Den officiella coronatråden!

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Chris 06 apr 2020, 00:02

Nitro skrev:.
Ingen aning hur det är i Tyskland när man återvänder.

Har ingen aning heller... men gränsen till Sverige är öppen... och tvärtom.
jag får resa till Tyskland jag med... TT-line värvar fortfarandet med "bilsemester" i tyskland.
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1413
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 06 apr 2020, 16:58

Uppdadetring dödfall per miljon invånare jämförelse mellan nordiska länder. Ser inte helt bra ut för Sveriges del :-(


För att följa länken så måste du registera dig.

Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Pryltokig 06 apr 2020, 22:29

Dagens nyhet/skandal i mina ögon är ju att det finns test som säger om man är smittad eller inte och om man utvecklat immunitet. Test godkänt i USA men här i Sverige säger FHM nej, då det tydligen är bättre att inte veta alls.. 6 av 15 personal smittad på äldreboende utan att veta om det(!!)

Se gärna För att följa länken så måste du registera dig.

- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 07 apr 2020, 00:09

Det är billigare att inte veta alls, hehe, det är nog sanningen.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav dorro 07 apr 2020, 08:06

Helikopter skrev:Uppdadetring dödfall per miljon invånare jämförelse mellan nordiska länder. Ser inte helt bra ut för Sveriges del :-(

Då grannländerna har stängt ner nästan helt så vore det konstigt om de nu skulle ha lika stora dödstal som Sverige.
Men vad som händer när de börjar släppa på nedstängningen återstår att se, logiken säger att det tar längre tid att uppnå flockimmunitet om samhället är stängt.
dorro
 
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 feb 2009, 19:27
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 23 gånger i 21 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 07 apr 2020, 08:24

Hur nu folkimmunitet öht uppnås? Alka blir sjuka eller?

Tanken är väl att inte för många blir kritisk sjuka samtudigt då klarar de inte av det, där ligger problemet och fördeken med en jämn kurva isf.

Möjligt att de ska kunna ta fram vaccin men det verkar väl inte cara lätt, finns ju mot andra sorter men de hjäloer inte, ett vaccin är ju själva sjukdommen man ger och tydlugen blur nan bara ner sjuk av det som finns nu.

Så nej en fördel ned mnga döda och sjuka är tvejsam om man ska vara human annars är det väl ett sätt att som du säger ge immunitet för att nan haft influensan.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 07 apr 2020, 09:52

Corona är för allvarlig sjukdom att eftersträva flockimmunitet annat än genom vaccin. Det ligger förmodligen bara ett år frammåt i tiden. Ett annat inte osannolikt scenario är att något av de läkemdel som testas jsut nu tar ner dödligheten rejält. Då kan man släppa fram smittprsidningen utan att dödstalen skenar.

Beträffande andra länder så tor jag man kommer att klara av att öppna upp samhlälet igen med med fortsatta resriktioner och bra kontroll/smittspårning.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 07 apr 2020, 12:32

Själv tror jag vi får dras med det här ett tag, menade att faran med att köra allt öppet kunde ge så många sjuka äldre sim ingen kan hjälpa så de dör.

Visst tråkigt kanske man kan tycka, men seriöst att få det att dra ut på tiden kan ju spara liv trots allt så lite tråkgt och omstöndigt jan man väl ta.

Beror hur man ser på det, personligen tror jag det härjat fritt i delar av Kina ett bra tag tex, men de är ju hejdlöst många och inte direkt måna om folket utanför partiet eller pengarna.

Visst önskade man ju att man slapp bli sjuk men ev lndringar blr väl ges till de utsatta om det inte är nåt simpelt.

De har plastskärmar i affären nu och märken på golvet med text, underligt nog tycks hälften av klientellet inte kunna läsa utan minsan befinner sug 30cm bakom mig när jag försöker hålla avstånd till den före i kön.

Ser jag en mindre unge går jag omvägar, livsfara.

Jag räknar med att bli sjuk får jag erkänna men det tar sin tid såhär ute på en bondort få besökare osv, ska finns i kustbandet nu pga spridning från Stockholm, det är verifierat.

Päronen får inte handla, syrran fixar det, båda över 70, dock noterade jag russin i den åldern sittande inne på affären, kändes konstigt, tänk om de faktuskt då blir smittade och dör i förtid.

Men ok de har inte samma förhållande till datorer mm som vi vilket hindrar, dvs de kan inte träffa nån.

Föresten intressant med det där åldringshemmet där de sjuka placerades på andra våningen om de friska på första.

Vem tänker så? Är det nån form av test för att se hur många som dör? Lite nazivarning nästan.
Senast redigerad av Silwer 07 apr 2020, 13:59, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 07 apr 2020, 13:40

Som vissa av er säger. Blir lite osäker på Sveriges strategi.... Tänker lite att det känns som att man bara räknar pengar :roll: Och (hemsk tanke) att man tycker detta är ett tillfälle att ta bort en hel del framtida kostnader :-( Hoppas verkligen inte att det är så! Men I mina ögon ser detta inte så bra ut :cry:
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 07 apr 2020, 14:08

Hahahaha en pensionär till mindre att försörja!

Appropå inget har jag hört folk säga att alla gamla vi har kostar massor, det är sant, men då bortser de från att de bygt det här landet klart mer ön vad generationer nu gör.

Ättestupan är en myt, men idag kan man börja tro på den, otack är världens lön efter ett liv i arbete och pappersvändare tycker till om arbete, "detta köttberg" som de trolugen just kallade dem men inte menat att komma ut.
Nu råkade iofs personen inte vara en sån som sa det till mig utan själv på väg in i pensionsålder efter vanluga yrken.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav mr_sson93 07 apr 2020, 14:08

det blir garanterat värre. Italien var väl nån vecka före oss och där dör folk fortfarande. Tur man bor på landet långt från anvsarslösa hostande idioter
mr_sson93
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 09 mar 2020, 12:23
Ort: karlstad
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: nej
Luftvapen favorit: hatsan

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 07 apr 2020, 14:11

Visst men du blir inte imun att bo där, en dag mpste öven du npnstabs, eller nån kommer och så åker du dit med.

Men annars är det lite så här med, få besöker irten utifrpn då det inte ör intressant annat ön flr de som vill bo hyfsat nööra Uposaka och ha villa viljet ju blir alkt dyrare om du nörnar dig stan.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 07 apr 2020, 14:20

7 April. Sverige drar ifrån.
För att följa länken så måste du registera dig.

Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 07 apr 2020, 16:26

Är ni äldre män är det hör tydlugen döden.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Slaskmack 07 apr 2020, 19:33

bebbe skrev:Som vissa av er säger. Blir lite osäker på Sveriges strategi.... Tänker lite att det känns som att man bara räknar pengar :roll: Och (hemsk tanke) att man tycker detta är ett tillfälle att ta bort en hel del framtida kostnader :-( Hoppas verkligen inte att det är så! Men I mina ögon ser detta inte så bra ut :cry:


Fast pengar är ju också liv. Ekonomin är minst lika viktig eftersom den betalar för allting. Ett kommande underskott i vården kommer att kosta många liv eller lidande.
Finns inga pengar finns inga pengar till vård heller.

En gammal ordstävja eller vad man ska kalla det i Usa är att om arbetslösheten ökar med 1% så resulterar det i ca 40 000 fler personer dör varje år.
Har försökt googla mig till om detta är en myt eller om det ligger någon sanning i det och det verkar som det faktiskt inte är så tokig uppskattning.

I Sverige hade vi före denna kris sämst tillväxt i hela EU och en lågt värderat krona. Vi har noll ränta så det finns inga sätt att stimulera ekonomin annat än att låna pengar.
Lägg på att en arbetslöshet på 10-15% på detta och det ser inte vidare bra ut.

Vården har aldrig någonsin haft möjlighet att få så mycket pengar som nu. En 10 år lång högkonjunktur och skatteintäkterna kan i stort sett inte blir högre än vad de varit senaste åren. Och ändå så gnälldes det
oavbrutet på vården före detta.
Det kan nog tyvärr bara bli mycket mycket sämre.
Användarvisningsbild
Slaskmack
 
Inlägg: 158
Blev medlem: 29 sep 2008, 14:49
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 18 gånger i 12 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 07 apr 2020, 20:48

Slaskmack skrev:
bebbe skrev:Som vissa av er säger. Blir lite osäker på Sveriges strategi.... Tänker lite att det känns som att man bara räknar pengar :roll: Och (hemsk tanke) att man tycker detta är ett tillfälle att ta bort en hel del framtida kostnader :-( Hoppas verkligen inte att det är så! Men I mina ögon ser detta inte så bra ut :cry:


Fast pengar är ju också liv. Ekonomin är minst lika viktig eftersom den betalar för allting. Ett kommande underskott i vården kommer att kosta många liv eller lidande.
Finns inga pengar finns inga pengar till vård heller.

En gammal ordstävja eller vad man ska kalla det i Usa är att om arbetslösheten ökar med 1% så resulterar det i ca 40 000 fler personer dör varje år.
Har försökt googla mig till om detta är en myt eller om det ligger någon sanning i det och det verkar som det faktiskt inte är så tokig uppskattning.

I Sverige hade vi före denna kris sämst tillväxt i hela EU och en lågt värderat krona. Vi har noll ränta så det finns inga sätt att stimulera ekonomin annat än att låna pengar.
Lägg på att en arbetslöshet på 10-15% på detta och det ser inte vidare bra ut.

Vården har aldrig någonsin haft möjlighet att få så mycket pengar som nu. En 10 år lång högkonjunktur och skatteintäkterna kan i stort sett inte blir högre än vad de varit senaste åren. Och ändå så gnälldes det
oavbrutet på vården före detta.
Det kan nog tyvärr bara bli mycket mycket sämre.
Men i den tesen ligger att man ger vården så mycket pengar man kan hela tiden. Tror inte det är så. Prioriteringarna har legat på annat håll.

Om det är så att man på riktigt tänker i ekonomiska banor och att det ligger någonting i det jag skrev. Ja då börjar tankar ang metoder gå mot något helt annat styre än det jag tror dom flesta svenskar vill ha.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav ahayeah 08 apr 2020, 06:52

Haha alla försöker hela tiden lägga över det på nån annan.. Först va det kineser man skulle passa sig för, sedan italienare, skidturister, kvinnor från Jönköping och nu Stockholmare, först som fjällturister men numera är det skärgårdsbesökarna man ska se upp med.
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Pryltokig 08 apr 2020, 08:08

Tur man bor på landet långt från ansvarslösa hostande idioter


Tror det kan vara bra med lite ödmjukhet här och inse att vi alla kan bära smitta.
Är man symtomfri kan ju inte ens vårdutbildade avgöra saken utan tester.

Har ju samtidigt en förhoppning att FHM släpper prestigen och börjar testa i stor skala
för devisen "stanna hemma om du är sjuk" är bevisligen långt ifrån tillräcklig och vi tycks
följa Italiens kurva så här långt...

För att följa länken så måste du registera dig.




För att följa länken så måste du registera dig.

- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 08 apr 2020, 11:38

Pryltokig skrev:
Tur man bor på landet långt från ansvarslösa hostande idioter


Har ju samtidigt en förhoppning att FHM släpper prestigen och börjar testa i stor skala
för devisen "stanna hemma om du är sjuk" är bevisligen långt ifrån tillräcklig och vi tycks
följa Italiens kurva så här långt...

För att följa länken så måste du registera dig.




För att följa länken så måste du registera dig.



Det som gör mig galet ilsken är vi visste med stor sannolikhet att Corpna sprids från symtomfria personer 31 januari utan att FHM vare sig informerat eller tagit höjd för detta. Inte ens nu uttalar man sig om "symtomfri smittspridning" utan skriver istället "mycket lindriga symtom." Detta kan bara vara för att rädda sitt eger skinn. Sätter man upp en kronologisk lista med uttalande från FHM och jämför dessa med kunskapsläget globalt ser man att det är inte mycket som blivit rätt. Tyvärr har det ju gått politik i detta att försvara FHM. Det blir ju inte bättre av att Trump går ut ock kritiserar Sverige. Då måste man nära nog instingtivt ta avstånde från vad det, även om det råkar vara rättt denna gång. Suck...
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 08 apr 2020, 12:57

Helikopter skrev:
Pryltokig skrev:
Tur man bor på landet långt från ansvarslösa hostande idioter


Har ju samtidigt en förhoppning att FHM släpper prestigen och börjar testa i stor skala
för devisen "stanna hemma om du är sjuk" är bevisligen långt ifrån tillräcklig och vi tycks
följa Italiens kurva så här långt...

För att följa länken så måste du registera dig.




För att följa länken så måste du registera dig.



Det som gör mig galet ilsken är vi visste med stor sannolikhet att Corpna sprids från symtomfria personer 31 januari utan att FHM vare sig informerat eller tagit höjd för detta. Inte ens nu uttalar man sig om "symtomfri smittspridning" utan skriver istället "mycket lindriga symtom." Detta kan bara vara för att rädda sitt eger skinn. Sätter man upp en kronologisk lista med uttalande från FHM och jämför dessa med kunskapsläget globalt ser man att det är inte mycket som blivit rätt. Tyvärr har det ju gått politik i detta att försvara FHM. Det blir ju inte bättre av att Trump går ut ock kritiserar Sverige. Då måste man nära nog instingtivt ta avstånde från vad det, även om det råkar vara rättt denna gång. Suck...


Ligger en hel del I det du säger, helt klar.
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 08 apr 2020, 16:04

För att följa länken så måste du registera dig.

Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Leopold 08 apr 2020, 19:50

Finland tycks ha klarat sig bra så här långt. Tydligen har de haft fullt funktionella beredskapslager av materiel som behövs vid pandemier och krig, kanske kan ha varit en framgångsfaktor? Sverige verkar ha avvecklat all dylik krisberedskap sedan decennier. På nåder fick sjukvården använda Skyddsmask 90 som ... inte var CE-märkt eftersom den producerades innan denna märkning var aktuell.

Om bristen på beredskapslager varit avgörande jfr utvecklingen i grannländerna får utredningar klarlägga men rätt uppenbart att tex visir och andningsmasker är en stor bristvara i Sverige. Det lilla som går att uppbringa når endast centrala sjukvårdsfunktioner i bästa fall, inte tillgängligt tex för personal på äldreboenden och absolut inte för gemene man.

Den bristande tillgången gör givetvis att man inte från myndighetshåll kan begära att allmänheten (eller tex hemtjänst) ska bära ansiktsmasker... även om det skulle visa sig vara effektivt för att dämpa smittspridningen.

Går inte att bortse från likheter med situationen vid skogsbränderna sommaren 2018, fanns ingen som helst utrustning på plats för att hantera detta heller utan man fick förlita sig på brandflyg från Italien i det fallet. Dagens situation med Covid-19 är givetvis extremt mycket allvarligare men mönstret upprepar sig. Beredskap är fortsatt underprioriterat.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 08 apr 2020, 20:17

Leopold skrev:Finland tycks ha klarat sig bra så här långt. Tydligen har de haft fullt funktionella beredskapslager av materiel som behövs vid pandemier och krig, kanske kan ha varit en framgångsfaktor? Sverige verkar ha avvecklat all dylik krisberedskap sedan decennier. På nåder fick sjukvården använda Skyddsmask 90 som ... inte var CE-märkt eftersom den producerades innan denna märkning var aktuell.

Om bristen på beredskapslager varit avgörande jfr utvecklingen i grannländerna får utredningar klarlägga men rätt uppenbart att tex visir och andningsmasker är en stor bristvara i Sverige. Det lilla som går att uppbringa når endast centrala sjukvårdsfunktioner i bästa fall, inte tillgängligt tex för personal på äldreboenden och absolut inte för gemene man.

Den bristande tillgången gör givetvis att man inte från myndighetshåll kan begära att allmänheten (eller tex hemtjänst) ska bära ansiktsmasker... även om det skulle visa sig vara effektivt för att dämpa smittspridningen.

Går inte att bortse från likheter med situationen vid skogsbränderna sommaren 2018, fanns ingen som helst utrustning på plats för att hantera detta heller utan man fick förlita sig på brandflyg från Italien i det fallet. Dagens situation med Covid-19 är givetvis extremt mycket allvarligare men mönstret upprepar sig. Beredskap är fortsatt underprioriterat.
Är nog så att våra politiker slösar tid och pengar på annat än beredskap. Tex Militären har inte riktigt ”legat i tiden”. Alla ser militär som något ondskefullt och makabert som inte borde finnas. Men det man inte har en aning om är att militären är så mycket mer än krig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav gubbe 08 apr 2020, 20:21

Leopold skrev: Beredskap är fortsatt underprioriterat.


Så fort det slutat brinna på grund av extrem värme/torka, eller när pandemin lagt sig, så försvinner viljan att betala.
Risk att det blir så denna gången också.
Vi glömmer fort. :|
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10465
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3063 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Leopold 08 apr 2020, 20:42

gubbe skrev:
Leopold skrev: Beredskap är fortsatt underprioriterat.


Så fort det slutat brinna på grund av extrem värme/torka, eller när pandemin lagt sig, så försvinner viljan att betala.
Risk att det blir så denna gången också.
Vi glömmer fort. :|


Jag tror vi kan lära oss mycket av vårt kära grannland i öst.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

FöregåendeNästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster

  • Sponsorer