Köpråd första PCP

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Nitro 24 maj 2020, 11:32

Largonator skrev:Dykartub verkar ju kosta ungefär som en pump, är väl lika bra att köpa tub istället då?

Dykarflaska är betydligt dyrare då du även behöver köpa fyllkit.
3-4000:- får du räkna med för nya grejer.
Men när du väl har grejerna så slipper du pumpa och framför allt så är luften torr om flaskan fylls från en seriös dykarklubb som är noga med filterbyten.

För inte så längesedan delade jag på en pcp tub till en bekant då den läckte. Då visade det sig att där även var en del rost på insidan av tuben. Inget bra om man sen ska fylla till 200 bar.
Den har blivit fylld från handpump.
Så torr luft anser jag vara viktigt när vi har så höga tryck.

En del väljer att köpa en billig kompressor från Ebay, men jag är då tveksam till hur bra den torkar luften.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Köpråd första PCP

Inläggav skånepåg 24 maj 2020, 11:50

bössans precision oftast är bättre än skyttens i de fall man skjuter allt annat än från en stadig bänk med 2 skjutstöd. Så därför duger vilken pcp som helst som skjuter som den bör göra.
Inget fel på artemis, eller hatsan eller liknande, men de man bör ha i åtanken är att de kan behöva lite kärlek för att prestera, man bör kunna skruva o pilla lite, för annars kan man få lite sämre resultat, det som är BRA med billiga pcp är att de oftast är enkla, enkla plocka isär och underhålla, få oringar osv, en fx med regulator kan innehålla massor med oringar o saker som man kan uppleva jobbigt.

Jo dykartub kommer du vilja ha, jag hade min pump i 1 vecka, sen blev det tub.

jag lägger aldrig ett sikte som kostar mer än bössan, men det är jag.
Jag tycker halva priset av bössan är lagom som mest. men du gör som du vill.
Jag tycker att 12x förstoring duger med tanke på bössan och modellen därefter också, kolla runt lite, finns mycket på rea, se bara till och ha justerbar parallax ner till de avståndet du tänker skjuta på minst. jag köper alltid parallax från 10 meter minst, ganska kul o plinka inomhus ibland, då funkar ju inte parallax från 20 meter.

Jag har hört att discovery kikarsikte gör prisvärda, kolla på ebay efter dessa, annars tycker jag Hawke vantage är bra, jag gillar även Nikko Stirling för priset, man får även ringar med på köpet i dessa,
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Följande användare vill tacka skånepåg för detta inlägg
Naphets (20 dec 2020, 23:34)

Re: Köpråd första PCP

Inläggav skånepåg 24 maj 2020, 11:55

Nitro skrev:
Largonator skrev:Dykartub verkar ju kosta ungefär som en pump, är väl lika bra att köpa tub istället då?

Dykarflaska är betydligt dyrare då du även behöver köpa fyllkit.
3-4000:- får du räkna med för nya grejer.
Men när du väl har grejerna så slipper du pumpa och framför allt så är luften torr om flaskan fylls från en seriös dykarklubb som är noga med filterbyten.

För inte så längesedan delade jag på en pcp tub till en bekant då den läckte. Då visade det sig att där även var en del rost på insidan av tuben. Inget bra om man sen ska fylla till 200 bar.
Den har blivit fylld från handpump.
Så torr luft anser jag vara viktigt när vi har så höga tryck.

En del väljer att köpa en billig kompressor från Ebay, men jag är då tveksam till hur bra den torkar luften.


håller med, torr luft A&O, skulle aldrig personligen fortsätta med pump år in och år ut.
Men vad gör man om man ej har möjlighet att få en dykartub fylld i närheten ?
Är också lite tveksam till de billiga kompressorerna från ebay, endast då pga av de du nämner, deras förmåga att ta väck fukt.
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Luftpangarn 24 maj 2020, 14:24

Att CO2 gevär har sin trogna skara köpare, beror 1) på att det är bekvämt och okomplicerat 2) på att det är bekvämt och okomplicerat 3) det är... :-)

Dyktuber eller fotpump är inte precis något man stoppar i fickan, när man vill gå ut och panga. AT-44:an kan man visserligen ta med sig en extra utbytes lufttub till, men den kan man inte heller precis stoppa i fickan. Tung är den också, jämfört ett par CO2 kapslar.

Rekylfrihet och magasin, lockar också många. Då faller fjäder bort, och man får välja mellan PCP eller CO2.

Ganska bums måste man hosta upp en par-tre gånger så mycket för att börja med PCP, jämfört CO2. PCP tuber och dyktankar kan ha åldersproblematik, och bör /måste provtryckas efter några år? Eller hur är det med den saken?

Beträffande själva drivtekniken, kan man ju betänka att det en tid byggdes tävlingsgevär för CO2 drift av FWB, vad jag förstått. Dock handlade det om bulkfyllning från brandsläckare eller dylikt, så det upplevdes väl lika krångligt som PCP, misstänker jag.

Annars är just det jämna trycket något som starkt talar för CO2. Så länge det finns någon flytande CO2 kvar i bössan, är trycket konstant, men är en aning olika beroende på hur varmt det är just den dag man skjuter. För att det skall bli påtagligt, måste temperaturen växla våldsamt mellan skjutdagar med +10 och +25 i "äkta omgivningstemperatur". Det har jag aldrig varit med om.

PCP varierar däremot snabbt över tid, då trycket hela tiden varierar med luftmängden. Ingen har manometer på en CO2 bössa - det vore helt meningslöst.

Om man skjuter 20-30 skott i extremt snabb följd - ca ett skott i sekunden, skulle jag säga - kan man kortvarigt lyckas kyla av en CO2 bössa, så att trycket sjunker en aning. Man får dock vara sanslöst snabb med att också byta magasinen, om det skall lyckas.

Första skottet blankavfyrar jag, då det kan följa med flytande gas, som kan göra skottet konstigt. Sedan följer 60-70 jämna skott, och till sist ca 5-6 skott där det inte längre finns flytande gas kvar, och trycket sjunker likt komprimerad luft.

Varför ingen tillverkare ännu erbjuder bulkfyllning från Soda Stream-tuber parallellt med 12g CO2 kapslar, är för mig obegripligt. Billigare och enklare än PCP - men inte lika bekvämt som små CO2 kapslar, förstås. Kanske är förklaringen? Men att kunna växla vore väl inte så dumt?

Ytterligare en variant, är att dessutom kunna växla till en tryckreglerad HPA/PCP-tank, för skytte under +8 grader. (Rune Rebel kör tex sitt Umarex Hämmerli 850 även med paintballtank. Det finns färdiga adaptrar att köpa.)

Entusiaster kör alla varianterna på Umarex Hämmerli 850, samt delvis på QB78.

Var den övre effektgränsen går för CO2, vet jag inte. 16J säljs i alla fall. Kan kanske vara det som spökar när tillverkarna väljer drivning att satsa på för dyrare vapen?
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Köpråd första PCP

Inläggav börne 24 maj 2020, 14:49

Luftpangarn skrev:PCP varierar däremot snabbt över tid, då trycket hela tiden varierar med luftmängden.

Nä... Antingen självregulerar bössan eller så har du en regulator.

Givet du håller dig inom ett visst tryck då du har ett sluttryck du inte kan gå förbi för då dalar effekten väldigt snabbt samt inte bra om hammaren bankar på en ventil utan tillräckligt mottryck.

En bössa utan regulator. Högt tryck i tuben, hammaren orkar öppna lite men du har högt tryck, du får ut 10J... sen pangar du på i godan ro... lågt tryck i tuben & hammaren orkar öppna längre då det är ett lägre mothåll då tuben har lägre tryck & du får ut 10J.

Som sagt detta inom ett visst tryck, på min bössa skjuter jag mellan 180 - 100 bar & får ut över hundra skott i 10J.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Köpråd första PCP

Inläggav börne 24 maj 2020, 14:51

Men nu sabbar vi tyvärr TS köprådstråd med att diskutera CO2 vs PCP.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Köpråd första PCP

Inläggav skånepåg 24 maj 2020, 15:08

vi ska så klart inte sabba tråden, men lite vid sniskan får man väl prata, vem vet, kanske TS vill ha co2 bössa sen?

Men en fråga till Luftpangarn: varför sänks hastigheten för varje skott med en Crosman 1077 då, och är nere på typ halva speeden på kulan när de finns co2 kvar i tuben ? om du nu säger att hastigheten är den samma i stort sett rakt igenom
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Largonator 24 maj 2020, 15:19

Såg detta sikte hos Cabom, 4-16x50mm för 995kr. Står dock inget minimi-avstånd för paralax. Kan detta funka för mig som vill skjuta på 10-50m? Vilket av alla fästen ska man välja till i så fall?
För att följa länken så måste du registera dig.

Largonator
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 feb 2019, 19:56
Ort: Trollhättan
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Luftpangarn 24 maj 2020, 15:23

börne skrev:Men nu sabbar vi tyvärr TS köprådstråd med att diskutera CO2 vs PCP.


He he, det blev kanske litet yvigt. Jag tycker dock att CO2 alternativet glöms bort som seriöst alternativ. Särskilt om man söker något slags insteg, och inte redan har pump och tub. Till mitt försvar kan jag väl ändå anföra att jag även tipsade om billig Kina-fotpump. Om han nu envisas med att följa strömmen, och välja PCP. :lol:

Men jag är väl lika klappvänlig som en strävhårig tax. (Se där - den diskussionen kan det också slå gnistor om.) :smt016

"Peace, love and understanding!" :cheeRs:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Ivarsson 24 maj 2020, 15:31

Det där med förstoring på siktet råder det delade meningar om i alla kretsar där man använder optik.

Jag använder min Artemis PR900W till övningsskytte och rekreation och skjuter på 15 meter. På bössan har jag en fast fyra (Hawke Vantage 4x32 AO ) och tycker att det fungerar jättebra.

En smaksak, men hög förstoring är inte med automatik bättre.
BSA Meteor Mk2
Daisy 131
Diana 35
FWB 300s
HW50s
Artemis PR900W
FX Typhoon
HW97K

Diana mod.5
Steyr LP1
Ivarsson
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 06 jun 2010, 02:36
Ort: Skåne
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 10 gånger i 9 inlägg

Re: Köpråd första PCP

Inläggav börne 24 maj 2020, 15:33

Ett typiskt Kinasikte... du kan säkert hitta samma under en massa olika namn.

Det fungerar säkert, men det är vad det är med billig optik. Man får chansa på att man får ett ok exemplar.

Då det står att det är 1" fästen som tillbehör under så antar jag det är 1".

Att det inte ens står vilken diameter som krävs eller lägsta parallax är ju inget gott betyg... glöm sedan Caboms så kallade nedsatta priser, det är rent jävla bullshit, har visat sig flertal gånger på olika produkter, det är REA där alltid.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Luftpangarn 24 maj 2020, 15:36

skånepåg skrev:vi ska så klart inte sabba tråden, men lite vid sniskan får man väl prata, vem vet, kanske TS vill ha co2 bössa sen?

Men en fråga till Luftpangarn: varför sänks hastigheten för varje skott med en Crosman 1077 då, och är nere på typ halva speeden på kulan när de finns co2 kvar i tuben ? om du nu säger att hastigheten är den samma i stort sett rakt igenom


Faktiskt lite underligt. FWB hade aldrig satsat på CO2 teknik, om det vore ett generellt problem.

Enda jag på rak arm kan spekulera i, är att Crosman 1077 är halvautomat. Det gör att man kan VRÄKA iväg skotten, och byta 12-skotts magasin mycket snabbt. Då kyls pipan ner, så att hastigheten sjunker med varje skott.

Testa att skjuta med åtminstone NÅGRA sekunder mellan skotten. :lol: Fast har man halvautomat... :smt037
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Köpråd första PCP

Inläggav börne 24 maj 2020, 15:38

Ivarsson skrev:skjuter på 15 meter.

En smaksak, men hög förstoring är inte med automatik bättre.

Absolut inte automatiskt bättre med stor förstoring, det kräver dessutom mer av optiken, billiga högförstorande är mer eller mindre alltid skräp, men det är stor skillnad att skjuta på 15 & 50 meter som TS vill göra.

Då kan det vara gott med lite mer förstoring, ett 4-16X är inte speciellt högförstorande, 16X låter mycket men det blir inte så stort på 50 meter.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Luftpangarn 24 maj 2020, 15:48

PCP semi auto finns knappast i jämförbar prisklass med Crosman 1077. Egen kompressor är nog också att rekomendera? För jag vet i alla fall hur jag skulle bete mig. :-)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Köpråd första PCP

Inläggav skånepåg 24 maj 2020, 17:29

nu släpper jag co2 snacket, så vi inte förstör tråden.
Tillägg: Nä den review:n jag såg på en 1077 var det många sekunder mellan varje skott inomhus, och den tappa hastighet hela tiden, så därför jag frågade, men de var kanske fel på hans ex?
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpråd första PCP

Inläggav skånepåg 24 maj 2020, 17:32

Largonator skrev:Såg detta sikte hos Cabom, 4-16x50mm för 995kr. Står dock inget minimi-avstånd för paralax. Kan detta funka för mig som vill skjuta på 10-50m? Vilket av alla fästen ska man välja till i så fall?
För att följa länken så måste du registera dig.



Nä, inget jag skulle köpa igen, haft det, ingen höjdare, parallax ner till 20 meter, dock stämmer inget som står på det, klicken på rattarna är rätt skumma osv...

Jag hade satsat på Hawke eller Nikko Stirling, något med 12x förstoring hittar du säkert för 1300kr ca
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Följande användare vill tacka skånepåg för detta inlägg
Largonator (25 maj 2020, 16:32)

Re: Köpråd första PCP

Inläggav skånepåg 24 maj 2020, 18:06

jag har detta på min Artemis pr900w:
För att följa länken så måste du registera dig.



funkar kanon, lätt, bra optik, bra rattar, bra klick, medföljer fästen, kostar ca 1500kr normalt...
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Följande användare vill tacka skånepåg för detta inlägg
Largonator (25 maj 2020, 16:32)

Re: Köpråd första PCP

Inläggav skånepåg 24 maj 2020, 18:13

eller:
För att följa länken så måste du registera dig.



belyst också :)
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpråd första PCP

Inläggav börne 24 maj 2020, 18:16

skånepåg skrev:
Largonator skrev:Såg detta sikte hos Cabom, 4-16x50mm för 995kr. Står dock inget minimi-avstånd för paralax. Kan detta funka för mig som vill skjuta på 10-50m? Vilket av alla fästen ska man välja till i så fall?
För att följa länken så måste du registera dig.



Nä, inget jag skulle köpa igen, haft det, ingen höjdare, parallax ner till 20 meter, dock stämmer inget som står på det, klicken på rattarna är rätt skumma osv...

Jag hade satsat på Hawke eller Nikko Stirling, något med 12x förstoring hittar du säkert för 1300kr ca

Som jag misstänkte... bra sånt kommer fram :thumbupp:
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Luftpangarn 24 maj 2020, 18:46

Näästan bara för att retas, tipsar jag om detta paket med monterat Walther sikte 6x42 + tvåben + "moderator" för 420 Euro. Viktigast, är att det även medföljer en påstickbar kolvkamshöjare , för kikarsikteskytte. För bössan har även Picatinnyrails för exakt av- och påmontering av kikaren, så man kan skjuta med de öppna "truglo" siktena.

För att följa länken så måste du registera dig.



Jag bara säger...

(Be dem skruva ur ventilen, så snackar vi inte vapensmuggling pga de 16Joulen. Vill man vara laglydig, kan man köpa separat 10J ventil. (Det är på allvar lika enkelt som att byta ett tändstift.)

Samma bössa fins som PCP med FT-sikte från Walther.

Observera dock, att du måste skjuta flera hundra burkar kulor, innan kostnaden blir jämförbar. Men förhoppningsvis har PCP-bössan inte bara stått och samlat damm under tiden. Så hur många år det tar, innan kostnaderna jämnar ut sig, kan man fundera över.

Så har vi det där med enkelhet och bekvämlighet...
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Köpråd första PCP

Inläggav Silwer 25 maj 2020, 10:21

Det där är inte sanning, det ör som att köpa fjäderbössor utan monterad fjäder.

Vapnet måste vara brukbart annars kan man få påstötning.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Föregående

Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

  • Sponsorer