Fråga till dom erfarna skyttarna

I denna forumdel avhandlar vi pistoler som skjuts med krutladdade patroner

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Kategoriregler
Luftvapen.info tillåter inte att jakt diskuteras i denna kategori.

Fråga till dom erfarna skyttarna

Inläggav Darkdreams 27 mar 2019, 18:58

Jag håller just nu på att träna med luft inför krut säsongen då tanken är att äntligen ta tag i 22lr licensen. Klubben jag är medlem i är väldigt trevlig men det är lite "lär" dig själv.
Så jag tänkte fråga här om råd och tips på vad ni anser jag ska träna på "bild" bifogad och jag är väl inte jätte nöjd med samlingen, 20 skott på tavlan

Vad jag vet jag måste träna på är avtryck då jag inom mitt yrke är van vid att använda kraft och inga direkt mjuka rörelse så det reflekterar sig verkligen på skyttet. Så tips på hur man lär sig trycka mjukt utan att det känns som man väntar en evighet på smällen

Alla tips, tankar och åsikter mottages mer än gärna för att utveckla skyttet :)
För att följa länken så måste du registera dig.

Darkdreams
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 mar 2019, 19:39
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Fråga till dom erfarna skyttarna

Inläggav soul 30 mar 2019, 00:05

Inhandla gärna lite klickpatroner när du börjar skjuta 22:a och be en klubbkompis att ladda ditt magasin (utan att du ser) med en klickpatron någonstans. Då brukar det synas tydligt om man gör något avfyrningsfel. Annars är det svårt att komma med tips utan att sett dig skjuta, några tips som du säkert vet om:
Fokus på riktmedlen och då speciellt kornet, tavlan kommer upplevas som lite suddig.
Stoppa ner handen som du inte skjuter med i fickan eller liknande så att du inte står och pendlar med den.
Tänk på att försöka dra avtryckaren rakt bakåt.
Blunda och lyft pistolen, när du tittar så bör riktmedlen ligga på tavlan om inte justera var du har fötterna.
Stå på samma ställe med fötterna varje serie.
hw30s 4,5mm
qb20 4,5mm
AA TX200HC 5,5mm
soul
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: 17 sep 2008, 12:51
Ort: Avesta
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 63 gånger i 55 inlägg
Luftvapen favorit: HW30S


Återgå till Pistol & Revolver

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Sponsorer