Krympslang Colt SAA patroner?

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Krympslang Colt SAA patroner?

Inläggav Luftpangarn 13 apr 2020, 14:46

Istället för att tejpa de skramliga patronerna till Colt SAA revolvern, funderar jag på om krympslang kunde vara något? Kanske flera lager, eller tejp under?

Det finns transparent krympslang. Om det finns silver- eller mässingsfärgad vet jag inte.

En O-ring precis före bakkanten, som gör att patronen hamnar närmare ventilen, kanske skulle höja effekten en aning? Jag blev litet störd av att diabolerna studsade mot mitt favoritmål medicinburkar på 4-5m avstånd. (Även mot stum träbit.)

Nya litet större dimensionen ammunitionspatroner verkar det vara svårt att veta att man får, om man beställer extra patroner.

Nackdelen med tight passande patroner, är väl att man då måste använda "hylsutstötaren", vilket lär skrapa av ytbeläggningen på pipan.

(Verkar smartare att köpa en version man kan blånera om, än kromad version. Som dock verkar vara det enda man f.n. kan få tag i med 7,5" räfflad pipa.)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster

  • Sponsorer