Förbättra trycke Crosman Remington 1875?

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Förbättra trycke Crosman Remington 1875?

Inläggav Luftpangarn 28 feb 2021, 23:44

Jag har aldrig förbättrat något trycke, och kan heller inte delarna. Och jag vet inte om det går att svara generellt?

Trycket på min Crosman Remington 1875 är knallhårt. Man får verkligen ta i för att trycka av. Min Umarex Colt SAA har däremot helt ok trycke. Så det kanske inte är så konstigt att jag undrar om det går att fixa till trycket på Remington revolvern.

Eftersom jag inte haft isär den, har jag ingen aning om hur ytorna som glider mot varandra ser ut. Kanske s man skulle vinna en del på en relativt enkel åtgärd, som att fila / slipa dessa ytor för mindre friktion?

Eller handlar det kanske om att man egentligen skull behöva byta någon fjäder?

Eller handlar det om tex formen på hacken i hanen? Och då kanske det bara inte går att göra något?

Jag hittar ingenting på nätet. Inte ens någon instruktion om hur man tar isär revolvern, eller någon sprängskiss.

Några tankar kring saken?

För att följa länken så måste du registera dig.

Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Förbättra trycke Crosman Remington 1875?

Inläggav G-son 01 mar 2021, 13:50

Har inte pysslat med just sånt, men när det handlar om trilskande mekaniska grejer brukar man komma långt bara genom att demontera grejerna och titta på hur dom arbetar. Kan vara så enkelt att någon metallyta som ska glida mot en annan är ojämn och orsakar onödig friktion, då kan slipning/polering hjälpa, kan också handla om en onödigt stark fjäder eller helt enkelt att konstruktionen kräver mycket kraft... Men som sagt, man behöver kolla på grejerna för att få ett hum om hur det fungerar och vad man enkelt kan ändra på.
G-son
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 apr 2020, 19:43
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 6 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 65


Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster

  • Sponsorer