Halvseriöst plinkning 50m

Här diskuterar vi om kikarsikten till luftvapen

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Halvseriöst plinkning 50m

Inläggav Luftpangarn 02 jan 2019, 00:00

Njae, inte smålänning. Men medgrundare till Teknikmagasinet. (25%) Jag var bara med de två första åren, sedan gick jag tillbaka till mina universitetsstudier. Jag passar i längden inte för att mala på och driva saker. De skall vara nya tankar och problemställningar hela tiden. Annars ruttnar jag.

Jag gillar raka affärer, men inte blåsningar och dumheter. Det var faktiskt med den inställningen vi brädade alla dåvarande konkurrenter, då vi grundade Teknikmagasinet. Chefen på firman vi kom ifrån (World Import) hade inställningen, att den som luras mest, gör bästa affären. Och han fyllde sitt sortiment med groteskt överprissatt smörja, av fullständigt horribelt bristande kvalitet. Inte så begåvat, om man vill få en växande kundkrets. Och psykiskt tärande att vara säljare för. Så vi startade eget, slopade värsta skiten, införde öppet köp - och drev vår gamla chef i kk på ett år!

Med andra ord: En bra affär, är en sådan som båda parter tycker är bra, även en stund efter affären!

Sedan finns det tyvärr folk med orimliga förväntningar. Det är dessvärre inte lätt att komma åt. Men jag är ingen idiot. Om kikarsikten kan kosta jag vet inte hur många tusen, fattar jag väl att 1000kr inte är något att yla över. Eller 2'000. Men jag köper ju med 50% begagnat rabatt. Så då är jag väl närmast garanterad ett ok pris /prestanda förhållande?! :wink:

Fast Jannis o jag, som var kärnan i Teknikmagasinet, brukade köpa begagnade bildäck till våra bilar, för vi hade inte råd med bättre. Och begagnade diskmaskiner, och och... :lol: Han lånade och gillade mitt Diana 35 skarpt. Och Teknikmagasinets vapensortiment är omisskännligt våra gamla pris / prestanda / säljbarhetsbedömningar. Jannis skulle personligen säkert gärna slänga in en HW30s i sortimentet. Men den är osäljbar till den breda publiken.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Halvseriöst plinkning 50m

Inläggav Chris 02 jan 2019, 00:13

Luftpangarn skrev:Njae, inte smålänning. Men medgrundare till Teknikmagasinet. (25%)

Jo... det sa du redan tidigare nåra gånger :roll:
du ska få dit sikte så fort jag kommer tillbaka :wink:
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1404
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Följande användare vill tacka Chris för detta inlägg
Luftpangarn (02 jan 2019, 00:16)

Re: Halvseriöst plinkning 50m

Inläggav Kincop 21 mar 2019, 21:00

Chris skrev:då jag nu äntligen fick såld min Hatsan-bössa (utan sikte) blev det en För att följa länken så måste du registera dig.

kvar här som du kan få för halva nypriset...


Kan detta kikarsikte användas med fjäderbössa?
Dvs klarar den dubbelrekyl?
Har letat efter info /manual sen jag fick ärva siktet men hittar ingenstans.
Användarvisningsbild
Kincop
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 08 jul 2018, 17:00
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 492 gång
Tackad: 14 gånger i 13 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB300SU

Re: Halvseriöst plinkning 50m

Inläggav Chris 21 mar 2019, 21:11

Kincop skrev:
Chris skrev:då jag nu äntligen fick såld min Hatsan-bössa (utan sikte) blev det en För att följa länken så måste du registera dig.

kvar här som du kan få för halva nypriset...


Kan detta kikarsikte användas med fjäderbössa?
Dvs klarar den dubbelrekyl?
Har letat efter info /manual sen jag fick ärva siktet men hittar ingenstans.


Nej, ideen är nog inte så bra.... FX rekommenderar inte deras sikten till fjädergevär
.... samma uttalandet fick jag av Tobbe (Hurricane)
Senast redigerad av Chris 21 mar 2019, 21:12, redigerad totalt 1 gång.
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1404
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Följande användare vill tacka Chris för detta inlägg
Kincop (21 mar 2019, 22:15)

Föregående

Återgå till Sikten

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer