Utfryst ?

Förslag på hur vi kan förbättra luftvapen forumet

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Utfryst ?

Inläggav ZaphodB 27 aug 2012, 20:37

bly3 skrev:
TheFoes skrev:Om du skaffar en Fx bössa så kommer alla älska dig o ge dig svar på allt du frågar. Ett litet tips



Jodå mina funderingar går åt FX hållet, men det dröjer nog ett tag innan jag blir fullvärdig medlem Ha Ha.
Bly 3


Du måste absolut inte skaffa en FX bara för att många andra har det, däremot så är de populära på forumet för att många trivs med både FX kvalité och funktionalitet och utbud av modeller.

Av vilken anledning skulle du inte vara fullvärdig medlem nu, du deltar ju i diskussioner på forumet, det är ett luftvapenforum du gått med i, vad jag vet har vi inte prospects eller karantän av nya medlemmar ännu.... :mrgreen: :cheeRs: :mrgreen:

Mvh, ZaphodB

P.S

Skulle du mot förmodan skaffa ett FX så tror jag det finns gott om folk inklusive undertecknad som gärna hjälper till med att svara på frågor. Tror de flesta märken finns representerade på forumet, så oavsett vad du väljer finns hjälp att få.

D.S
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Re: Utfryst ?

Inläggav päran 27 aug 2012, 20:43

FX är för skruvare , AA är för folk som vill skjuta o skjuta , så köp en AA är helt klart en bättre bössa vilken model du än tar :)
päran
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: 17 sep 2011, 19:16
Ort: Åseda
Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg
Skytteklubb: OSG.,åsjk
Luftvapen favorit: Fx royal

Re: Utfryst ?

Inläggav ZaphodB 27 aug 2012, 20:47

päran skrev:FX är för skruvare , AA är för folk som vill skjuta o skjuta , så köp en AA är helt klart en bättre bössa vilken model du än tar :)


Nu är vi nog båda OT, men FX är iallafall lättare att få tag i reservdelar till, du vet väl att Royal Mail i UK slutar skicka vapendelar i September 2012, och AA är väl Engelskt?

Mvh, ZaphodB

P.S Jag gillar att skruva och lära mig hur saker fungerar, det är en del av hobbyn....
D.S
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Re: Utfryst ?

Inläggav GunnarT 27 aug 2012, 20:48

Eller köp en Hatsan 125:a. Då ställer jag och Silwer upp och försvarar dej i alla lägen ..

8) :smt016
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Sv: Utfryst ?

Inläggav erik81 27 aug 2012, 20:51

GunnarT skrev:Eller köp en Hatsan 125:a. Då ställer jag och Silwer upp och försvarar dej i alla lägen ..

8) :smt016

Och en b3.

Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
erik81
 
Inlägg: 1056
Blev medlem: 24 sep 2010, 14:37
Ort: Jämtland
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 24 gånger i 22 inlägg
Luftvapen favorit: AA S200 .177

Re: Utfryst ?

Inläggav Silwer 27 aug 2012, 20:52

FX ha rör moig andra grundfel än att de är skruvarvapen helt OT, de är för amerikaner så övertydligt imo.

Men deras marknad är där med, beroende på hur msn är själv har man mer gemensamt med våra europeiska tillverkare än de amerikanska helt enkelt.

Jag har skruvat en hel dle med mina AA bössor iofs en del bara för att jag gillar dem och det käns lite som att skruva med nåt sportbilsaktigt över en Volvo 740 turbo som dunkar och går och ibland måste lagas, så i det fallet utser jag inte FX som skruvarvapen, man vill inte skruva med dem det är bäst om de bara går och går, OBS helt personligt tyckande.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Utfryst ?

Inläggav päran 27 aug 2012, 21:22

Reservdelar till AA behövs knappt men till mina FX jag har/haft behövs det en hel hög med resevdelar . Behöver du nåt till en AA så blir nog Tobbe på hurricane nyfiken :-) tex alla mina och polares FX bössor har läckt luft över 10st alla våra AA bössor håller luft över 10 st ett litet exempel , har bara hållt i ett fx som har gått bra direkt från fabrik men hållt i dussintals AA som går kanon direkt från kartong där är skildnaden , sen att vi är en del som kan skruva o tuna våra bössor är en helt annan sak .
Jag har en royal kvar som det har lagts 100 tals timmar på att få att gå riktigt bra och den säljer jag inte , medans mina AA har jag inte lagt någon tid på , är som silwer skriver en AA är som en sportbil och FX är som en trimmad volvo- behöver skruvas för att gå bra , tillägas är att jag jämförde med volvo inte saab för det står för sälj a-s annars byt . saab är som en bam :-)
päran
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: 17 sep 2011, 19:16
Ort: Åseda
Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg
Skytteklubb: OSG.,åsjk
Luftvapen favorit: Fx royal

Re: Utfryst ?

Inläggav RobertSt 27 aug 2012, 21:32

Ett tips, som jag fått här på internet, är att ironi, som ofta missförstås, bör märkas ut med en ironi-varning. Ungefär så här:

(obs ironi)

Det har jag börjat tillämpa och det funkar. För det mesta. En gång fick jag ett surt svar (inte i detta forum dock) där svaret innehöll texten: 'ja jag vet att du skrev ironi men....). Så 100% funkar det inte, men helt klart bättre än innan.
RobertSt
 

Re: Utfryst ?

Inläggav Silwer 27 aug 2012, 21:50

Jo, det är ju inte för inte som smilysar tilkommit på nätet och olika omskrivande förkortningar som LOL tex i fortlöpande textmedelanden, det är ju för att försöka få skriftspåråket att bli mer begripligt även känslomässigt i förhållande till talspråk som ofta ju direkt förklarra läget.

Det är svårt och trolgen komer iaf inte vi uppleva att de blir samma sak, man skriver ju massor av ord man aldrig säger egentloigen bara för att man lärt sig hur det ska skrivas.

Då blir det svårt när det ehla tiden är en diskussion som pågår elelr tom en chat där det behövs ännu mer inlägg av försök att visa om man skojar eller nåt annat som inte syns i texten.

Vi skriver ju inte som vi pratar, å andar sidan så slipper vi dialekter med det är ju ett plus, ok inte helt men nästan helt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Utfryst ?

Inläggav bly3 28 aug 2012, 16:16

Silwer skrev:Det är inte bra för forumets överlevnad att mena att allt ska var "seriöst", det måste i princip finnas ett gnabbande och skojande mellan medlemmar för att det ska överleva i längden.

Detta ha försvunnit i stor del och var som störst kanske för runt 5 år sen på forumen, troligen är det andra mer personliga siter som övertagit detta till stor del, folk lägger enorm tid vid att uppdatera Facebook för sina 112299898 vänner idag, så de har vi nog förlorat på, folk vill tydligen kavla ut allt om sig idag online mer än tom ansikte mot ansikte, om inte annat för en gilla tumme.

Jag tycker en del moderatorer har betett sig illa på det sättet här på senare tid, dvs trådar har stängts och kommenterats att det får man tala om privat på annat sätt, men det dödar så mycket.

Det är iofs en sak med rena privata bråk eller ogundade påhopp, de ska väl inte pågå fullt ut iaf, men ofta ha rdet varit rent snack bar om nåt, vad tycker du och vad tycker jag och plötsligt är det förbjudet.

Man får dock anta att ledningen vill ha det så, men jag tror det är ett misstag att strama upp det när man väl vunnit racet så att säga, det ska vara kul med för de som väljer spendera sin tid här.

En infobas får man på köpet tror jag iaf.

Det är inte en demokrati och svar i fråga om att man gör som Admin och mod säger undanbedes, ett forum är inget utan sina medlemmar, det har bevisats om och om igen massor av gånger, det är nog fresande som ägare till ett forum att försöka böja alla efter sin sak, eller i kompissyfte låta någon få sin vilja igenom med modstatus, men imo misslyckas det alltid i längden.

Vad kommer folk minnas tror ni, jo just när det var fart i trådarna och det diskuterades även annat ibland, visst det kan var svårt för nya medlemmar att fatta om nån skojar med en annan medlem eller inte såklart, men det hör till, ofta känner man ju av ett forum innan man lägger nån större tid på det för att se vilka grupperingar det finns och var nivån är.

Det här är ju inte ett vansinnigt forum där allt går och mobbing är ok och det bara är trams rakt igenom ändå så det funkar ju?

Så de som är högst bör nog inte se det som att de är forumet, även om de har regler så kan de få forma forumet efter vad trenden verkar vara inom gränser som kanske kan hamna utanför vad de tänkt först.

Hur tror ni forum växer upp eller dör ut? allt beror på hur mycket trafik man är intresserad av och hur stor del torr info man anser är nödvändig.

Alla har varit nybakad på ett forum nån gång, man kanske också får bereda sig på att få ta mot vad man ger osv, en del är väldigt personliga och även när datorn är avstängd snurrar det "barbapappa66" har skrivit i ens tråd och som man tolkar negativt, imo obegripligt snarfstucket.

Det är bara att försvara sig om man anser det är värt det eller erkänna att man kanske tog i lite väl bara, vi ser inte varandra och alla känner inte alla, det är svårt att tolka skriftspråk så som du tolkar nån i talspråk ens via telefon.

Det klart att en hel del har träffats och vet vem den andre är osv, det påverkar mycket på vissa de kan plötsligt inte ha någar som helst kritiska åsikter mot dessa, sånt fattar inte jag, inte för att man måste jaga nån för att krossa denne men alltså man kan väl för fan tycka nåt avvikande även om man träffas på nästa tävling.



Du har så rätt Silwer, att vi måste få färga av oss av våra personligheter, ett forum med bara torra fakta skulle förmodligen bli kortlivad.
Jag har nog lite för lätt att ta åt mig, men inlägget om seriöst kan inte varit riktat till någon annan än mig, men att göra ett sådant uttalande och sen gå och gömma sig under en sten tycker jag är fegt. Bly 3
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: Utfryst ?

Inläggav grymme 28 aug 2012, 20:08

utfryst ?
Senast redigerad av grymme 17 okt 2012, 23:33, redigerad totalt 1 gång.
grymme
 
Inlägg: 220
Blev medlem: 28 mar 2011, 23:25
Ort: dalarna
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Utfryst ?

Inläggav bly3 01 sep 2012, 15:41

ZaphodB skrev:
bly3 skrev:
TheFoes skrev:Om du skaffar en Fx bössa så kommer alla älska dig o ge dig svar på allt du frågar. Ett litet tips



Jodå mina funderingar går åt FX hållet, men det dröjer nog ett tag innan jag blir fullvärdig medlem Ha Ha.
Bly 3


Du måste absolut inte skaffa en FX bara för att många andra har det, däremot så är de populära på forumet för att många trivs med både FX kvalité och funktionalitet och utbud av modeller.

Av vilken anledning skulle du inte vara fullvärdig medlem nu, du deltar ju i diskussioner på forumet, det är ett luftvapenforum du gått med i, vad jag vet har vi inte prospects eller karantän av nya medlemmar ännu.... :mrgreen: :cheeRs: :mrgreen:

Mvh, ZaphodB

P.S

Skulle du mot förmodan skaffa ett FX så tror jag det finns gott om folk inklusive undertecknad som gärna hjälper till med att svara på frågor. Tror de flesta märken finns representerade på forumet, så oavsett vad du väljer finns hjälp att få.

D.S


Jag har inte kollat denna tråden på ett tag utan gjort som vissa och vänt blad.
Men jag tänkte jag skulle kolla idag.

Jo ett FX stog överst på önskelistan, men funderar lite som så om man ska ha det i 10 Joule är inte det som att ha en sportbil med dom två
högsta växlarna spärrade. ?
Funderade då istället på en Diana 52 eller ett HW 97 k. ( men Dianan ser väldigt tung ut.)
Men kan inte riktigt släppa den där sportbilen i tankarna ändå.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: Utfryst ?

Inläggav Silwer 01 sep 2012, 15:46

D52 äe ett tungt vapen som inte är bar i 10J, inte en bra tanke alls.

Fjädervapen är klart mer känsliga för att strypas än PCPvapen, du kan mycket väl ha ren FX i 10J beroende på kaliber, imo gäller .177 då men andra har andra idéer.

HW97k går väl att ha som 10J men den gör väl inte direkt jobbet bättre än en HW30 eller nåt.

Skillnaden är de grejoran runt om, ett fjädervapen är ju klart för användning oftast, ett PCP är bar ett vapen som inet funkar när du får det, du måste få luft i det, ofta magasin, kikarsikte osv, det darr iväg i pris.
Många gör misstaget att se bössans pris som vad det kostar, de räknar inte alls med det övriga eller att de tror att de ska pumpa 500cc flaskan tex, rena fantasierna.

Allt måste köpas genom att tänka först.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Utfryst ?

Inläggav RobertSt 01 sep 2012, 16:00

Jag skulle då inte tveka, 10-joule räcker fint på kalibrar upp till 4,5 mm. Då går projektilen i underljudshastighet men ganska fort ändå. I alla fall om du vill ha precisionen kvar. Struntar du i om bössan träffar där du siktar så är det väl bara att skaffa licens och trimma upp den. Alternativt också skaffa en något grövre kaliber. Hitta en bra luftgevärsförening så kan de förklara vad du behöver göra för att söka licens.
Eller så köper du direkt en vältrimmad fullfartsbössa med precison i, men de är inte billiga! Smakar det så brukar det kosta!
Men, precis som Silwer skriver, köper du en pcp så räkna in alla tillbehören också. Bäst är väl dykartub (kostar ny från ca: 3000:- i 12 liter). Till detta tillkommer dessutom ett fyllkit. Men åtminstone behöver du en handpump för runt 1500-1800 spänn. Kompressor? Ja det funkar inte med någon Biltema pump, riktiga grejor kostar runt 20000:- (jo, tjugotusen bananer). Den bör ju leverera minst 200 bar, helst lite mer, en Biltemapryttel levererar ju bara ca: 20-25 bar.
RobertSt
 

Re: Utfryst ?

Inläggav Piore 01 sep 2012, 16:09

Hej "Bly"
Kan rekommendera dig att köpa ett Diana52.Har själv ett som är tillverkat 1989 som jag är jättenöjd med.Jag var inne på Småländska Vapen i Ingelstad och dom hade ett nytt mod 52 som priset var nedsatt ordentligt på.Kalibern var 4,5mm.Lycka till.
Piore
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:42
Tack utdelade: 29 gång
Tackad: 18 gånger i 18 inlägg
Luftvapen favorit: Webley Eclipse .25

Re: Utfryst ?

Inläggav bly3 01 sep 2012, 16:17

Nä jag är väl medveten om vad hela paketet drar iväg till t.o.m inkl. frakt.
Hade det bara varit bössans pris hade jag köpt ett för länge sen.
Ska kolla in AA men är inte dom förhållandevis dyra ?
Vet att dom som har dom här på forumet lovordar dom.
Mina krav kal. 177 fast pipa och ska dessutom vara snygg att se på.
är väl lite off topic nu på denna tråden, kanske skulle be om råd i en ny tråd så
blir det full fart på märkeskriget.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: Utfryst ?

Inläggav bly3 01 sep 2012, 16:23

ZaphodB skrev:
bly3 skrev:
TheFoes skrev:Om du skaffar en Fx bössa så kommer alla älska dig o ge dig svar på allt du frågar. Ett litet tips



Jodå mina funderingar går åt FX hållet, men det dröjer nog ett tag innan jag blir fullvärdig medlem Ha Ha.
Bly 3


Du måste absolut inte skaffa en FX bara för att många andra har det, däremot så är de populära på forumet för att många trivs med både FX kvalité och funktionalitet och utbud av modeller.

Av vilken anledning skulle du inte vara fullvärdig medlem nu, du deltar ju i diskussioner på forumet, det är ett luftvapenforum du gått med i, vad jag vet har vi inte prospects eller karantän av nya medlemmar ännu.... :mrgreen: :cheeRs: :mrgreen:

Mvh, ZaphodB

Nä det var ett skämt, som om det fanns en oskriven lag att man måste ha ett FX för att bli accepterad....
Det funkar bra nu på forumet...Bly3

P.S

Skulle du mot förmodan skaffa ett FX så tror jag det finns gott om folk inklusive undertecknad som gärna hjälper till med att svara på frågor. Tror de flesta märken finns representerade på forumet, så oavsett vad du väljer finns hjälp att få.

D.S
Senast redigerad av bly3 01 sep 2012, 16:25, redigerad totalt 1 gång.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: Utfryst ?

Inläggav Silwer 01 sep 2012, 16:32

Piore skrev:Hej "Bly"
Kan rekommendera dig att köpa ett Diana52.Har själv ett som är tillverkat 1989 som jag är jättenöjd med.Jag var inne på Småländska Vapen i Ingelstad och dom hade ett nytt mod 52 som priset var nedsatt ordentligt på.Kalibern var 4,5mm.Lycka till.

Men då kör du ju det troligen i fullfart med, prova stryp det ska du få se på hur sluggigt det är, vet du vad locktime är?

Det är inte ett vettigt 10J vapen, men ett bra vapen annars även om många väljer de semirekylfria D54/56 idag.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Utfryst ?

Inläggav ZaphodB 02 sep 2012, 09:13

Silwer skrev:D52 äe ett tungt vapen som inte är bar i 10J, inte en bra tanke alls.

Fjädervapen är klart mer känsliga för att strypas än PCPvapen, du kan mycket väl ha ren FX i 10J beroende på kaliber, imo gäller .177 då men andra har andra idéer.

HW97k går väl att ha som 10J men den gör väl inte direkt jobbet bättre än en HW30 eller nåt.

Skillnaden är de grejoran runt om, ett fjädervapen är ju klart för användning oftast, ett PCP är bar ett vapen som inet funkar när du får det, du måste få luft i det, ofta magasin, kikarsikte osv, det darr iväg i pris.
Många gör misstaget att se bössans pris som vad det kostar, de räknar inte alls med det övriga eller att de tror att de ska pumpa 500cc flaskan tex, rena fantasierna.

Allt måste köpas genom att tänka först.


Du har rätt i det mesta Silwer, men kalla mig galen - Jag har faktiskt pumpat en 500 cc flaska med FX handpump, visserligen i tre-fyra pass (För att pumpen inte ska överhettas och for att jag inte heller skulle överhettas), men det är genomförbart även om jag föredrar dykarflaska till de stora luftbehållarna på ex. Royale 400 & 500.

Men man måste inte hålla sig till .177 i 10J, tycker .22 funkar bra också men sen börjar avstånden man kan skjuta på krympa, så att skaffa en .25 i 10J som första PCP vapen tror jag inte jag skulle rekommendera.

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Re: Utfryst ?

Inläggav bly3 02 sep 2012, 12:35

Tack för alla tips och allt stöd men det är väl dax att avsluta denna tråd nu O.T. som den blivit dessutom.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: Utfryst ?

Inläggav klickmans 14 nov 2020, 23:10

Den som söker han finner, titta vad jag hittade idag.

En idag gammal tråd, som tyvärr behöver läsas igen för att en gång för alla rätta till den där tråkiga mentaliteten som spökar här. Det kostar inget att vara vänlig, men det kan bli dyrt att bete sig som en fubbick. Om en efter en lämnar forumet pga att dom inte känner sig välkomna, vad ska man då ha forumet till? Så det här är en uppmaning, inte att förändra, men väl fundera på om det är så här det ska vara. Vill man ha en klubb för inbördes beundran kan man visst ha det, men då kommer inget nytt friskt blod in i systemet, och det behövs förr eller senare. Annars dör det, precis som allt annat som inte får den kärlek den behöver. Mobbare fattar inte sånt här, men dom smarta förstår hur viktigt det är att ha en inkluderande attityd till nybörjare som jag.

Det är då man växer, som grupp och team.
Daisy och jag har inga skyttekompisar, så vi håller oss inomhus.
DUST DEVIL BBS https://www.svenskskyttesupport.se/luftvapen-krutfritt/luftvapenammunition/dust-devil-45-mm-rundkulor.html
Användarvisningsbild
klickmans
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 04 nov 2020, 13:46
Ort: Москва́
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Mans Onlineshooting (VR)
Luftvapen favorit: Min Ärtpistol från 1972

Re: Utfryst ?

Inläggav Leopold 15 nov 2020, 00:07

Ok du har fiskat upp en 8 år gammal tråd, klickmans. Du talar om ”tråkig mentalitet” som ”spökar här”, att ”en efter en lämnar forumet för att de inte känner sig välkomna”.

Tycker du att detta är något som gäller idag på forumet? Har du sett några exempel nyligen som skulle tyda på detta?

Vi är nog många som kan skriva under på att det är bra att vara vänlig. Att bemöta nybörjare på ett bra sätt är något som forumet generellt är bra på och är mer eller mindre inskrivet i forumets regelverk och vad medlemmar arbetar efter varje dag.

Du verkar ha en annan uppfattning och därför blir jag nyfiken vad den grundar sig i.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Utfryst ?

Inläggav Nitro 15 nov 2020, 00:18

klickmans skrev:Den som söker han finner, titta vad jag hittade idag.

En idag gammal tråd, som tyvärr behöver läsas igen för att en gång för alla rätta till den där tråkiga mentaliteten som spökar här. Det kostar inget att vara vänlig, men det kan bli dyrt att bete sig som en fubbick. Om en efter en lämnar forumet pga att dom inte känner sig välkomna, vad ska man då ha forumet till? Så det här är en uppmaning, inte att förändra, men väl fundera på om det är så här det ska vara. Vill man ha en klubb för inbördes beundran kan man visst ha det, men då kommer inget nytt friskt blod in i systemet, och det behövs förr eller senare. Annars dör det, precis som allt annat som inte får den kärlek den behöver. Mobbare fattar inte sånt här, men dom smarta förstår hur viktigt det är att ha en inkluderande attityd till nybörjare som jag.

Det är då man växer, som grupp och team.

Vi jobbar på det :Hughug:
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Utfryst ?

Inläggav zpiff 15 nov 2020, 10:44

Tycker inte att det är några problem på forumet med påhopp och annan mobing. Dock så kan det komma lite kommentarer om man tar upp airsoft eller som ny medlem direkt börjar ställa frågor om hur man får upp farten på sin nyköpta Hatsan...
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Utfryst ?

Inläggav Sako Finnbear 15 nov 2020, 11:16

klickmans skrev:Den som söker han finner, titta vad jag hittade idag.

En idag gammal tråd, som tyvärr behöver läsas igen för att en gång för alla rätta till den där tråkiga mentaliteten som spökar här. Det kostar inget att vara vänlig, men det kan bli dyrt att bete sig som en fubbick. Om en efter en lämnar forumet pga att dom inte känner sig välkomna, vad ska man då ha forumet till? Så det här är en uppmaning, inte att förändra, men väl fundera på om det är så här det ska vara. Vill man ha en klubb för inbördes beundran kan man visst ha det, men då kommer inget nytt friskt blod in i systemet, och det behövs förr eller senare. Annars dör det, precis som allt annat som inte får den kärlek den behöver. Mobbare fattar inte sånt här, men dom smarta förstår hur viktigt det är att ha en inkluderande attityd till nybörjare som jag.

Det är då man växer, som grupp och team.

Tråkigt att du känner så! :-(

Är också hyggligt ny här men tycker att jag alltid blivit väl bemött. Tycker det är ett
mycket trevligt gäng som håller liv i forumet här! :)
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

FöregåendeNästa

Återgå till Förslagslåda

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Sponsorer