Amazon vs Ferrari

Här länkas det bort från forumet

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Amazon vs Ferrari

Inläggav maxzat 15 nov 2011, 17:56

För att följa länken så måste du registera dig.



Den som inte får gåshud när dom drar iväg..... är inte som mig iallafall :)
*- Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag -*

...Förr i tiden använde man saker som var fjäderdrivna
Användarvisningsbild
maxzat
 
Inlägg: 193
Blev medlem: 21 jun 2011, 07:31
Ort: Borås ----> jag <----Göteborg
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: BP2220 med stock

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 18:05

Cool, men som vanligt vem sitter i Fwrrarin även efter racet?
Vem sitter i sin bullriga ombygda amazon?

Alltså det fins massor av sånan här exempel som dessutom är långt mer extrema än en turbomatad amazon, och det är ju häftigt men det där är ju inte en bil man åker runt i liksom, det är ett bygge.

Vem skule inte trots förlust sitta i Ferrarin eller vad det nu är?

Ferrais är inte växlade för dragracing utan en sån där går ju långt öber 300, vill man sitat i sin amazon kombi då trots all ombygnad, nä inte så troligt.

Äpplen och päron som vanligt, som när det körs motorcyklar mot bilar och nån får vatten på kvarnen över nån 800 hästarbil som vinner och tror att den egna Skoda RSen är lika bra.

Coolt amazonbygge dock.

Ferrarin låter som vanligt helt otroligt coolt när de drar, men det du här från volvon är just att den är turbomatad så man hör dumpningarna, dvs inget speciellt ljudmässigt, det fins 4or som låter bar mycket balare, men de är alla ej turbomatade då turbon slår sönder ljudet.

som i rallyskogen, de hysteriska bilarna man hör är de utan turbo, turbobilarna smyger sig på lite mer.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Mr Davidson 15 nov 2011, 18:17

maxzat skrev: Den som inte får gåshud när dom drar iväg..... är inte som mig iallafall :)


Fasen sicken fet Amazon. Är ju en av dem som var en liten skit, tre äpplen hög, när dessa bilar var svenssons åk. Att någon har haft den goda smaken bygga på en kultbil är värt höja på hatten. Skitskoj och den hade gärna fått stå parkerad utanför mig. Finns alldeles för många Ferraris i världen, men troligen bara en Amazon som denna och med Volvos egen spis till på köpet!... Alltid gillat Hisingens blindarbeten och jodå, det blev lite tuppaskinn. Tackar för detta inlägg :smt020
Mr Davidson
 

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav FoxRacing 15 nov 2011, 18:18

Nuförtiden finns de ju knapt nå rallybilar utan turbo i rallyskogarna... kanske volvo orginal cup om den ens lever längre...

En till grejj som man får lite gåshud av
För att följa länken så måste du registera dig.

FoxRacing
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 08 dec 2008, 00:35
Ort: Sala
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 18:30

Jo jag tror det och jo det finns utan turbo ännu, vanligt på lägre nivårer, det är inet bar WTC som gäller så att säga, de har knappt bilar för tat kuna klarar sig längre då de är så dyra att hålal igång.

Men ljudet av WTC bilarna är inget ja möjluigen mer än när de passerar och det smäller och ger lågor vid växlingar osv, annars är det tysta bilar jämfört med hysteriska ej turbomatade bilar.

Det är som med smallblocks V8or de låter nåt grymmt då de varvar så mycket, många har ju för sig tat det ska var big bliock men det håller inte jag med om alls.

Gatbilar förstås, jag är inte så intressrad av andra bilar alls i det fallet får jag erkänna ja när det gäller rattlås då alltså.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav JRS 15 nov 2011, 18:42

Det var ett mycket tufft bygge där ligger många timmars arbete bakom det.
MVh JRS
JRS
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 06 dec 2010, 16:48
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 17 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan At44

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Bsa_Airsporter 15 nov 2011, 18:45

FoxRacing skrev:Nuförtiden finns de ju knapt nå rallybilar utan turbo i rallyskogarna... kanske volvo orginal cup om den ens lever längre...

En till grejj som man får lite gåshud av
För att följa länken så måste du registera dig.



FAAN så häftigt det där ser ut :mrgreen: skulle vara coolt o testa på =) :Thumbupp:
Bild
AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
Användarvisningsbild
Bsa_Airsporter
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 07 aug 2008, 15:26
Ort: Mörlunda
Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 19:05

Jag ska ekänna att det där skule jag inte våga göra helt enkelt, aldrig.

Det finns givetvis folk som måste ha ut kickar av livet hela tiden, i övrigt tror jag var jag vil om att nån nan skulle vilja göra nåt sånt där.

Det finns ju en tok som flyer med en raketmotor på ryggen med, och alltså lyckas med det, fullkomligt vansinne, nen han fixar det, men det är jhu en sån där som det är en dödsruna över när som helst.

Var med i nåt tidigt avsnitt av Stan Lees superhumans.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav FoxRacing 15 nov 2011, 19:07

Bsa_Airsporter skrev:
FoxRacing skrev:Nuförtiden finns de ju knapt nå rallybilar utan turbo i rallyskogarna... kanske volvo orginal cup om den ens lever längre...

En till grejj som man får lite gåshud av
För att följa länken så måste du registera dig.



FAAN så häftigt det där ser ut :mrgreen: skulle vara coolt o testa på =) :Thumbupp:



Ja eller hur!! sniffa närmast backen vinner!! :mrgreen: man lär ju ha koll på kulbanan för kommer man för låg är det ju inte precis bara och flaxa... :o
FoxRacing
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 08 dec 2008, 00:35
Ort: Sala
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Bsa_Airsporter 15 nov 2011, 19:14

Silwer skrev:Jag ska ekänna att det där skule jag inte våga göra helt enkelt, aldrig.

Det finns givetvis folk som måste ha ut kickar av livet hela tiden, i övrigt tror jag var jag vil om att nån nan skulle vilja göra nåt sånt där.

Det finns ju en tok som flyer med en raketmotor på ryggen med, och alltså lyckas med det, fullkomligt vansinne, nen han fixar det, men det är jhu en sån där som det är en dödsruna över när som helst.

Var med i nåt tidigt avsnitt av Stan Lees superhumans.


Det är just dom kickarna som får vissa att känna att dom lever =) dödsruna ovanför skallen går vi alla med varje gång vi sätter oss i en bil, tåg eller vilket fordon som hällst :P man måste våga testa saker i livet. :smt020 högsta drömmen för mig är att testa basejumping (videon) men först vill jag ha koll på fallskärmshoppning innan jag testar det :thumbupp:
Bild
AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
Användarvisningsbild
Bsa_Airsporter
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 07 aug 2008, 15:26
Ort: Mörlunda
Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav maxzat 15 nov 2011, 19:19

Silwer skrev:Cool, men som vanligt vem sitter i Fwrrarin även efter racet?
Vem sitter i sin bullriga ombygda amazon?


Jag skulle sitta i amazonen 11 gånger av 10, tveklöst!!!
*- Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag -*

...Förr i tiden använde man saker som var fjäderdrivna
Användarvisningsbild
maxzat
 
Inlägg: 193
Blev medlem: 21 jun 2011, 07:31
Ort: Borås ----> jag <----Göteborg
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: BP2220 med stock

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 19:22

Det tror jag inte på, fattar du vad en sån där Ferrari är värd?

Jag har inet råd tat äga den så det faller på det, men annars är det ju en bil du kan bruka inte ett bygge.

Nä det är den typiska avundsjukan som lyser här, ingen skulle medvetet göra ett sånt val när det stod de pengar som är på spel, ja ingen utom möjluigen en person som redan har stålar nog för att ha en Ferrari av nytt snitt i garaget och vill ha nåt annat.

Nä det där tror jag inet ett skit på, typiskt svenskt skitsnack.

Dessutom miistar du Ferriarins ljud för volvons det säger ju det mesta, youtuba upp lite mittmotor ferraris med V8a och lyssna, fy fan va härligt de låter.
Sen skiter jag i att de kostar en massa pengar och att inet jag har råd med en.

dock inget mot amazonen, det är ju ett coolt bygge absolut, men det är inet en Ferrari när det väl gäller pengar och användningsområde, jag säljer min Ferrai och ni får stå där med er amazon som högst troligt det ens är omöjligt tat få ut mer än derlar av vad den kostat att bygga för.

*D*å ska man ha äkta intresse helt enkelt, det har inet jag så att säga jag ser det som det är bara, jag åker hem i Ferrarin. :-)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 19:29

Bsa_Airsporter skrev:
Silwer skrev:Jag ska ekänna att det där skule jag inte våga göra helt enkelt, aldrig.

Det finns givetvis folk som måste ha ut kickar av livet hela tiden, i övrigt tror jag var jag vil om att nån nan skulle vilja göra nåt sånt där.

Det finns ju en tok som flyer med en raketmotor på ryggen med, och alltså lyckas med det, fullkomligt vansinne, nen han fixar det, men det är jhu en sån där som det är en dödsruna över när som helst.

Var med i nåt tidigt avsnitt av Stan Lees superhumans.


Det är just dom kickarna som får vissa att känna att dom lever =) dödsruna ovanför skallen går vi alla med varje gång vi sätter oss i en bil, tåg eller vilket fordon som hällst :P man måste våga testa saker i livet. :smt020 högsta drömmen för mig är att testa basejumping (videon) men först vill jag ha koll på fallskärmshoppning innan jag testar det :thumbupp:

Jo, jag tillhör inet typen, jag kalkylerar med överlevnad helt enkelt och gör inte saker som är onödiga och mest skulel skrämam livet ur mig :)

Jag är ingen extremsportare helt enkelt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav maxzat 15 nov 2011, 19:31

Silwer skrev:Det tror jag inte på, fattar du vad en sån där Ferrari är värd?

Jag har inet råd tat äga den så det faller på det, men annars är det ju en bil du kan bruka inte ett bygge.

Nä det är den typiska avundsjukan som lyser här, ingen skulle medvetet göra ett sånt val när det stod de pengar som är på spel, ja ingen utom möjluigen en person som redan har stålar nog för tat ha en Ferrari ab nytt snitt i garaget och vill ha nåt annat.

Nä det där tror jag inet ett skit på, typiskt svenskt skitsnack.


Men.... vem är du att döma mig som avundsjuk?

Det sista jag är är avundsjuk.

och förresten, vilken avundsjuk människa skulle vilja ha amazonen?

Ingen av dessa bilar är något jag någonsin kommer kunna äga/bygga, så mitt val är inte grundat på vad dom kostar (uppenbarligen), utan i en för mig utopisk värld där jag skulle varit den som byggt amazonen.

Att köpa en ferrari är ingen respekt, att bygga om en amazon så den piskar en ferrari är respekt! För mig iallafall...
*- Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag -*

...Förr i tiden använde man saker som var fjäderdrivna
Användarvisningsbild
maxzat
 
Inlägg: 193
Blev medlem: 21 jun 2011, 07:31
Ort: Borås ----> jag <----Göteborg
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: BP2220 med stock

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 19:37

Tja jo, men bara på det här sättet, vil du åka hundratakls mil med den, har du verkligen tänkt över konstruktionen?

Jag har hört det här för många ggr helt enkelt, nån har en Saab turbo och har fått vrid och kraft nog för tat ta en känd typisk rikemansbil typ Ferrari eller Lamborginei, ja då ska folk rusa till att de vill ha den bilen, men dte är ju ändå en SAAB bara.

Det finns många byggen som spar den där Ferrarin på lite raktframåka på säg 400m, massor.

Det blir en slags avundsjuka för rika som köper sin bil och att nån bygger sin i stället helt nekelt.

Båda är ok för miog, men jag kan inet vara så avig att jag väljer bort nåt med ett så mycket högre värde helt enkelt.

Kanske om jag redan var millionär och hade en snabb supersportbil va och så kunde latja och göra ett extremt bygge med, annars inte för min del.

Och som sagt det där iär långt ifrån det extremaste i form av bilar jag sett iaf, men jag tycker ändå samma sak, jag åker hem i Ferrarin så får du din Amazon, fair deal då helt enkelt :-D
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav JRS 15 nov 2011, 19:37

Silwer skrev:Det tror jag inte på, fattar du vad en sån där Ferrari är värd?

Jag har inet råd tat äga den så det faller på det, men annars är det ju en bil du kan bruka inte ett bygge.

Nä det är den typiska avundsjukan som lyser här, ingen skulle medvetet göra ett sånt val när det stod de pengar som är på spel, ja ingen utom möjluigen en person som redan har stålar nog för att ha en Ferrari av nytt snitt i garaget och vill ha nåt annat.

Nä det där tror jag inet ett skit på, typiskt svenskt skitsnack.

Dessutom miistar du Ferriarins ljud för volvons det säger ju det mesta, youtuba upp lite mittmotor ferraris med V8a och lyssna, fy fan va härligt de låter.
Sen skiter jag i att de kostar en massa pengar och att inet jag har råd med en.

dock inget mot amazonen, det är ju ett coolt bygge absolut, men det är inet en Ferrari när det väl gäller pengar och användningsområde, jag säljer min Ferrai och ni får stå där med er amazon som högst troligt det ens är omöjligt tat få ut mer än derlar av vad den kostat att bygga för.

*D*å ska man ha äkta intresse helt enkelt, det har inet jag så att säga jag ser det som det är bara, jag åker hem i Ferrarin. :-)



Klart som korvspad du har rätt i vilken bil vi nog alla skulle valt här Silwer.
Men hur som helst ett mycket fint bygge det måste du väl hålla med om?
Med vänlig hälsning JRS
JRS
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 06 dec 2010, 16:48
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 17 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan At44

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 19:40

JA!!!! jag håller med om att Amazonen är hejdlöst cool som bygge, riktigt jävla häftig.

Den ser ju klatt seiösare ut än en hel del jag tittat på med, här har ju nån tänkt til en del, det ser ju ut att det går att svänga med den med tex.

Så absolut kanske den coolate Amazon jag sett, fins den på nätet för några data föresten?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav maxzat 15 nov 2011, 19:40

@silwer

Men jag vill inte ha vilken amazon som helst, jag skulle vilja ha just den, eller kunna/ha råd att bygga en sån.

Men du påstår att det finns komfort i en ferrari alltså? Ja, kanske det. Har aldrig åkt i en men har svårt att tänka mig det.

:smt022
*- Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag -*

...Förr i tiden använde man saker som var fjäderdrivna
Användarvisningsbild
maxzat
 
Inlägg: 193
Blev medlem: 21 jun 2011, 07:31
Ort: Borås ----> jag <----Göteborg
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: BP2220 med stock

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 19:46

Jag har bara åkt i några få, men det är rätt soft.
355, 360, 550, den sista var väl smidigast men det är en frontmotorbil, jag vet tat Ferrai kommer från det, me jag gillar mittmotorbilarna mer även om de går saktare.

Kört är det sämre med än lite ut och in körande med några ex. jag har jobbat med.

Det är fina bilar men när man får reda på vad delar kostar osv så fattar man att man är otänkbar som ägare(en framskärmjhävel 25 papa olackad, en huv 85 tusen iofs aluminium men ändå, en fälg 25 tusen) och får nöja sig med nåt annat helt enkelt.

För min del troligen en japs en Supra TT vore nåt att slakta med.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav maxzat 15 nov 2011, 19:47

Silwer skrev:Så absolut kanske den coolate Amazon jag sett, fins den på nätet för några data föresten?


Det var här jag såg det först:
För att följa länken så måste du registera dig.



[b]Inget personligt mot någon[/b], men det var många många år sedan jag alltid ville ha den dyraste för att sedan sälja i liknande valsituationer som denna. Jag tycker amazonen var overkligt rå!!!
*- Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag -*

...Förr i tiden använde man saker som var fjäderdrivna
Användarvisningsbild
maxzat
 
Inlägg: 193
Blev medlem: 21 jun 2011, 07:31
Ort: Borås ----> jag <----Göteborg
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: BP2220 med stock

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 20:05

Ok det är 3 literssexan då helt enkelt det missade jag.

Brutal bil iaf, men klart för ett ändamål som den är byggd.

Ferraris är ofta högt växlade då de ju går jävligt fort, därför har de inte så ofta så imponerande kvartsmile tider.

Trots allt ska de ju fungera som fordon, och de som köper dem vill ju a nån form av lyx, undantag finns givetvis F40 tex. är en helt rensad banbil.

Men vilak motorere, de har oljan sammakopplade mellan växelåda och motor så de måste varmköras för att växelådan ska funka ok, ok de är rikemansleksaker, men fan jag är impad av dem ändå, me som jag skrev ägande för min del är inet möjligt även om jag skulel skafaf pengar att köpa en, det är ju problemet, det öär inte direkt Biltemaprylar.

Och så är de komkplext uppbygda mycket rörkostruktioner, de ärju bygda frö att klara av sin effekt och ge den väghållning som är önskad, tyvärr ofat bortkastat på folk som bar ska glida runt och stila.

Amazonen är absolut vild, ur ren vettighet så är den ju ändå möjlig även om jag iser att man inte bygger en sån för skitpengar direkt, mneh den skulel en mycket intresserad hemmeckare som är villig att ge av sin tid kunna äga.

Så på det planet vinjner den absolut.

Men det finns många häftiga "gatbilar" som de kallas, problemet är ju att det ska hålla med, där ligger vissa japbilar till bra om man nu ka bortse från jänkare som vinner på mycket kubik men tyvärr om de är äldre har helt hopplös väghållning i nivå med en Kadett 1.1 super eller nåt hehe:-D
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Ulf 15 nov 2011, 20:08

Jodå...Volvo Original Cup finns och frodas ...fortfarande :wink:

Min "lillebror" är aktiv i högsta grad.
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav JRS 15 nov 2011, 20:31

För att följa länken så måste du registera dig.


Det är ju ingen bil men kan väl vara fräckt ändå. 8)
MVh JRS
JRS
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 06 dec 2010, 16:48
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 17 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan At44

Re: Amazon vs Ferrari

Inläggav Silwer 15 nov 2011, 20:40

Jise, för de som kör hoj så vet de hur det är att försöka köra med sladd kontrollerat, dvs nästan omöjligt på asfalt.

Man håller snarae på att skita på sig om det släpper rejält, nu går inte det här så fort men det är hårigt att köra så med MC, det är på inget sätt jämförbart med att drifta med bil.

Dock så såg vi ju i RR500 och sen motoGP ine de fick antispinn osv gur en del faktikst kunde köra med hejdundrande uppställ på banan, det gick inte fortast men vilka är det man aldrig glömmer liksom, det är ju en publikfriande körstil som vi tyvärr inte får se mer.

Det var folk främst som kört dirttrack i USA som kom med stilen till 500 klassen.

Det här är lite av antingen har man det eller inte, fast det klart snubben lagt sig många ggr innan, men som tur är går det ju inet så fort här, men det är liksom ingen liten leksakshoj

Långburnen på slutet fixar jag nog med, det är ganska lätt, om man har råd med däck hehe.

Imponerad.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Länkar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Sponsorer