Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber?

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber?

Inläggav skånepåg 22 maj 2020, 18:51

Söker dessa, någon som vet vart, gärna vad de heter, och gärna från Biltema/Jula/hornbach eller Swedol ...

Behöver dessa för att spänna tuber/rör/cylindrar UTAN att skada dem, typ om man ska demontera ventil från lufttub, så kan man ha dessa emellan i skruvstycket... eller måste man göra sånna själv?

Jag förstår problemet med olika storlekar, men kanske finns olika storlekar eller ännu bättre inställbara.
de jag sett på Youtube verkar dock vara hemmagjorda med läder emellan för att inte skada tuben, så man kan klämma lite lagom så de inte snurrar.

Någon som har en ide, eller ännu bättre en länk om de går att köpa, finns de inte på butiker jag nämnt ovan så givetvis kan jag beställa online.
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav börne 22 maj 2020, 19:43

DIY är enkelt att fixa. Lagom träbit... borra lämpligt hål, dela på mitten... klart :thumbupp:

Googlar man rubber vise jaws så får man fram saker som kanske kan fungera, hittar ingen som är helt rund, nån som först såg perfekt ut men det var till golfklubbor som ju har rätt liten diameter.

Annars är ju detta vad du söker.
För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav Sako Finnbear 22 maj 2020, 20:28

För att följa länken så måste du registera dig.




För att följa länken så måste du registera dig.

HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav zeke-cool 22 maj 2020, 20:46

Det finns skyddsbackar till skruvstycken både på Biltema och Jula!
Användarvisningsbild
zeke-cool
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 30 dec 2007, 05:23
Ort: Hemma
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 24 gånger i 23 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav börne 22 maj 2020, 20:49

Funkar det med såna med vinkel så finns det ju massor att välja på. Hur känsliga är lufttuberna egentligen? Backar man tillverkat själv som har rätt radie är ju såklart säkraste då man inte kan spänna ihop dom & deformera tuben. Men man kanske inte behöver spänna så hårt för att det ska lossa, aldrig delat en lufttub.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav Marsi 23 maj 2020, 06:02

Rören tycker jag brukar gå bra med träbitar, då brukar det vara mycket svårare att få grepp om det man vill få loss, särskilt om man vill undvika att lämna märken.
Marsi
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 14 jun 2017, 19:03
Ort: Ödåkra
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 65 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: Tåstarp skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms EV2 mk4

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 06:57

tack alla :)
Jag tror ändå man får göra själv, i trä eller liknande, dock lite svårt o borra ett hål på 60mm igenom en 10 cm lång träkloss, hmmmm? för FX bottles, men får fundera på det.
Sen limmar man dit läder eller gummi på insidan.

Om jag tänker rätt så bör diametern+läder/gummi på insidan vara en aningen större än de på flaskan ?

Tuber är lite lättare, de är smalare och kan nog spännas lite försiktigt i någon v-formad back med lite gummi-matta emellan.

Funderar vidare, de bästa vore något variabelt 20mm till 80mm typ
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 06:58

visst kan jag köpa 3-4 olika varianter, men att lägga en tusenlapp på detta, så kan jag lika väl göra något finurligt själv

de viktigaste är nog att man får en rund radie som greppar, för att maximera anläggningsytan, då behöver man inte spänna så hårt, blir ju samma sak som att greppa med händerna typ.
Jag brukar kunna lossa med bara händerna, om det finns något i ventilen man kan spänna i skruvstycket, sen greppar jag runt tuben med bägge händerna och vrider, men i vissa fall näääää :twisted:

Jag ska göra nåt eget, lägger ut bilder på de sen om jag kommer på någon lösning som är enkel och alla kan göra, helst variabel :Thumbupp:
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 07:14

kom på något snabbt som dök upp, de kanske finns trä/plast profiler som har en rund radie på insidan och är platta på utsidan, typ en fyrkants-profil med ett borrat hål i mitten so man kunde dela längs med?
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 07:27

För att följa länken så måste du registera dig.



det heter taklist hålkäl, ett par olika sånna tillkapade i olika radier med limmat läder/gummi på insidan :cheeRs:
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav börne 23 maj 2020, 07:55

Borra stora hål är inga problem, behövs väl en pelarborrmaskin kanske.

Det nedre av dessa fixar 60mm.
För att följa länken så måste du registera dig.



Annars ett vanligt hålsåg, borra från två håll. Borra ett guidehål först rakt igenom så du möts på samma ställe.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav börne 23 maj 2020, 08:00

skånepåg skrev:Om jag tänker rätt så bör diametern+läder/gummi på insidan vara en aningen större än de på flaskan ?

Nä det allra bästa är om du har exakt samma mått invändigt, du får borra ett hål där du lägger till lädrets tjocklek x 2.

Säg flaskan är 60mm & lädret är 3mm då borrar du ett 66mm hål. När du sedan delar klossen på mitten tar du bort ett par mm material & det klämmer perfekt över hela flaskans yta. Har du större diameter klämmer det bara på mitten, har du mindre diameter klämmer det längst ut på klossarna.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 08:37

jo, fattar de är de bästa Börne, exakt storlek, men problemet är t ex att fx carbon fiber bottles är lite ojämna, 61mm längst ut och 63mm i mitten där texten är.

däremot är deras aluminium och stål mer exakt i måtten på ca 60-61mm

Man får nog göra en universal rundning på ca 67mm + lite gummi eller läder, så den kan ta upp till 63 mm +- 1mm, då kommer även 60mm flaskorna att klämmas till ganska bra.

Man måste tänka att det ska finnas rum för ojämnheter, speciellt på dessa kolfiber flaskor, så dämpmaterialet som också ska agera som grepp och stadga för trälisten bakom ska kunna pressas ihop av ojämnheter någon mm utan att trycka för hårt på just de stället, så jag tänker mig någon silicongummi + ett lager hårdare gummi eller läder också, tänk händer, de har kött o skinn som greppar, mjuka och greppar rätt jämnt utan att trycka för hårt på något ojämnt ställe, detta är i alla fall min teori.

Sedan är det inga problem med stål och aluminium tuber som är raka o fina, de kan man klämma i en v-formad kil med lite gummi emellan, de förstår jag.

Sen ska man ha i åtanken, att behöver man klämma så hårt att det finns risk för att flaskan eller tuban skulle kunna skadas, då sitter nog ventilen så pass hårt att något annat är fel, kan var röd loctite som behöver värmas osv...

Jag har hittills lyckats lossa allt för hand så länge jag kan spänna ventilstycket i ett skruvstycke, men även genom att bara hålla tuben i ena handen med cykelvantar med bra grepp och använda verktyg vid ventilen med andra handen och lossa. Att ha möjligheten att spänna flaskan/tuben med trä+gummi i en skruvstycke lite lagom lätt ger nog större kraft än du kan vrida med bara händerna, även om radien är 2-3mm större med mjukt material emellen.

Har man som mig tuber och flaskor i 6 olika storlekar, så blir det väldigt jobbigt att borra hål till precisionen +- 0.5mm för att de ska greppa hela vägen runt.
Jag tror de blir fin med greppyta på ca 100mm x 5-6mm på varje sida , slirar flaskan då så sitter nog ventilen för hårt oavsett.

Min tanke i alla fall, ska fundera lite till på detta, men idealet vore så klart något v format med ganska mjuk dämpning invändot + ett lager hårdare gummi eller läder längst ut, så man kan klämma runda tuber från 20mm till 60mm, ska snida vidare på tanken.

Dock gillar jag kritik och ideer, det är så den perfekt saken föds till slut. :)
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav Nitro 23 maj 2020, 09:00

Åk till en rörmockare och hör om han inte har grova rör.
Finns även avloppsrör i plast, dock tveksamt ifall de håller.
Dela biten med vinkelslip.
Åk sen till en däckhandlare och kolla ifall han har en bit innerslang som är kasserad alternativt köp en ny innerslang på biltema/Jula till säckakärrehjul och limma på insidan.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 10:43

jo, rör var i åtanke, men de är för flexibla, om man inte har stålrör och svetsar förstärkning bakom...

jag tror jag börjar åka runt och se dessa taklister hålkäl hur de ser ut, enkelt och ta ett par sånna kapa till rätt längder och limma lite mjukt inuti..
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 10:46

visserligen kommer de kanske bara klämma ca 1-2cm x 10cm på varje sida, men jag tror de räcker, får man inte loss ventilen då, så är det nog risk att något annat ligger och strävar emot tror jag.

Ni som vet, exempel FX Kolfiberflaskor, ja de vanliga på 480cc, sitter de loctite i gängan där ventilen sitter? vågar man värma isf på kolfibret? tveksamt
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 12:27

För att följa länken så måste du registera dig.



skulle detta kunna vara något, eller tänker jag fel, om man kan fixera ventilen i ett skruvstäd, så den sitter fast, eller det blir för mycket kraft på tuben?
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav Sako Finnbear 23 maj 2020, 12:41

skånepåg skrev:https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/filter/oljefilter/oljefiltertanger-2000024002

skulle detta kunna vara något, eller tänker jag fel, om man kan fixera ventilen i ett skruvstäd, så den sitter fast, eller det blir för mycket kraft på tuben?

Skulle säga att ett sådant verktyg kommer funka kanon! Om du vill kan du ju limma
gummi innuti stålbandet.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 13:03

jo gummi på insidan, dock kommer den ha en punkt med hävarm som kommer att trycka på tuben med betydligt mer kraft än övriga, undrar om det är så bra.
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav Sako Finnbear 23 maj 2020, 13:13

skånepåg skrev:jo gummi på insidan, dock kommer den ha en punkt med hävarm som kommer att trycka på tuben med betydligt mer kraft än övriga, undrar om det är så bra.

Funkar det på ett tunnt oljefilter så funkar det säkert på en tub med.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav Silwer 23 maj 2020, 13:15

Oljefilerbortagningsverktyg.

Ett band man kan jystera längden på med handtaget, dock funkar den bara åt ena hållet det man valt, det är ju en räfflad plast del som åt ena hållet klämmer hårt på stället för att lossa filtret, det gpr hål i det ibland tom så jäkligt sitter de.

Kolfiber är väl känsligt? Annars i form av aluminiumflaskorna är jag säker på att de håller möjlugen kan de bli lackskador.

Men jag får tanken hör att man nog inte måste ta i så hårt, utan grejen öär mer att hålla fast den runda flaskan.

För som sagt blir det så hårt att man börjar skada den är det hopplöst att ge sig på, då tar nog ventildeken skada före.

Jag skrkev mest vara för att det inte är den justerbara stålbandet som lossar nåt utan plastklacken som viks in åt ena hållet, åt andra hållet glider ju verktyget fritt för nytt tag.

Men som sagt trolugen släpper det rätt lätt, annars går det sönder och då är det fasen felbygt om det hellre vrids sonder av ön släpper.

Vissa har en rem har jag sett, kanske än bättre då det inte skrapar nåt, det ör vara klacken som ev skulle kunna ge ett märke, men som sagt dp börjar man ju hålla mot rött hårt med.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 14:58

jag tror jag har en bra ide nu, köpt lite taklister nu som passar perfekt för en 61-63mm flaska när jag limmat gummi på insidan, då kan man använda 2 av dessa i ett skruvstäd försiktigt, och skaffa ett verktyg för att lossa ventilen, eller så tar man 3 bitar av denna listen, ca 10cm långa, placerar runt om flaskan 120 grader mellan varandra, sedan använder man en oljefilters verktyg, då kommer ju belastningen fördelas på 3st bitar som är ganska breda, och man slipper de där extra trycket som hävarmen av verktyget skulle kunna bidra med, iomed den punkten kommer hänga i luften.

Nu gäller det bara att göra en del som tubens ventil kan skruvas fast i skruvstädet, så ventilen är fast.

jag kommer ta bilder på allt sen, lite svårt och förklara.

På detta viset har man 2 sätt att prova försiktigt med.

dock kan jag inte tänka mig att ventilen sitter som berget, men men..
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 15:05

samtidigt som jag var i hornbach, köpte jag storleken mindre taklist också :thumbupp: , denna är tänkt o ha bitar klara så man kan använda för lufttuber. allt kostade mig 70 kr :cheeRs:
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav skånepåg 23 maj 2020, 15:10

Silwer skrev:Oljefilerbortagningsverktyg.

Ett band man kan jystera längden på med handtaget, dock funkar den bara åt ena hållet det man valt, det är ju en räfflad plast del som åt ena hållet klämmer hårt på stället för att lossa filtret, det gpr hål i det ibland tom så jäkligt sitter de.

Kolfiber är väl känsligt? Annars i form av aluminiumflaskorna är jag säker på att de håller möjlugen kan de bli lackskador.

Men jag får tanken hör att man nog inte måste ta i så hårt, utan grejen öär mer att hålla fast den runda flaskan.

För som sagt blir det så hårt att man börjar skada den är det hopplöst att ge sig på, då tar nog ventildeken skada före.

Jag skrkev mest vara för att det inte är den justerbara stålbandet som lossar nåt utan plastklacken som viks in åt ena hållet, åt andra hållet glider ju verktyget fritt för nytt tag.

Men som sagt trolugen släpper det rätt lätt, annars går det sönder och då är det fasen felbygt om det hellre vrids sonder av ön släpper.

Vissa har en rem har jag sett, kanske än bättre då det inte skrapar nåt, det ör vara klacken som ev skulle kunna ge ett märke, men som sagt dp börjar man ju hålla mot rött hårt med.


jo, tanken är att hitta ett verktyg som har så bred rem som mögligt, ska googla lite, problemet är att de verktyg de säljer bara har ett spann på typ 15mm, så jag kommer behöva 2st minst, jag vill hitta ett verktyg där jag kan spänna runt tuber som är allt från 20mm till 65mm, ska kolla
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Hållare/klampar till skruvstycke för att hålla rör/tuber

Inläggav börne 23 maj 2020, 15:37

Då är nog denna bättre, den andra är i metall som är hal, ett oljefilter spänner man ju åt så skiten sitter, det ska ju bara kasseras. Jag hade nog satsat på denna i gummi. Man får bra grepp med dessa, ju hårdare du drar ju mer spänner det.

För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Nästa

Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Bylle, Rasmus_ och 26 gäster

  • Sponsorer