FX Impact/Wildcat/Dreampup - skillnader och fördelar?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

FX Impact/Wildcat/Dreampup - skillnader och fördelar?

Inläggav groggyfroggy 15 mar 2020, 12:28

Nu när ekonomin går som tåget :smt021 , vill man ha ett PCP till samlingen. Kaliber 5,5, bara för att jag ju har ett HW35 i 4,5 och ett BSA i cal .25.

Bra till barnen med :thumbupp:

Vill att alla gevär ska vara olika kalibrar och av olika "princip". HW för traditionen. BSA med "nya" principen med gasfjäder. Och ett svenskt vapen från hemtrakterna Hova. Men vilket ska man ha, och varför? Skillnader och fördelar med:

Impact?
Wildcat?
Dreamline?

Vill någon sälja, skicka PM eller se under "köpes".
groggyfroggy
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 27 jul 2015, 18:24
Ort: Götaplatsen
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
Skytteklubb: Birdie Shooters
Luftvapen favorit: HW35

Re: FX Impact/Wildcat/Dreampup - skillnader och fördelar?

Inläggav Sako Finnbear 15 mar 2020, 12:31

groggyfroggy skrev:Nu när ekonomin går som tåget :smt021 , vill man ha ett PCP till samlingen. Kaliber 5,5, bara för att jag ju har ett HW35 i 4,5 och ett BSA i cal .25.

Bra till barnen med :thumbupp:

Vill att alla gevär ska vara olika kalibrar och av olika "princip". HW för traditionen. BSA med "nya" principen med gasfjäder. Och ett svenskt vapen från hemtrakterna Hova. Men vilket ska man ha, och varför? Skillnader och fördelar med:

Impact?
Wildcat?
Dreamline?

Vill någon sälja, skicka PM eller se under "köpes".

Av dom jag kollat på så har i alla fall jag fastnat för denna:För att följa länken så måste du registera dig.


Modern men ser klassisk ut!
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: FX Impact/Wildcat/Dreampup - skillnader och fördelar?

Inläggav Pryltokig 15 mar 2020, 22:56

Jag har DreamTac, WildCat MK1 och Bobcat MK2.

Dreamline är väldigt trevlig med utifrån justerbar AMP-regulator förutom fjäderförspänning och justerbar transferport, väldigt nära Impact-möjligheter med andra ord. Power Plenum finns som tillval till dreamline, vilket gör att man troligtvis kan ha ett lägre regulatortryck. Ända nackdelen som jag ser är mindre effektiv shroud. Ser inte hur man kan justera hammarförspänning enkelt på Classic-modellen(?)

Wildcat (Mk2) har ju AMP-reg men saknar dubbla mätare, saknar fartomställare och har ingen enkel justerbar hammarförspänning, så de blir mer att justera in och sen inte röra så mycket. Det kan ju ha ju sin tjusning också, skjut mer, fundera mindre...

Impact är ju all-in både på prislapp, juster-möjligheter och tillbehör/eftermarknad, men ingen egen erfarenhet.

Har uppgraderat min Bobcat till MK2 och den skjuter fantastiskt bra, med mina mått mätt...

Mina 2 cent
- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Följande användare vill tacka Pryltokig för detta inlägg
groggyfroggy (16 mar 2020, 11:46)


Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster

  • Sponsorer