En glad Fx Impact Nybörjare

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Air 14 dec 2018, 15:13

Blir som att krypköra en tävlinsbil.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Silwer 15 dec 2018, 15:57

"overkill" tja, FX bygger ju inte tävlingsvapen för FT.

Möjlighteterna har man utvecklat för den amerikanska marknaden, där sitter alla på fläskarslet och skjuter men på längre håll än här.

Man köper givet den typ av vapen för vad man tänker ägna sig åt i första hand tycker jag.

Tar ju inte lång stund att rota runt efter info för att se vad som kan tänkas funka för FT.
Men nu kanske intye alla vill skjuta FT och då finns ju sånna här val.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Leopold 15 dec 2018, 23:51

Silwer skrev:"overkill" tja, FX bygger ju inte tävlingsvapen för FT.


Bara för att ge en kommentar på just detta: jodå det har man gjort, typexemplet Royal 400 med FT-stock från Aeron som "gubbe" skjutit framgångsrikt med under senare år bla i VM-sammanhang och jag vet åtminstone en forummedlem till med samma setup.

En alldeles utmärkt FT-rigg kan byggas på den plattformen så inga problem med det.

___
PS. På hemmaplan experimenterar vi med en extremt lättviktig FT-rigg på R400-bas och då med syntetkolven, testat en del med detta och det funkar fint det med. Så att FX inte skulle funka för FT tävlingssammanhang 16J stämmer inte. Finns tvärtom en mängd möjligheter här.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Henno3 16 dec 2018, 09:11

Tja, för att inte tala om FX Dreamline, som kan pusslas ihop precis efter det behov man har (när den nu finns tillgänglig!).

Personligen var inte mitt tänkta syfte FT med en Impact, men med en väl anpassad hamster som hade givit en avslappnad ställning även i stående så hade den nog inte gjort bort sig totalt i FT heller. Det jag menar är att den generellt är gjort för licensbruk, där den ej utnyttjas till fullo i licensfritt utförande, inte att den skjuter dåligt < 10j.
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Silwer 17 dec 2018, 17:10

Leopold skrev:
Silwer skrev:"overkill" tja, FX bygger ju inte tävlingsvapen för FT.


Bara för att ge en kommentar på just detta: jodå det har man gjort, typexemplet Royal 400 med FT-stock från Aeron som "gubbe" skjutit framgångsrikt med under senare år bla i VM-sammanhang och jag vet åtminstone en forummedlem till med samma setup.

En alldeles utmärkt FT-rigg kan byggas på den plattformen så inga problem med det.

___
är.


Jo jag vet detta, först var även enpetaren de bygde aktuell, FX Elite (den fick de aldrig ordning på så den lades ner fort), så det var ytterst få bössor som verkligen kom ut från FX för FT eller BR skytte även om det skedde, och det var ett blandat resultat som vi vet, mycket givet tat det var svårt att serva några få när man driver en luftvapenfabrik.
Jag tror det är svårt att slå sig in där i Europa, i USA kanske det kan gå bättree om de nu bygger den där Dreamline FT och tävlar med där.

Det handlar mycket om justeringsmöjlighter på kolven här, en FT kolv behövs helt enkelt ofta då nåt aluminium mojs, DEt går ju inte tat få en FTP900 look direkt.

Så visst är man nöjd med trycke osv rakt över så visst går det, men att påstå att det är många är kanske lite att ta i, flera gav ju tom upp saken för andra modeller.

Allt är nog möjligt om man arbetar på det nog men givet är ju regulering mm tex, och justerbar stockergonomi.

Så jag anser ändå att mitt svar var rätt än så länge.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Föregående

Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer