sämre och snart tar folk jobb för skitlöner, det är verklugheten framöver här.

Gött;-)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 30 maj 2020, 23:48

Danska turister räds inte Skåne
UPPDATERAD IDAG 20:36PUBLICERAD IDAG 18:19

Danmark har till skillnad från Sverige långledigt under pingst. Och till skillnad från skåningarna får danskarna åka på nöjesresor över Öresundsbron.

– Det är bara politik. I Skåne är faktiskt smittoprocenten lägre än i Köpenhamn, säger Django Cevik som planerar flera utflykter i Skåne med familjen under pingst


Säger denne Django som ska på gym i Malmö... men om ni har mer smitta i Köpenhamn, stanna för helvete då där & sprid inte skiten i onödan, jävla pucko!!

Räcker väl att hela Österlen & i min närhet Åhus är fullt av en hög rika Stockholmare som numera bor i sina fina & feta sommarhus. Nu ska vi få hit storstads Danskarna också :twisted:
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 31 maj 2020, 00:25

Hahahaha, äntlugen förstår du detta, hur hör uppe Stockholmare, Uppsalabor gör som fan de vill.

De har tröttnat och vill nu göra som de tycker bara, inget ör stängt hör än pappersvöndarskit som inte tycks ha nån betydelse ens för landet.
Obs menar ej lärare i den fö halvdana skolnedstängningen.

Det här visar hur det kmmer sluta en dag, folk ledsnar och börjar leva som vanligt, Stockholms uteställen är fullpoppade igen nu tex.
Man levererar skämt på nätet om rödslan för Corona som nu ör löjeväckande tydlugen.

Men vi vet ännu just inget, som sagt stay home fuckers!

Nästan jag önskar att de smittades och sen smittade en förälder eller äldre som dig av det, så de begrep ned sin lilla hjöåärna.

Antar att det knappast händer, folk ör korkade, har jag alltud sagt, alkt ör nyhetens behag, de har haft det för jävla bra.


I mitt Sverige hade de råkat ut för väktare som utfrågade cåvad de hörde hemma, och car de på en plats där de inte av nöd mpste vara tillkallades polisen och dryga böter på tusetals kronor togs in fölr dessa skräms inte av hundralappar.
Sen var det att ge sig hem igen.

Så mycket skit staten har råd att skicka ut kan användas för kort som beröttar var man får vistas, ev nödfall får bedömmas av polis.
Ingen fara om man inte plötslugt beter sig fel och ska av dumhet göra nåt utanför.

Men öppna armar är väl mer melodin, krigsförbrytare och liknande.
Senast redigerad av Silwer 31 maj 2020, 00:42, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 31 maj 2020, 00:40

Va då förstår detta... har retat mig på detta länge. Kom ner Stockholmare som satt i karantän efter Italien resa till sitt fina sommarhus i Åhus redan i Mars. Det var ju lugnare här.... :x

Är själv ingen Åhus bo, Det dyra stället att bo på i min närhet... 20km från mitt, men syrran bor där & hör & ser.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 31 maj 2020, 00:50

Fast när jag berättade om det skrev ingen ens nåt, det var som jag satt och ljög.

Vet inte vad folk tror om mig, jag ör inte politisk, jag har min egna tankegång, i te extremism eller liknande.
Vi vet vilja som lovat guld ich gröna skogar alla oavsett, det ör de vi ska ge oss på.

Ok ingen politik på forumet, af inte hårt dragen håller jag ned om, men detta är mer i skyddande stil, det är inte över ännu.

Det ör trkigt att höra vara, ich samma hör att nu har man ledsnat ch vill göra som man har lust söåärskilt yngre.

Som idag på lokala ICA folk dör hela familjen är med och handlar wtf?
Jag förstår inte?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 31 maj 2020, 00:53

Under eldningsförbudet sommaren 2018 var det en sommarhus boende rikeman i Åhus som fick betala 17000kr i böter för att han grillade... men antagligen sved det väl Tybärr bara som 170kr för en annan. Hoppas köttbiten var värd det :-)

Dom flesta sköter sig men så är där ett svin som tror sig är förmer än andra... JAG SKA MINSANN GRILLA. Skrattade när man läste att nån anmälde honom.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 31 maj 2020, 00:59

Bara för att man inte skriver kan man ju hålla med andra vad dom skriver.

Har inte varit jätte aktiv i denna tråden, blev bara lite lack på Django... som ville ut på en långweekend i fria Sverige. Idag körde jag om flera Danskreggsde bilar på väg till Blekinge. Är ju ok att förflytta sig ett par timmar i bil & har en halvtimme till Mörrum men dom åker till annat land dom.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 31 maj 2020, 01:05

Just så är det, du prickade det.

Visst en del sker av obetänksamhet, men vissa vill fast det är onödigt ställa till med nåt för ingen ska komma och säga på dem nåt, men just så borde det vara nu.

Utalar sig i media tex då är man ju sjuk i detta fall.

Som sagt i Stockholm och jag gissar Uppsala igen är det fest hela helgen, taxichaffusarba är skitglada.

Det ör trust med Corona så skit i det.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav zpiff 31 maj 2020, 09:20

Några reflektioner från denna Corona kris.
Har jobbat för samma arbetsgivare i runt 23 år, under ca 15 år har jag haft möjlighet att jobba hemma ibland, men aldrig gjort det. Som det är nu blev jag uppmanad som nyckelperson att jobba hemmifrån och gjort det ca 2½ månad, funkar kanon och jag får mer gjort och gör mer timmar än på jobbet. Även tidigare så använde jag Skype/Teams för möten då jag ansåg att det var effektivt. Nu verkar alla fatta det. På någon månad har utvecklingen hoppat 5 - 10 år frammåt mot om utvecklingen gått med tidigare snigelsteg.

När jag hade varit och lagt på sommar sulorna på bilen och var på väg hem så mötte jag en militärlastbil som svängde upp mot vårt sjukhus. Vid ett rödljus 100 meter bort såg jag en till. Mina tankar var "inte 17 håller de på att övar nu???". När det blev grönt och jag kört över korsningen så slog det mig varför de var ute och körde, lasten var kylkonteinrar.

För några veckor sedan fick jag veta att en god vän låg i respirator med Corona. Känslan när man vet att vad man än gör så kan inte det hjälpa, den är inte kul. Nu har hon kommit hem och är frisk och verkar inte fått några men av sjukdomen.
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Faidros 31 maj 2020, 10:59

Min farbror avled i covid-19 för en vecka sedan (underliggande sjukdom gav sämre immunförsvar).
Tog 4 dagar från första symptom.

Nu känner man att det inte bara "drabbar alla andra".

Bodde på boende med besöksförbud osv, men trots det blev han smittad.
<--------------------------------------------------------------------->
Krutskytt, Svartkrutsskytt, Luftvapenskytt, Bågskytt!
<--------------------------------------------------------------------->
Faidros
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 04 apr 2014, 23:13
Ort: Skogen
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 17 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 52, HW45, HW90

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 31 maj 2020, 12:10

Faidros skrev:Min farbror avled i covid-19 för en vecka sedan (underliggande sjukdom gav sämre immunförsvar).
Tog 4 dagar från första symptom.

Nu känner man att det inte bara "drabbar alla andra".

Bodde på boende med besöksförbud osv, men trots det blev han smittad.


Tråkigt att höra. Läste nyss att nu skall FHM börja testa personal på äldreboenden även utan symtom.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 31 maj 2020, 12:14

börne skrev:
Helikopter skrev:Veckans uppdatering. Blir spännande att se om snusspåret håller. Är själv storanvändare :)
För att följa länken så måste du registera dig.


Det där stämmer inte alls för Skåne, resten har jag ingen koll på.

180 döda idag 29:e.

Detta är mer rättvist.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.




Hmm jag ränknar med 1,4 miljon invånare i region skåne och tycker nog att det stämmer...?
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Luftpangarn 31 maj 2020, 12:18

Beklagar Faidros.

Min farbror och hans fru i 75-års åldern, har iaktagit sträng självkarantän i sin lägenhet i Stockholms centrum. Jag har varit orolig för dem. Särskilt för honom. Han åldrades tio år på ett bräde av strupcancer för många år sedan. Sedan dess är han inte en kraftfull man. Att de kunde gå ut och promenera för sig själva, det räknade de ut från början. Men de har inte träffat sina barn och barnbarn.

Och så för en månad sedan, small det till. Ett dygn på sjukhus blev det, farbrodern med syrgas. Han har gått ner 5kg, och det har varit tufft att repa sig.

Min faster och hennes man i 85-års åldern bor några kvarter bort i stan. Men får inte träffa bror. Och de går "aldrig" till fots någonstans, hon skämtar att de åker runt i sin "karantänsmobil" - en fet klassisk amerikanare. Om han får det, är jag rädd att det är klippt. Han har redan haft stroke och hjärtinfarkt.

Min mor dog för 3 år sedan. Hennes gubbe, 89 år, är självisolerad i sitt hus med trädgård, så fysiska miljön är ok. Men nu börjar isoleringen tära. Det är svårt nog för honom att hantera ensamheten som änkeman. Han är superförsiktig, vill inte ens ta en gemensam fika utomhus. Prata på några meters avstånd, när min syrra eller dottern lämnar matkassar, är det enda.

Ingen verkar vara säker på hur denna smitta fungerar. Den sprider sig inte som influensa. Så nu börjar man planera för att kanske lyckas smittspåra i de mindre drabbade områdena, vad jag förstått. FHM och regeringen är frustrerade över att regionerna (fd landsting) är så sega på att utnyttja laboratoriekapaciteten.

Själv är jag extrem riskgrupp, då jag haft 7 "nära döden" lunginflammationer mellan 18 och 56. Senast juni-19 låg jag inne med syrgas i en vecka. Man är så matt, att man knappt klarar att vända sig i sängen. Och det tar mer en än en månad att repa sig då man lämnat sjukhuset.

Men jag orkar inte riktigt oroa mig - fast det är klart att det finns där i bakhuvudet. Det är obehagligt att åka till fastlandet och tanka, köpa mat, snus och besöka bolaget. Jag använder snabbköpsvagnarna som "snöplog" för att hålla tröga typer på avstånd. :lol:

Handsprit kan man glömma att hitta, så jag kör med en flaska T-sprit. Folk stirrar på mig på bilparkeringen utanför mataffären. Lever liksom upp till sinnebilden av en "hillbilly", eftersom jag oftast har mycket medfarna kläder på mig. Olja, färgstänk och skit -brännhålen brukar jag skrattande förklara som "kulhål". Vilket faktiskt schockat någon på riktigt! :-)

Men min syster och 19-åriga dotter oroar sig. Min dotter har blivit litet "pappig". Det smyger sig in litet fler "kram" i textmeddelandena.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 31 maj 2020, 13:02

Helikopter skrev:Hmm jag ränknar med 1,4 miljon invånare i region skåne och tycker nog att det stämmer...?

Ok... jag som läste slarvigt, jag såg inte per miljon inv... det var totalt 180 döda den 29:e i Skåne.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

FöregåendeNästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer