Mest luftpistol för pengarna

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Mest luftpistol för pengarna

Inläggav bebbe 01 mar 2020, 16:58

Idag när jag plinkade lite i garaget funderade jag lite på hur man skall definiera en bra luftpistol?

Har och har haft lite olika pistoler i lite olika pris spann.

Allt från någon colt replika som varit jäkligt välgjord men helt utan precision till min nyligen inköpta FAS6004 eller Weirauch HW45.

Alla har på sitt sätt sin plats eller charm. Men för mig slutar det alltid med att finns inte precisionen tröttnar jag oftast.

Men på något sätt får man ju väga precisionen mot priset.

Tex så kostar min FAS6004 5k ny. Det är en ansenlig summa pengar för en luftpistol. Men visst precisionen är i särklass bäst utav dom luftpistoler jag har haft.

Min HW45:a är för vad det är också en pistol med hög precision. Men bara till en viss gräns. Eller min PP700S-A. Där finns också mycket precision. Det visar sig om inte annat när man sätter på en stock och använder den som ett gevär. Priserna på dessa pistoler ligger runt 3-3500:-.

Eller min Artemis CP-1. Den är likvärdig med min HW45:a. Funkar otroligt bra för vad den kostar. En med magasin kan man hitta för 15-1600:-. Då behöver man visserligen även Co2 patroner när man skall skjuta men ändå.

Så hur tänker ni? Vad är mycket luftpistol för pengarna?

För mig tror jag det blir såhär med mina erfarenheter.

Absolut mest för pengarna är min CP-1:a. Otroligt mycket precision för så lite pengar! Men den kan ju tyckas lite tråkig. Detta är den jag skulle rekommendera för någon som är ny och vill prova luftpistol.

HW45:an är lite som en ”hotrod”. Och den har riktigt precision för vad det är. Men tror den kan vara frustrerande att lära sig skjuta med. Men känslan finns där! Otroligt trevlig pistol.

Och vill man lära sig skjuta riktigt bra är det nog tyvärr 5k och uppåt som gäller. Inte först förrän jag köpte min 6004 infann den där riktiga känslan av kontroll sig. Att jag helt kan lita på pistolen. Antar att det är en kombination av saker som gör att den fungerar så bra. Grepp, avtryck, sikte och givetvis pipa mm.

Det tråkiga nu är nog att om man vill ha bättre grejor stiger priset så mycket mer! Att få mer precision från denna pistol verkar kunna bli riktigt kostsamt. Då behövs ett grepp som passar mig helt perfekt. Lite mer tryck för att få den att bli mindre känslig osv.

Summan av allt och svaret på funderingarna är nog helt enkelt att allt beror på vad man är ute efter? Man kan få en riktigt bra plinker för under 4k. Som nästan når fram till att repeterbart skjuta bra serier med. Så är det plinker man vill ha behöver det inte kosta skjortan. Men vill man verkligen ha något bra att öva med, ja då måste det nog tyvärr kosta (om man nu inte köper begagnat :-) )


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav gubbe 01 mar 2020, 17:26

Skoj att läsa din sammanfattning bebbe. :thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav bebbe 01 mar 2020, 18:52

gubbe skrev:Skoj att läsa din sammanfattning bebbe. :thumbupp:


Hehe, ja blev lite lång. Men ibland är det kul att skriva ner sina funderingar.

Tack :-)


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav Batistuta 01 mar 2020, 19:14

Har du testat en FWB 65, kanske kan vara något för dig.
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Mest luftpistol för pengarna

Inläggav bebbe 01 mar 2020, 19:17

Batistuta skrev:Har du testat en FWB 65, kanske kan vara något för dig.


Nej det har jag inte.

Om jag trillar på en fin vänster skulle jag nog kunna tänka mig att slå till på en :-)


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav ZuumoO 01 mar 2020, 19:29

Jag håller med dig Bebbe. Allt handlar om vad man vill få ut av grejerna.

Jag har precisionspistoler av rang. Men det är sällan jag använder dom på så sätt dom ska användas. på banan. på tävlingar osv.

Jag skjuter hellre hemma på tomten och på fasta mål som återställer sig själv. och ibland tavlor. Detta är nu hemma på tomten. Och då duger egentligen vilken pistol som helst. jag har lika kul och har lika svårt som mina vänner när pickan går varvet runt för att försöka överträffa varandra.

Så kortfattat. Ibland vill jag ha en F1 bil och köra tajt på banan. och ibland vill jag ha en folkracebil å sladda runt med hemma på gårn.
Folkracebilen kan alla köra och ha kul med. greppet passar ofta gemene man. precisionen duger för nivån i gruppen. och det är lite slit å släng med pickan. gör inget om den åker i bordet med en duns osv.

Däremot med MIN F1 picka så passar den oftast enbart mig för den är inställd så. och den kräver sin skytt för att prestera.
Sen är dom lite dyrare eller till och med jävligt dyra så man behandlar dom ofta bättre än en nyfödd unge.
Så den är ju inte rolig att ta till folkracet.

Är det vänner och nära å kära som ska skjuta med mig så är det mellanklassgrejerna som åker fram (folkracebilarna).
Är jag själv så är det oftast PCP matchpistolerna som får flåsa bly (F1 bilarna)

Jag brukar tänka på grejer runt om kring när det kommer till sånt här. Och då vinner SSP och fjäder för det krävs bara armkraft för att ladda.
PCP och Co2 kräver saker runt omkring som kanske inte så praktiskt alla gånger.

Satt i skogen en gång med 2 polare. typ ingenmansland. Vi hade alla 3 tagit med oss en pistol för att skjuta lite i lägret. målet va ett gäng uppsatta ballonger på trädstammar längre bort.
polare 1 hade pcp.
polare 2 hade Co2.
Och jag hade en enkel SSP med namnet Weihrauch HW40.

Dom sköt slut på sina tuber och patroner rätt fort. jag kunde fortsätta och plocka ballonger långt efter dom fick lov att sluta.
slutade med att HW40 gick laget runt resten av kvällen. Alla tyckte det va en trevlig pistol för pengarna. dagarna efter så hade båda köpt en varsin HW40. för den va en vinnare just den kvällen.

Så alla pickastoler har sin charm enligt mig. Allt handlar om lust. yttre omständigheter osv osv när det kommer till att hitta den "rätta" pistolen.
Därför är det så svårt att ge tips till nån som frågar efter "Vilken är bästa pistolen?"

Jag har typ ägt alla pistoler genom åren känns det som. har sålt av det mesta senaste året. Kommer bara spara PCP grejerna just för att det är enkelt. och har valt att dras med kompressorer och tuber.

Men skulle jag gå tillbaka till en SSP så är det FWB 103 på plats 1. På plats 2 blir det FAS6004 för bättre matchgrepp från fabrik har jag aldrig hållt i. den passar mig perfekt!

Allt handlar om kompromisser. Det va några tankar från min sida.
ZuumoO
 
Inlägg: 83
Blev medlem: 23 jan 2011, 02:44
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav bebbe 01 mar 2020, 21:03

ZuumoO skrev:Jag håller med dig Bebbe. Allt handlar om vad man vill få ut av grejerna.

Jag har precisionspistoler av rang. Men det är sällan jag använder dom på så sätt dom ska användas. på banan. på tävlingar osv.

Jag skjuter hellre hemma på tomten och på fasta mål som återställer sig själv. och ibland tavlor. Detta är nu hemma på tomten. Och då duger egentligen vilken pistol som helst. jag har lika kul och har lika svårt som mina vänner när pickan går varvet runt för att försöka överträffa varandra.

Så kortfattat. Ibland vill jag ha en F1 bil och köra tajt på banan. och ibland vill jag ha en folkracebil å sladda runt med hemma på gårn.
Folkracebilen kan alla köra och ha kul med. greppet passar ofta gemene man. precisionen duger för nivån i gruppen. och det är lite slit å släng med pickan. gör inget om den åker i bordet med en duns osv.

Däremot med MIN F1 picka så passar den oftast enbart mig för den är inställd så. och den kräver sin skytt för att prestera.
Sen är dom lite dyrare eller till och med jävligt dyra så man behandlar dom ofta bättre än en nyfödd unge.
Så den är ju inte rolig att ta till folkracet.

Är det vänner och nära å kära som ska skjuta med mig så är det mellanklassgrejerna som åker fram (folkracebilarna).
Är jag själv så är det oftast PCP matchpistolerna som får flåsa bly (F1 bilarna)

Jag brukar tänka på grejer runt om kring när det kommer till sånt här. Och då vinner SSP och fjäder för det krävs bara armkraft för att ladda.
PCP och Co2 kräver saker runt omkring som kanske inte så praktiskt alla gånger.

Satt i skogen en gång med 2 polare. typ ingenmansland. Vi hade alla 3 tagit med oss en pistol för att skjuta lite i lägret. målet va ett gäng uppsatta ballonger på trädstammar längre bort.
polare 1 hade pcp.
polare 2 hade Co2.
Och jag hade en enkel SSP med namnet Weihrauch HW40.

Dom sköt slut på sina tuber och patroner rätt fort. jag kunde fortsätta och plocka ballonger långt efter dom fick lov att sluta.
slutade med att HW40 gick laget runt resten av kvällen. Alla tyckte det va en trevlig pistol för pengarna. dagarna efter så hade båda köpt en varsin HW40. för den va en vinnare just den kvällen.

Så alla pickastoler har sin charm enligt mig. Allt handlar om lust. yttre omständigheter osv osv när det kommer till att hitta den "rätta" pistolen.
Därför är det så svårt att ge tips till nån som frågar efter "Vilken är bästa pistolen?"

Jag har typ ägt alla pistoler genom åren känns det som. har sålt av det mesta senaste året. Kommer bara spara PCP grejerna just för att det är enkelt. och har valt att dras med kompressorer och tuber.

Men skulle jag gå tillbaka till en SSP så är det FWB 103 på plats 1. På plats 2 blir det FAS6004 för bättre matchgrepp från fabrik har jag aldrig hållt i. den passar mig perfekt!

Allt handlar om kompromisser. Det va några tankar från min sida.


Precis! Kul ”inputt”.

En bra PCP skall man nog ha om man är inbiten. Men en hederlig fjäder\SSP är kul att ha just för enkelheten. Min HW45 kommer jag aldrig göra mig av med. Men kan kanske tänka mig att byta ut dom andra mot en riktigt bra PCP.


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav Desaleux 01 mar 2020, 21:07

Pistol är väl inte min grej men vikt spelar en viss roll 8 till 9 hekto är en vikt som
lättare hantera medans 1.2 kg kräver lite tränad så vikten känns konsentasons
lätt hålla mål avfyra men vi är väl olika där men så var det för mig prova på
med El gamo falcon luftpistol tyvärr ej provat så mycket olika typer.
Senast redigerad av Desaleux 01 mar 2020, 21:07, redigerad totalt 1 gång.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav Henno3 01 mar 2020, 21:38

Mitt svar: En äldre begagnad matchpistol, gärna SSP. Mest ”Bang for buck” och oftast ytterst välbyggda och gedigna.

Dock har många nu upptäckt detta, så dom springer ofta iväg i pris. Det var inte många år sedan man fick dessa för skit och ingenting....
Senast redigerad av Henno3 01 mar 2020, 21:40, redigerad totalt 1 gång.
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav bebbe 01 mar 2020, 21:56

Desaleux skrev:Pistol är väl inte min grej men vikt spelar en viss roll 8 till 9 hekto är en vikt som
lättare hantera medans 1.2 kg kräver lite tränad så vikten känns konsentasons
lätt hålla mål avfyra men vi är väl olika där men så var det för mig prova på
med El gamo falcon luftpistol tyvärr ej provat så mycket olika typer.


Det är viktigt för mig med då jag har problem med mina axlar. Har dock märkt att det faktiskt blir bättre om jag skjuter lite varje dag :-)


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav bebbe 01 mar 2020, 21:57

Henno3 skrev:Mitt svar: En äldre begagnad matchpistol, gärna SSP. Mest ”Bang for buck” och oftast ytterst välbyggda och gedigna.

Dock har många nu upptäckt detta, så dom springer ofta iväg i pris. Det var inte många år sedan man fick dessa för skit och ingenting....


Tycker mig också se att dom inte är så billiga. Men det är väl ”rätt” om kvaliteten är bra.


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav zpiff 01 mar 2020, 22:21

Har några luftpistoler med olika drivkälla.
- FWB 65, trotts den är antik har den mer precision än jag som håller i den kan leverera.
- Artemis PP700W Behöver ett optiskt sikte, jag kör med ett RD25, på 25 meter så håller jag mig inom 10 m luftpistolstavan, det är förvånande och inte skyttens förtjänst!
- Dyraste "luftpistolen" är en Crosman 2240 med "tillbehör" nä, den träffar inte så bra, jämfört med vad den kostat... :-/
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav bebbe 01 mar 2020, 22:33

zpiff skrev:Har några luftpistoler med olika drivkälla.
- FWB 65, trotts den är antik har den mer precision än jag som håller i den kan leverera.
- Artemis PP700W Behöver ett optiskt sikte, jag kör med ett RD25, på 25 meter så håller jag mig inom 10 m luftpistolstavan, det är förvånande och inte skyttens förtjänst!
- Dyraste "luftpistolen" är en Crosman 2240 med "tillbehör" nä, den träffar inte så bra, jämfört med vad den kostat... :-/


Jag har en PP700S-A. Riktigt bra precision om jag sätter en stock på den. Jag har dock aldrig lyckats skjuta riktigt bra med den som pistol?


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Mest luftpistol för pengarna

Inläggav Silwer 02 mar 2020, 03:33

De ger 3j, för all del lättpumoade med overdelen.

Men de 5000 lägger jag på en begagnad tysk.

Tom iruginalet äkta FAS604 var bättre, men var väl dyrare.

De ör förkortade om de inte hittat på en förlängning för längre vsirlinje idag? De är moderna kopior billigare bygda av den gamla modellen, npt amerikanskt bolag bla.

Kort visirlinje var för att likna .22lr tpvlingspistoler under vinterträningen, de som skjuter luftpistol köper fullängdsvapen då de är längre och lite mer effekt och pumparm är minsta man kan begära.

Gick igenom allt ssp på marknaden för några år sen och vet vad som sagts om alla tillverkade i princip.

Nytt är inte alltid bäst tyvärr.
Men folk har iofs olika tankesätt kabske skjuts det här på kort håll eller inomhus på bra tavlor så den kan stansa runda hål.

Det var nämligen mycket bråk om denna angpende hur slö den var och inte gjorde bra hål på 10m, men till del berodde de på billiga tavlor, man ska använda de numrerade matta fiberajtiga tavlorna annars river den här pistolen fula hål i de billuga blanka som finns.
Även Airventuri är en konkurrent till denna liknar en Gami Compact men har justerbart trycke mm, ger aningen mer effekt; ch finns ny den med också förkortad.

Måste man ha nytt har ju ssp lämnat oss utom Baikal 46m fullängd, bra effekt men finnish du kan fila naglarna på och ett handtag troligen utprovat för Karelun eller nån.

Så åter igen beg beg beg, egun har mycket.

OBS ej riktat till trpdskaoaren som ju köpt och är nöjd utan andra som läser.
Co2 finns i mångder med bra grejor men för sommar eller inomhus enbart.

5000 köper allt i princip utom FWB103 ssp och pcp vaoen.

Ville enbart flinka in detta, dvs saker som lätt, och lättpumpad smidig etc har sina nackdelar på andra sätt, sen väljer man efter det.

Jag har en Walther LPM-1 susta varianten från säg 93-95 innan de lades ner, fullängd, 5J 3d hantag etc, bra nog för ej högre tävlingsnivå kostar inte 5000 om inte usf ny i kartong, nu har jag extragrejor åt och på min.

Imo kostar FWB 100-103 för mycket för vad man får, nyare 103or hysteripriser.

Man måste förstå att 5000 nytt för en luftpistol för målskytte ör extremt lågt pris inget annat.

Att säg en begagnad kostar 5000 beror på att nya var de elitvapen de var svindyra, bygnadskvaliteten är enormt hög.

Att nån tar en FAS6004 i stället för de gamla originalet FAS604 var nog mer ett snällt ord, en sån original om man kan hitta kostar inte värst mycket ch allt är bättre, om så snäpp enbart, nen de var såklart dyrare att bygga.
Tanken med kopian var ju lågt bris men ändå vettig, en Gamo Compact tex kan man inte ens justera trycket på, uselt skit, hag har haft en så jag vet, de kostar väl ändå 3000 trots det.
Hw75 är lksom halva vägen, nte gott nog, ändå en del pengar där me.

Nä en dyr pustol det ör 15-20000 typ bara för att ställa skåpet rätt.
Senast redigerad av Silwer 02 mar 2020, 03:41, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer