Erfarenheter och åsikter om Gamo Replay X-10 4,5mm

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Daniel, Johanna, Nitro, atte69

Erfarenheter och åsikter om Gamo Replay X-10 4,5mm

Inläggav Ekman1 17 jun 2020, 21:31

Hur verkar driftssäkerhet, kvalitet, precision m.m?
Funkar 10-skottsmagasinen bra?
Ekman1

Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Erfarenheter och åsikter om Gamo Replay X-10 4,5mm

Inläggav Silwer 18 jun 2020, 16:14

är det dem med brytpipa där magasinet ställer sig upp och sen lägger sig igen för att inte vara ivägen för kikarsiktet?

Desssa satsar ju Gamo på då de tappat så mycket anseende med sina löjliga sifferbössor som vibrerade som as, plastpipblock och andra dumheter.

Jag läste nån intervju där de bedyrade att de skulle ta sig tillbaka igen på marknaden, främst då USA, för inte ens där har de varit populära.

Nåväl det är tunnsått med nya Gamo här begripligt, Hatsan tog deras marknad, men vem vet kanske kan de bättra sig med moderna knep.

Du bör väl kunna hitta nåt test på nätet om inte annat.

Då de äger BSA ser jag gärna att de lägger mer jobb hos dessa, de har aldrig fattat att BSA vet fan alla vad det är men inte Gamo mer än möjligen i Spanen, och har de fattat så har de klistrat BSA på Gamobössor och avslöjats omedelbart.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 71 gång
Tackad: 866 gånger i 751 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
Ekman1 (18 jun 2020, 18:58)

Inläggav börne 18 jun 2020, 16:31

För säkerhets skull håller jag mig borta från allt som heter Gamo & BSA om det inte är dom fina Engelsk tillverkade PCP bössorna.

Jag hade aldrig köpt den bössan, men har ingen erfarenhet av den, ibland har man bara bestämt sig.

Det är som med Samsung, vägrar det märket på allt. Köpte till en dyr jävla tv box med inspelning på flera kanaler osv till mitt Boxer paket för en massa år sedan, den strulade direkt, lämnades in första dagen & lagades men fortsatte ta mig fan alltid strula & hänga sig, sedan dess blir det inget från Samsung även om jag vet deras tv apparater är bra osv, det är en ren principsak.
Air Arms S400 MPR FT .177 Aeron CZ/Hawke SW 8-32X56
Air Arms TX200 HC .177/Aztec Emerald 5,5-25X50
Air Arms S400F Classic .177/Leapers 3-12x44
Tanfoglio Witness 1911.
Stiga Zenit Super.

Bild Bild
Användarvisningsbild
börne

Tack utdelade: 2387 gång
Tackad: 4510 gånger i 1693 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
Ekman1 (18 jun 2020, 18:58)

Inläggav Silwer 18 jun 2020, 16:46

Eller en personlig övertygelse iaf.

Man kan säga sitt om saken men då man inte provat bössan vet man ju inte, men då Gamo varit ärligt skräp länge så tappar man ju all tro.

Vore ju bra om de skärpte sig, men det vill jag se först, inte fler sifferbössor tack, helt vansinniga med sina jävla diaboler av aluminium för hög mätbar V0, sen tappar de fart omedelbart.
Så jävla dumty så det finns inte, likaså (tjat) att bygga bössor med brytpipa och blocket är av PLAST!!!!, jösses.

dessutom var det modellen jag tänkte på men med plastkolv.

Bild
man får ge dem lite för det udda matningsystemet på en pipbrytare, men kolla tramsig plast runt pipan mm, fuller fan ingen funktion.
Det är gasram och tydligen har de kommit på att sånna bössor är jävliga att spänna upp så de har utväxlat den på nåt sätt genom hur uppspänningen tar medans man drar ner pipan.

Jag har klagat på gasram länge, särskilt fjäderbössor man bara kastat i en gasram för att få bort de värsta eländiga problemen, men de är vidriga att använda.
Tacka vet jag ett bra fjädergevär, inte svårt att spänna ens, och rätt bygt inga konstigheter.

Gasrram tas alltid fram när nåt är skit, att Theoben började med det var var väl att de trodde på saken och bygde vapnen efter dem, efter det har skiten pluppat fram överallt där alla misslyckats bygga fjäderdrivna lufvapen, de har inte ork eller prismässigt råd att bygga rätt, allt ska ju dessutom var enormt stort och klunsigt.

Jag kan förstå att man frågar om denna, för om man inte själv kan prova ett så aldrig i helvete att jag köper, det där kan jag får roligare bättre grejor för ekonomiskt sett.

Om man då tänker 10J osv, den där är för stor, näre ska nån av de här bygga nåt smidigt?
Senast redigerad av Silwer 18 jun 2020, 16:58, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
börne (18 jun 2020, 17:15), Ekman1 (18 jun 2020, 18:58)

Inläggav Marsi 19 jun 2020, 06:18

Såg en sån på xxl, såg väldigt plastig ut. Blev mer leksak än vapen.
Marsi

Tack utdelade: 24 gång
Tackad: 50 gånger i 32 inlägg
Skytteklubb: Tåstarp skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms EV2 mk4

Inläggav Tempest 19 jun 2020, 09:28

Varför använder de inte Gamatic-systemet med rörmagasin, det fungerade väl förut?
Tempest

Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg

Inläggav ahayeah 19 jun 2020, 10:32

De vill väl kunna sälja flera magasin till de som har extra bråttom att skjuta. Men med gamatic så hade de sluppit den där fula bågen i alla fall. Vad de tänkt med pipan är lite oklart.
ahayeah

Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 33 gånger i 28 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Inläggav Silwer 19 jun 2020, 13:54

Sen var rörmagasin inte så bra för diabolerna alltid och rören du hade inte för allt, betänk att man fyllde det med de diaboler som funkade i maten igen bakom spänner man upp en fjäder.
Men ok som lekbössa hade det gått bra ännu.

Men ja nu g är det komplicerat att bygga så här där magasinet lägger sig ner.

Förr var de stående, men ok det skymmer kikarsiktet i värsta fall.

Nåväl frågan är nog hur det här är, som känt är har fjöderbösdor med magasin varit med förr, först rören, sen underspännare som BSA Goldstar med magasin.

Man lär ju vilja ha ett magasin på sin pipbrytare här, de flesta laddar ju ändå om fort med en sån, ärligt är ju fast pipa krångligare.

Utbytbara magasin är väl inte fel, men de bor ju vara av aluminium iaf och helst revolver typ.

Håller med om bågen, men den är lägre än ett stående magasin av denna typen.

Jag vill inte hoppa på dem för nya tankar, men man ser redan äter all förbannad jävla plast, för tro mig det är vad det är.
Bort med skiten imo ha kvar det som betyder nåt, den finns i trä men pipan med den i mitt tycke löjliga plastflaska är obegripligt, fan man vill betala för eländet.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |