Reparera ventilhus på Gladiator?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Reparera ventilhus på Gladiator?

Inläggav johblo 10 jul 2011, 09:49

Hej
Tänkte höra om någon har erfarenhet av att renovera vad jag kallar ventilhuset (P/N 11044 BODY)?
"Någon" råkade försöka skjuta ett flertal skott EFTER att ventilpinnen hade gått av. Detta fick som följd att den avbrutna toppen till ventilpinnen mosade till botten på "hammar huset". Det är lite svårt med benämningarna här men hoppas ni förstår ändå.
Nu är det ju bara allra närmast hammarsidan som ventilhålet fått sig en törn (vilket får en ny ventilpinne att kärva) och jag undrar om någon har något bra tips hur man på bästa sätt fixar till detta...?
Dimensionen på ventilhålet verkar ha en diameter på c:a 3.8mm, så en fundering jag har är om jag skulle införskaffa en borr eller brotch för att fräscha upp hålet..? Men i så fall skulle det vara bra att veta den exakta dimensionen på hålet,,, någon som vet eller har andra tips?

//Johan
johblo
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 25 aug 2009, 20:30
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: HW90 + FX Gladiator

Re: Reparera ventilhus på Gladiator?

Inläggav Jycken 22 jul 2011, 00:01

köp nytt block av <hurricane eller kontakta Fx airguns för service. De brukar vara väldigt hjälpsamma
Jycken
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 02 jul 2009, 12:22
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Airguns

Re: Reparera ventilhus på Gladiator?

Inläggav Monoix 31 aug 2021, 18:42

Hur gick det med reparationen, johblo, fick du till det eller blev det nytt ventilhus? Jag har råkat ut för precis samma sak. Ska väl pröva med en ny ventilpinne först, men den lilla ändbiten bankades fast på snedden i mynningen på hålet för ventilpinnen, och jag har väl inga större förhoppningar om att det går att få till. Mejlade just Hurricane och frågade om det går att köpa ett ventilhus, väntar på svar.
Diana 350 .22
Diana 54 .22
Webley Eclipse .25
Weihrauch 77K .25
FX Verminator Mk1 .22
Feinwerkbau 300S
Baikal MP-46M
Användarvisningsbild
Monoix
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 16 sep 2009, 14:52
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 300S


Återgå till Fx Airguns

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

  • Sponsorer