Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav Commando2008 23 jul 2008, 22:00

Jag står i begrepp att byta till en mer välskjutande fjäder (laglig) i mitt FWB 300. Att plocka bort systemet från stocken var inte så svårt... Men hur går jag tillväga sedan då?
Senast redigerad av Commando2008 26 jul 2008, 10:17, redigerad totalt 1 gång.
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav Tomaz 24 jul 2008, 06:44

Först kan du ju kika igenom länkarna här innan du demonterar bössan..

Sprängskiss:
För att följa länken så måste du registera dig.



Demontering på tyska:
För att följa länken så måste du registera dig.



Demontering på engelska:
För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.




När du har demonterat bössan:

Torka bort allt gammalt smörjmedel...

Byt pippckning, pistongbuffer och originalfjädrar eller maccarifjäder(beställ från tex sportec eller Progunner)

Använd mycket sparsamt med smörjmedel... (jag använder maccari clear tar som smörjmedel i hela bössan)

Liten klick fett i båda fjäderändarna, en tunn hinna på resten av fjädern..

En mycket tunn hinna runt kompressionsringen, inget mer i kompressionstuben eller pistongen..

En tunn hinna utanpå kompressionstuben..

Smörj alla gildytor på leder och laddarm..

Sätt ihop bössan, skjut och njut...
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav Commando2008 24 jul 2008, 10:28

Tusen tack för detta! :)
Jag fick lite problem med bladfjädern och stiftet i bakre delen av systemet. Blev osäker på om jag vänt den rätt. Funkade dock att spänna upp och avfyra.
Plockade isär igen och vände enligt bildanvisning, dvs med "böjden, kanten" in mot godset. Men det gillade inte bössan alls. Spännde upp och sedan var det stopp. Spännarmen satt fast i uppspännt läge!
Inte så kul att riva ett vapen i uppspännt läge men jag är modig och det gick bra. 8)

Såg även listan med tillverkningsnr kontra årtal. Mycket bra läsning där. Tackar för det!
Min bössa är från -74 och är i mintcondition :shock: . Ser knappt använd ut. Det går verkligen att lita på Sportec.
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav Commando2008 24 jul 2008, 15:33

:shock: :oops: :-) Jag skrattar mig harmynt!
Underbart! Samma härliga precision som jag minns sedan barndomens onsdagskvällar hos skytteföreningen. Men nu med mer kraft.
Att den lilla gulliga Maccari-fjädern kan sprätta iväg en diabol genom en 16 mm spånskiva på 15 meter med precision... Å dessutom rekylfritt!
I´m in lööv!
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Följande användare vill tacka Commando2008 för detta inlägg
FX_REVOLUTION (30 mar 2012, 16:22)

Inläggav Daniel 24 jul 2008, 15:36

Kan du inte bifoga en bild på bössan :-)

kul att det går bra
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Inläggav Commando2008 24 jul 2008, 16:03

Daniel skrev:Kan du inte bifoga en bild på bössan :-)

kul att det går bra


Ibland (ganska ofta faktiskt) kan jag vara riktigt snabb.
Jag tog ett par bilder på direkten. Ha överseende med den icke neutrala bakgrunden.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.


Ps. Syns det hur orörd och fin hon är? :-)
Senast redigerad av Commando2008 25 jul 2008, 12:10, redigerad totalt 1 gång.
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav Micke 24 jul 2008, 16:10

Himla otur Commando! Du måste oavsiktligt förväxlat fjädrarna. Sån't kan vara lätt hänt när man har en massa delar att meka med...

Som du kanske vet, väntar jag just på en 300S från Karlsruhe, den har inte dykt upp på en vecka, och att läsa det du skriver gör mig bara grymt avundsjuk...
Jag ska skriva till Waffen Haffner och fråga "was ist passiert?"

När jag skruvar ner mitt 300S, kommer jag skriva en manual på svenska om hur det ska gå till, kanske kan jag studsa den på dig sedan...?

Dessutom bjuder jag på ett Anschutz 380 på egun...vi får se hur det går...1000 spänn (hittills) för ett ok gevär med snygg vapenväska.

/ Micke
Diana 75, Diana 60, 10.5cm kanon (strv 102)
Användarvisningsbild
Micke
 
Inlägg: 1529
Blev medlem: 26 maj 2008, 16:39
Ort: Östhammar
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 26 gånger i 21 inlägg
Skytteklubb: Östhammars skytteförening
Luftvapen favorit: Diana 60

Inläggav Commando2008 24 jul 2008, 16:27

Micke skrev:Himla otur Commando! Du måste oavsiktligt förväxlat fjädrarna. Sån't kan vara lätt hänt när man har en massa delar att meka med...

Som du kanske vet, väntar jag just på en 300S från Karlsruhe, den har inte dykt upp på en vecka, och att läsa det du skriver gör mig bara grymt avundsjuk...
Jag ska skriva till Waffen Haffner och fråga "was ist passiert?"

När jag skruvar ner mitt 300S, kommer jag skriva en manual på svenska om hur det ska gå till, kanske kan jag studsa den på dig sedan...?

Dessutom bjuder jag på ett Anschutz 380 på egun...vi får se hur det går...

/ Micke


Tyskarna är ett ordningssamt folk, så har du inte hört något på fredag så ska du nog kolla upp det. Kolllinr e dyl?

Nja, bladfjäder finns det bara en av. Den ramlade loss innan jag såg vilket håll som bockningen i dess ände pekade åt. Genom logik och passning så kom jag fram till hur den skulle sitta (tyckte jag själv i alla fall). Det funkade bra. Senare såg jag i den tyska guiden att de vänt den åt andra hållet... Jag rev isär grejorna en gång till. Sedan funkade det INTE bra. Rev det ytterligare en gång (i uppspännt läge) och vände den som som jag hade den först och som jag tycker att den ska sitta å nu funkar det fint igen.

Bifogar bild av tyskens arbete i guiden. Jag har markerat den lilla bockningen (som jag alltså själv vänder åt andra hållet än som syns på bilden.
För att följa länken så måste du registera dig.




Ja, en svensk guide kan nog komma väl till pass. Jag läser gärna å inkommer med några enkla synpunkter, men den som jag tror har expertkunskap på området är Tomaz.
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav Micke 24 jul 2008, 16:39

Ok, bra och tack! Det verkar ju vara ganska vanligt att folk förväxlar fjädrar, och i synnerhet på denna bössa.

Jag har en rätt bra pejling på hur man skriver instruktioner och manualer, och skickar dig ett ex. när jag är klar, samt ska kolla med Tomaz.

Jag försökte riva och skruva ihop min Diana 75, med den tyska manualen, och blev så ilsk på all fel och oklarheter att jag skrev en egen manual, som jag drog in under "Guider".
(men även för att alla avrådde mig att ge mig in i mekaniken. Ren utmaning alltså...)

En manual på 300S kan ju åxå var bra för de som inte har så bra pejling på tyska...misstänker att du och jag inte kommer vara de sista som river denna bössa.

/ Micke
Diana 75, Diana 60, 10.5cm kanon (strv 102)
Användarvisningsbild
Micke
 
Inlägg: 1529
Blev medlem: 26 maj 2008, 16:39
Ort: Östhammar
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 26 gånger i 21 inlägg
Skytteklubb: Östhammars skytteförening
Luftvapen favorit: Diana 60

Inläggav Commando2008 25 jul 2008, 12:13

Ja, det kan alltid vara lite knepigt med facktermer etc på andra språk.
FWB har sådana otroligt fina toleranser mellan delarna så det kan vara svårt att känna sig fram vad som nyttigt att göra...

Nu funkade det att ladda upp bilder. Kolla lite högre upp i mitt tidigare inlägg som jag editerat.
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav Micke 25 jul 2008, 12:27

Buääh!!! Jag vill åxå ha en! Skitfin!

Fråga: Är det du som plockat bort främre riktmedlet? Om så är fallet, behöver man verkligen göra det? Alltså, jag har ett något mindre kikarsikte på min Diana (samma märke men 44AO), och det går över riktmedlet, så det får vara kvar.

/ Micke
Diana 75, Diana 60, 10.5cm kanon (strv 102)
Användarvisningsbild
Micke
 
Inlägg: 1529
Blev medlem: 26 maj 2008, 16:39
Ort: Östhammar
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 26 gånger i 21 inlägg
Skytteklubb: Östhammars skytteförening
Luftvapen favorit: Diana 60

Inläggav Commando2008 25 jul 2008, 13:06

Tackar å bockar! :oops: Hennes svarta hy är perfekt och man får leta en bra stund innan man hittar någon hudbristning...

Dioptern (inkl ögonmusslan) såg knappt använda ut och låg i därför avsedd förpackning. Kikarn jag har är med måtten 3-9x42AO. Jag brydde mig inte om att prova med kornet monterat. Det åkte av direkt. Tror att det funkar med kornet kvar oxå. Jag vet att många tycker det blir fult när man bara tar bort kornet rakt av. För min del tycker jag det ser fult ut med både kikare å korn på samma bössa. Vete f-n om det inte är lite coolt att det ser lite "modified" ut oxå :) Hur som helst så tror jag att Maccaris pipvikt som Progunner säljer passar. Kanske kan man svarva en själv... 400 + frakt känns väl lite så där...

Känns som om det skulle behövas några kommentarer från Tomaz i den här tråden... :wink:
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav Tomaz 25 jul 2008, 21:23

Det ser ut att vara grymt fint skick på bössan... :-)
De tidiga feinwerkbauerna hade finare valnöt och en tjockare glossy lack, sexigt..... 8)

Räcker justeringsintervallet på kikarsiktet till för att skjut in bössan på 10-30m med det fästet...?
Det brukar annars vara vanligt att man måste ha ett fäste som kompenserar för barrel droop..

Har du förresten den korta kilbasen, som det var på de tidiga exemplaren...

Smidigaste sättet att dölja avslutet på pipan är nog att göra en "hylsa". Michael på forumen har erfarenhet av att tillverka sådana.

Så här ser det ut då...

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav Commando2008 26 jul 2008, 10:16

Tomaz skrev:Det ser ut att vara grymt fint skick på bössan... :-)
De tidiga feinwerkbauerna hade finare valnöt och en tjockare glossy lack, sexigt..... 8)

Tack! Det är nästan kusligt att inte ens blåneringen är sliten vid spännarmen eller pipan. "Gubben" kan jue knappt ha skjutit med henne. Det var med lite dubbla känslor som jag opererade henne...
Vete katten men jag tror att lacken är mer av typen "satin" än "glossy". Kan det stämma att det heter så?

Tomaz skrev:Räcker justeringsintervallet på kikarsiktet till för att skjut in bössan på 10-30m med det fästet...?
Det brukar annars vara vanligt att man måste ha ett fäste som kompenserar för barrel droop..

Ja, det verkar funka fint. Jag har skjutit in på 15m och gissar att jag är i utkanten av höjdjusteringen (vilket inte är optimalt...). Kanske ska finjustera lite idag, å då på 10m...

Tomaz skrev:Har du förresten den korta kilbasen, som det var på de tidiga exemplaren...

Antar det, för den är 11cm totalt var av 10cm är användbara. Den går i alla fall ända ut över lådans kant, vilket kanske kan vara en räddning i en krissituation...

Tomaz skrev:Smidigaste sättet att dölja avslutet på pipan är nog att göra en "hylsa". Michael på forumen har erfarenhet av att tillverka sådana.

Så här ser det ut då...


Kände inte riktigt igen hennes syrras mått på bilderna. Mätt henne och fotade. Hmm, skiljer visst lite...
Kanske något man kan tillföra FWB-kunskapsbasen :) Då kan man fråga sig om Maccaris pipvikt funkar...?

För att följa länken så måste du registera dig.



Ps. Vad tror du om det här med bladfjäderns placering Tomaz?
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav Tomaz 27 jul 2008, 11:56

Bladfjäderns placering ser man ganska bra hur den ska sitta på länken från pilkguns... :-)


För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.




Jag tycker även det ser ut att stämma på tyska bilden också...? :?
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav Commando2008 27 jul 2008, 19:02

OK, ja nu ser jag... Det var så jag vände den andra gång och då som spännarmen fastnade. Kanske inte berodde på det egentligen... Men nu är fjädenvänd åt "fel" håll och det verkar funka alldeles utmärkt å jag tänker inte vända den en gång till för att testa... puh (eller?) :roll:
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008
 
Inlägg: 249
Blev medlem: 12 apr 2008, 09:49
Ort: Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S

Re: Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav MisterWittur 24 jan 2012, 23:43

funkar maccaris pipvikt som finns på hurricane till fwb 300? min pipa är 15mm och biten utan shroud (eller vad man ska kalla de), där korntunneln var monterad, är 40mm lång.

Går shrouden att montera bort på något vis? i så fall kan den ju kortas av
PCP - Där väcktes intresset igen.
Användarvisningsbild
MisterWittur
 
Inlägg: 360
Blev medlem: 07 jul 2011, 00:58
Ort: Surahammar
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav outcastkona 25 jan 2012, 07:20

det finns prat om det i 300s tråden, läs gärna hela tråden annars så var det i slutet på sida 12, värme å våld är vad som behövs, ev åker hela röret.
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Följande användare vill tacka outcastkona för detta inlägg
MisterWittur (25 jan 2012, 20:20)

Re: Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav MisterWittur 25 jan 2012, 21:06

en tanke slog mig just, om nu pipvikten inte går över shrouden, skulle man inte kunna borra ur vikten då så den passar?
PCP - Där väcktes intresset igen.
Användarvisningsbild
MisterWittur
 
Inlägg: 360
Blev medlem: 07 jul 2011, 00:58
Ort: Surahammar
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re:Fjäderbyte Fwb 300

Inläggav leo 07 feb 2012, 17:35

Commando2008 skrev::shock: :oops: :-) Jag skrattar mig harmynt!
Underbart! Samma härliga precision som jag minns sedan barndomens onsdagskvällar hos skytteföreningen. Men nu med mer kraft.
Att den lilla gulliga Maccari-fjädern kan sprätta iväg en diabol genom en 16 mm spånskiva på 15 meter med precision... Å dessutom rekylfritt!
I´m in lööv!


Menar på fullt allvar att du skjuter igenom 16 mm spånskiva på 15 meter med en maccarifjäder. Var köper man denna "dunderfjäder"?
Hur många många joul har du i bössan ?
Jag har själv en fjäder från Hurricane = ca 205 mps
Har läst mycke på airgun.se om tuning av FWB 300.
Om det stämmer som du skriver så har du löst problemet. GRATTIS !!
leo
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 31 mar 2010, 16:43
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: feinwerbau

Re: Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav Nitro 23 mar 2012, 23:10

Jag har en gammal skabbig 300S som inte har någon kärlek dom sista tjugo åren. Pipan är lite rostig och stocken ser inte så rolig ut. Dioptern är sönder osv. Jag misstänker väl kanske också att packningar och sådant inte är som det ska.
Men på en sådan bössa som grundmaterial, så kan man ju vara beredd på att lägga ner lite pengar och energi på att få den schysst igen. Min tanke är att putsa till den och tuna den, gärna med fullfart. Sätta på ett bra sikte och sen har jag plötsligt en schysst FT bössa. Var beställer man lämpligast prylar för att göra underverk med bössan och hur kraftig kan den vara för att fortfarande vara välskjutande. Det viktigaste är ju faktiskt att behålla precicisionen i en bössa som denna. Trots skabbigheten så håller ju avtrycket "världsklass" och precisionen ska vi ju inte prata om.
Ps. Med hjälp av serienummert så kan man någonstans se hur gammal bössan är, någon som vet var Ds.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav outcastkona 23 mar 2012, 23:24

läs i tråden 300s där hittar du det mesta ink serie nr å års mod.

du har bara en packning i dessa å det e den som sluter tätt mot konan du laddar kulan i, det är kolvring på dessa.

det står mer om det i 300s tråden.

är det ingen rost i pipan så kan du nog få den att fungera fin fint.
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav Silwer 23 mar 2012, 23:27

Några 15J är det inte fråga om, trycket kommer balla ur, nöj er med det ni får 11-13J kanske elelr 10J om det är för tävlingssyfte.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav Nitro 23 mar 2012, 23:35

Silwer skrev:Några 15J är det inte fråga om, trycket kommer balla ur, nöj er med det ni får 11-13J kanske elelr 10J om det är för tävlingssyfte.


Jag har ingen aning om joule, men som det är nu så är den ganska slö och sliten. Jag tänkte på alla möjliga tuningkitt.
Vilket kan vara bäst, och var kan man köpa det lämpligast?
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Fjäderbyte/Tuning FWB 300

Inläggav Silwer 23 mar 2012, 23:44

Våra sponsorer har väl maccaris fjädrar, sen behöver du pippackningen, antar att de har den med.

Finns en muff i bösssan med som kan ha vittrat sönder men min tex var som ny, bössan saknar som sagt helt pistongpackning och har en kolvring som jag skulle tro är i det närmaste outslitlig.

Jag har en äldre Maccari i min och den ligger runt 11J, många får kapa nåt varv på fjädrarna för att hamna under 10J, detta gör de för att klassa in för FT tävlingar.

Så grejorna är inget problem och deet fins en film tom hur du byter allt som är gjort av en kille på forumet Tomaz, han har haft mängder av de här, det kommer gå galant och din bössa kommer bli fin att skjuta med.

Skagffa mollyfett med och ha på fjädern, rost utvändigt måste du tyvärr slipa bort om du ska bli av med det, så blåneringen går åt helsike, men bössan går lika bra ändå.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Nästa

Återgå till Feinwerkbau

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Sponsorer