Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 19 nov 2016, 22:12

Bilder från när index skruven vid pellet probe gick av

Bild
Bild

Bild
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Silwer 19 nov 2016, 22:16

skånepåg skrev:
Silwer skrev:Nu ska vi ju inte måla fan på väggen givetvis, vi får väl se helt enkelt var det slutar


men håller du inte med, just när de handlar om säkerhet så måste det tas på största allvar, jag skiter i finish och läckande bössor.

1.

Det håller jag med om helt iaf, där borde FX begripa att i USA stämmer folk allt och alla för ev. olyckor kring en produkt.

Men öht så vill man väl inte sälja nån form av tickande bomb, de har ju förr sagt att de ville var främst i säkerhet med dera tubrt mm och förevisade hur en ståltub rostade sönder mm, dvs de ville sälja på säkerhetsmarginalerna.

Det bästa är ju att de helt enkelt konstuerar om de felen och alla som vill byta och är impactägare får delarna gratis.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav ogster 19 nov 2016, 22:25

bjerka skrev:Den där luftsmällan är du garanterat INTE första ägaren på, någon har våldtat på den.

Knappt så Hatsan skulle släppa igenom det där i kvalitetskontrollen.



Spelar ju egentligen ingen roll om man så är tionde ägaren på ett vapen som gått i retur fler gånger utan det som känns värst är att FX påstår att det är normalt skick på ett nytt vapen.


Utan att påstå att nån ljuger här så har det under åren dykt upp liknande trådar med massvis av olika FX med div konstiga fel på, när jag sedan talat med Fredrik och fått se bilder på div hemmamek har man snabbt förstått att Fx inte kan klandras.
En röd tråd har alltid varit att det är 10J bössor det handlar om.
(Var ju nån som tillåmed blev erbjuden 10000kr av Fx om man tog med sig bössan till dom och visade upp det påstådda felet)



Ska ringa till Fredrik på måndag och se om han tycker detta skick är OK enligt honom, postar svarat i den här tråden.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Följande användare vill tacka ogster för detta inlägg
Sniperr_ (20 nov 2016, 09:32), FxKad (20 nov 2016, 17:13)

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav skånepåg 19 nov 2016, 22:28

Nu verkar de här problemet med just insex skruven som kan gå av gälla bössor med full kraft och stor kaliber, så nog inget för oss med 10 joule pcpc impact att ens bekymra sig för. men oavsett kan de vara bra för Impact ägare att känna till svagheter som kan äventyra säkerhet.
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Bara7 19 nov 2016, 22:32

Frågan är hur man går tillväga om det är ett licensvapen med samma fel som ts beskriver? Då blir det helt andra premisser då det är nummer stämplat på viss del som kanske det är fel på. Bara en fundering.
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav johansson939 19 nov 2016, 23:28

Jag mailade Tobbe om skruven. Han svarade att 2 vapen i kaliber .30 hade haft skruvar som gått av så det verkar vara extremt ovanligt.
Han svarade med att jag kunde få nya skruv av honom eller om jag vände mig till FX direkt. Jag skrev då att jag hör med FX direkt och ser vad dom svarar.
Mailade FX på natten när jag jobbade om "problemet". När jag vaknade så hade jag fått mail att dom skickat nya skruv.
Så jag kan inte klaga på något när det gäller service.
Min bössa är .22. Inte haft problem att den gått av. Men ville kolla för säkerhets skull.

Sen tror jag att det inte är fel att kolla igenom några skruv på bössan ibland. Att bara kolla så dom sitter. Och inte dra för kung och fosterland.
Sen detta "felet" med skruven att den går av inte är framkallat av användaren själv? Byt pipa och glöm dra åt pellet probe skruven så den är glapp. Det är ju inte helt bra det heller.
Senast redigerad av johansson939 19 nov 2016, 23:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav dreg 20 nov 2016, 07:49

ogster skrev:
bjerka skrev:Den där luftsmällan är du garanterat INTE första ägaren på, någon har våldtat på den.

Knappt så Hatsan skulle släppa igenom det där i kvalitetskontrollen.



Spelar ju egentligen ingen roll om man så är tionde ägaren på ett vapen som gått i retur fler gånger utan det som känns värst är att FX påstår att det är normalt skick på ett nytt vapen.


Utan att påstå att nån ljuger här så har det under åren dykt upp liknande trådar med massvis av olika FX med div konstiga fel på, när jag sedan talat med Fredrik och fått se bilder på div hemmamek har man snabbt förstått att Fx inte kan klandras.
En röd tråd har alltid varit att det är 10J bössor det handlar om.
(Var ju nån som tillåmed blev erbjuden 10000kr av Fx om man tog med sig bössan till dom och visade upp det påstådda felet)



Ska ringa till Fredrik på måndag och se om han tycker detta skick är OK enligt honom, postar svarat i den här tråden.


Spelar ju en jävla roll om du köper ett vapen som har gått i retur flera gånger och säljaren inte uppger det vid köp utan istället väljer att ta ut fullpris.
Vapnet i fråga är ju i sämre skick än ett demoex och dom betalar man aldrig fullpris för.
Och glöm inte en sak, säljare är säljare, oavsett hur "schyssta" dom verkar vara.
Dom vill tjäna stålar, dom bedriver ingen välgörenhet, thats it!
Man kan ju undra om nästa köpare på bössan får veta att den varit ute tidigare?
Nihill nisi mors
dreg
 
Inlägg: 629
Blev medlem: 04 aug 2014, 18:18
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 75 gånger i 57 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 20 nov 2016, 09:35

ogster skrev:Ska ringa till Fredrik på måndag och se om han tycker detta skick är OK enligt honom, postar svarat i den här tråden.


Det ser jag fram emot! :arrow:
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav bjerka 20 nov 2016, 10:26

ogster skrev:
bjerka skrev:Den där luftsmällan är du garanterat INTE första ägaren på, någon har våldtat på den.

Knappt så Hatsan skulle släppa igenom det där i kvalitetskontrollen.



Spelar ju egentligen ingen roll om man så är tionde ägaren på ett vapen som gått i retur fler gånger utan det som känns värst är att FX påstår att det är normalt skick på ett nytt vapen.



Håller absolut inte med dig där. Visst att FX säger att det är normal skick, katastrof. Men vem vill köpa ett begagnat vapen som nytt ? Inte jag iallafall..
Användarvisningsbild
bjerka
 
Inlägg: 697
Blev medlem: 30 nov 2015, 13:41
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 19 gånger i 18 inlägg
Skytteklubb: BJK
Luftvapen favorit: FX R500

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 20 nov 2016, 10:39

Någon har redan köpt min bössa enligt Tobbe, och han har sett bilderna i denna tråden
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Patrik 20 nov 2016, 10:41

Sniperr_ skrev:Någon har redan köpt min bössa enligt Tobbe, och han har sett bilderna i denna tråden

Ja där ser man :shock:
Gamla Tyska fjäderbössor, det är grejer det.
Patrik
 
Inlägg: 2403
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:48
Ort: Goteborg
Tack utdelade: 258 gång
Tackad: 128 gånger i 98 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Moparpower 20 nov 2016, 10:43

Ni tror väl inte Tobbe släpper den till en ny kund !
Ni kan verkligen göra en höna av en fjäder.
Min Impact som jag hämtade för 2 veckor sedan har väl lite märke men med den konstruktionen som Fx har med så vassa kanter och i aluminium så är det inte lätt att lyckas.
Men den skjuter fantastiskt bra och jag ångrar mig inte.
Det är min 2 fx bössan har en Royale 500 sedan några år och jag kommer att köpa fx i framtiden också .
Moparpower
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 aug 2015, 17:38
Ort: Osby
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Osby Skyttesällskap
Luftvapen favorit: Fx royale 500. Fx Crown .25

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 20 nov 2016, 10:50

Kunden ringde och ville ha bössan, min gissning är att han är långt bak i kön och såg detta som en möjlighet att komma först
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Följande användare vill tacka Sniperr_ för detta inlägg
FxKad (20 nov 2016, 17:17)

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav ogster 20 nov 2016, 11:21

Har nu pratat med Fredrik och fått lite klarhet i det hela.

Fx blev kontaktade av sin återförsäljare då dom hade en kund med märken i sin bössa, saken var att kunden ville ha rabbat på vapnet och detta nekades han.

Märkena tar dom på sig och vapnet skulle ha tagits tillbaka utan knussel men det var ju inte va kunden efterfrågade utan det handlade ju om ekonomisk kompensation.

Sen att Tobbe (i vanlig ordning) ser till att ta vapnet i retur och löser allt smidigast för kunden är ju så det ska fungera.


Vad gäller den felaktiga skruven så fick dom en batch som inte höll rätt spec, dessa hann monteras i ett gäng bössor tyvärr, numera tillverkar dom själva den här skruven och skulle nån ha fel så får man en ny direkt.

(Den var lite för kort vilket gjorde att djupet för själva insexnyckeln hamnade fel i förhållande till pelletproben och man fick inte den starka lösning man ville.)
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Följande användare vill tacka ogster för detta inlägg
Air (20 nov 2016, 14:46)

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 20 nov 2016, 11:31

Nej, pengarna tillbaka var det först. Sen efter några mejl så frågade jag om det var möjligt att få lite rabatt för att slippa allt besvär, då hade jag nöjt mig.
Senast redigerad av Sniperr_ 20 nov 2016, 12:49, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Följande användare vill tacka Sniperr_ för detta inlägg
dlon21 (26 aug 2021, 08:29)

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav marhol 20 nov 2016, 12:42

ogster skrev:Sen att Tobbe (i vanlig ordning) ser till att ta vapnet i retur och löser allt smidigast för kunden är ju så det ska fungera.


Jo det kan man ju tycka, en del verkar till och med tro att det är så.

Men det kan jag meddela herrskapet om, att så är inte fallet! Köpte en bössa för närmare 16 papp den vägrade han ta tillbaka trots att den led av betydligt värre saker än skönhetsfel, vilket den iofs fick ändå efter att han hade gått loss på den med rörtång :x
Mitt önskemål var att lämna tillbaka bössan jag köpt och betala några tusen till och få en Steyer i stället. Men det var helt omöjligt att lösa det på det viset trots att en annan forumist gjorde precis den dealen i samma veva. Nej i stället fick jag hålla på och skicka bössan fram och tillbaka i omgångar, första gången till fabriken i England där det tog många veckor innan de kunde skicka tillbaka bössan pga fraktregler eller vad det nu va... Andra gången skulle han minsann laga den själv, det var då han våldförde sig på den med rörtång, sedan har han mage att påstå att märkena var där från början när jag klagade :shock: Gnällde om dyr frakt gjorde han oxå när jag ville att han skulle skicka returfraktsedel...

Kompisen köpte ett tuningkit till sin HW95, den skramlade något bedrövligt med det kitet i. Vi skruvade rätt mycket med fjäderbössor på den tiden, gjorde även mina egna fjäderguider och diverse och andra delar, så vi hade rätt bra koll på vad vi sysslade med menar jag.
Men detta fick vi inte någon ordning på så kompisen mejlade Hurricane om problemet, lösningen var enligt Mr luftgevär att man minsann skulle fylla på med fett tills det slutade skramla :roll: Det gjorde vi och det handlade inte om några små mängder fett som behövdes...
Bössan blev såklart helt oanvändbar med allt fett i.

Har inte handlat en pinal av den jävla skojaren efter det, och tänker inte göra det heller.
Då är jag hellre utan!
:smt020
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 20 nov 2016, 12:57

Måste klargöra en del saker, kommunikation är den svaga länken här.

Fx har inte vägrat att ta tillbaks bössan för att fixa den, utan det var mer att det inte såg någon anledning då picatinny skenan lätt blir skadad i produktionen och pipmuffen går enkelt att byta ut.

Det är endast Impact som har lite problem med finishen som redan klargjorts av ägare på detta forum. De andra modellerna t.ex streamline är av mycket hög kvalitet.

Det kan hända att tack vare lite hastig kommunikation så har det blivit en del missförstånd, och för detta ber jag om ursäkt.
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav börne 20 nov 2016, 13:18

Sniperr_ skrev:Fx har inte vägrat att ta tillbaks bössan för att fixa den

Fast det skrev du ju, eller i alla fall nåt liknande, skulle kolla exakt vad du skrev men nu ser jag att du tagit bort texten :?

Du måste ju vetat vad som sagts oavsett lite hastig kommunikation kan jag tycka!

Nu ändrar det inte min uppfattning om FX ändå ! Är rätt märkligt att en del har så bra erfarenhet av Fredrik & hur tillmötesgående han är & kan få saker fixade direkt utan problem medans många andra inte ens får svar på sina frågor eller får skicka bössan otaliga gånger vid fel. Det ska vara lika för alla kunder, FX är kanske bara bra att äga om man känner ägaren!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 20 nov 2016, 13:23

Jag vet vad jag sagt och det är ord för ord med text, men text kan bli fel om man skriver hastigt
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Avalonblower 20 nov 2016, 14:23

börne skrev:
Sniperr_ skrev:Fx har inte vägrat att ta tillbaks bössan för att fixa den

Fast det skrev du ju, eller i alla fall nåt liknande, skulle kolla exakt vad du skrev men nu ser jag att du tagit bort texten :?

Du måste ju vetat vad som sagts oavsett lite hastig kommunikation kan jag tycka!

Nu ändrar det inte min uppfattning om FX ändå ! Är rätt märkligt att en del har så bra erfarenhet av Fredrik & hur tillmötesgående han är & kan få saker fixade direkt utan problem medans många andra inte ens får svar på sina frågor eller får skicka bössan otaliga gånger vid fel. Det ska vara lika för alla kunder, FX är kanske bara bra att äga om man känner ägaren!


Som man ropar får man svar..

Den som mailar till FX får vanligtvis inget svar - den som ringer och talar med honom personligen brukar däremot få bra svar.

FX Airguns är ganska toppstyrt, i neutralt värdeladdad mening, Fredrik fattar beslut och övriga är oftast mera vaga i sitt agerande.

Finns det ett problem så är det bästa att ringa Fredrik personligen, att maila en underhuggare är som att be om frustration.
Avalonblower
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:54
Tack utdelade: 59 gång
Tackad: 69 gånger i 58 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav börne 20 nov 2016, 14:44

Avalonblower skrev:Som man ropar får man svar..

Den som mailar till FX får vanligtvis inget svar - den som ringer och talar med honom personligen brukar däremot få bra svar.

Man ska kunna få ett vettigt svar på frågor även via mail. Alla har inte tid eller möjlighet att springa ifrån sitt arbete & ringa osv, smidigt att slänga iväg ett mail i lugn & ro.

Givetvis får man oftast inga bra svar om man vräker ur sig saker, men sa jag något om att "ropa"!? Man kan ju faktiskt ställa en vettig fråga även via mail.

Samt när ett vapen skickats otaliga gånger under en lång tid utan att fungera som det ska & där MrFX till slut hävdar att det är ägaren av bössan som inte kan skjuta osv är för mig jävligt oseriöst! Nu vet jag själv hur duktig denna skytten är så man kan ju bara skratta åt hans påstående!

Bössan jag snackar om står undangömd & används inte längre, ägaren köpte en bössa av annat märke som fungerade direkt!

Som sagt... alla kunder har rätt till samma service oavsett om man känner ägaren eller inte, man ska få svar oavsett om man ringer eller ställer sin fråga via mail, allt annat är ju bara skitsnack!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Air 20 nov 2016, 14:59

Nu kan jag bara svara för hur det fungerade för mig.
Det var flera år sen jag ringde FX för att få hjälp med något.På den tiden blev
man om man köpt nytt FX som var felaktigt uppmanad av återfösäljaren att kontakta
FX själv.Har inga som helst känningar hos FX men blev superbra bemött var heller inget
problem med kompensation heller i form av mindre reservdelar som slits el,någon FX tröja.
Det här hände flertalet gånger.
Hur det fungerar nu får andra berätta om kan själv känna att en bra mail kontakt borde finnas.
Annars är nog telefonkontakt bäst när man ska reda ut felaktigheter på bästa sätt.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Slaskmack 20 nov 2016, 15:20

Som jag skrev här tidigare eller om det va på något Amerikanskt forum.
Det är inte hållfastheten som är problemet. Om man räknar på det så är det hur mycket säkerhetsmarginal som helst
Även om man skulle skjuta cal ,50 med 300bar tryck.
Det är att man använt en låsskruv för att hålla last. Detta i kombination med att folk förmodligen alltid drar
en M3a för hårt så att den plasticerar för att den går av.
Är den nya en blank är det mycket troligt att de använt rostfritt. Och det är inte för att den har högre hållf än en 12.9 skruv
Det är för att det är segare.

Man gör inte så att en skruv tar skjuv eller böjlaster. Man använder pinnar. En skruv är ju i stort sett en pinne med tillverkade anvisningar.
Jämför med att ni tar en pilbåge och sågar fullt med djupa jack i bågen.

Ja rätt lösning som någon skrev borde vara att köra en pinne rakt igenom alt göra låsningen större och använda en låsskjuv som är som en pinne på spetsen
Användarvisningsbild
Slaskmack
 
Inlägg: 158
Blev medlem: 29 sep 2008, 14:49
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 18 gånger i 12 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav skånepåg 20 nov 2016, 15:28

Slaskmack skrev:Man gör inte så att en skruv tar skjuv eller böjlaster. Man använder pinnar. En skruv är ju i stort sett en pinne med tillverkade anvisningar.
Jämför med att ni tar en pilbåge och sågar fullt med djupa jack i bågen.

Ja rätt lösning som någon skrev borde vara att köra en pinne rakt igenom alt göra låsningen större och använda en låsskjuv som är som en pinne på spetsen


exakt, de som kan hållfasthetslära eller är ingenjörer vet detta, men lönlöst att påpeka detta, den dagen någon får laddbulten i ögat eller halsen, då kommer det att ändras kanske. Detta är sagt 3ggr här nu, jag hade om jag ägt en impact sett till att låst laddbulten på rätt sätt, bara för min egen säkerhet...... vi ska inte tjata om detta mer, det är sagt nu...
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav bjerka 20 nov 2016, 15:38

Klagomål och kvalitetsfrågor borde de iallafall vara lyhörda för, även på mail. Kvalitetsfrågor ligger inte på en återförsäljare i min mening..
Användarvisningsbild
bjerka
 
Inlägg: 697
Blev medlem: 30 nov 2015, 13:41
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 19 gånger i 18 inlägg
Skytteklubb: BJK
Luftvapen favorit: FX R500

FöregåendeNästa

Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Mildred och 26 gäster

  • Sponsorer