Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Daniel, Johanna, Nitro, atte69
MarshalDan skrev:Kollade på CO2 varianten innan, men jag tror det blir en QB78 istället. Mer moddar till den. Eller en crosman 1077. Saknar 10/22an :D
Puttemjuk skrev:MarshalDan skrev:Kollade på CO2 varianten innan, men jag tror det blir en QB78 istället. Mer moddar till den. Eller en crosman 1077. Saknar 10/22an :D
Mmmmm. 10/22...
Min takedown är nog det roligaste jag har i skåpet. Min har fått ett BX trycke och en större Hoguekolv. Ammunitionskontot för .22lr har dragit iväg markant.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
A Nilsson skrev:Jag köpte en 4,5:a och fick hem den igår. Bössan är fin men det är ett projekt.
Min gjorde bara 150m/s direkt ur lådan.
Den saknar hammarfjäderjustering vilket komplicerar injustering, jag gillar inte att strypa genom transferport men den här gången fanns inget val, jag borrade upp transferporten till 1,2mm som förövrigt var av mässing, jag har hört att en del har fått i plast. Första skottet hamnade på 201m/s ska chrona den lite grundliggare i morgon.
Funderar på en lösning med justering av fjädern genom bakstycket, typ 2240 power adjuster.
Min behöver man inte demontera manometern på för att få ut systemet ur stocken.
Fixade avtrycket genom att följa den här guiden: För att följa länken så måste du registera dig.
Helt plötsligt har man ett tvåstegsavtryck som är riktigt bra.
Pipans kröning var rent bedrövlig så jag fick göra en ny, vet inte varför Kineserna har så svårt för att göra en ordentlig kröning, så jäkla avancerat är det ju inte.
Har inte hunnit skjuta så mycket med den ännu men uppdaterar när jag gjort det.
Om man jämför med exempelvis en QB78 så ser man en hel del likheter i uppbyggnaden men PR900w känns bättre kvalitetsmässigt och ser ju bra mycket bättre ut.
Hade jag velat ha en bössa som är bra direkt ur lådan så hade jag inte köpt en pr900w, som ett projekt är den däremot intressant.
Clumber skrev:En liten fråga vad menar du med pipans kröning ?
1qaz1qaz skrev:Min fungerar bäst när man pumpar upp den till 150 bar.
Får då ut 3 jämna magasin i .22
Förvånande bra precision på 50m.
Jsb rs
karlssson skrev:1qaz1qaz skrev:Min fungerar bäst när man pumpar upp den till 150 bar.
Får då ut 3 jämna magasin i .22
Förvånande bra precision på 50m.
Jsb rs
Tack! Det låter ju bra. Din är förstås 10j? Har du avtrycket oförändrat original. Jag har nämligen beställt ett 900, så jag är lite nyfiken på om jag måste skruva lite direkt. Ha en bra dag.
BSF S60 skrev:Någon som testat denna regulator på bössan?
Hur blev resultatet?
Man beställer den med ett förutbestämt tryck med möjlighet till en viss justering om jag fattat det rätt, hur stor är denna justeringsmöjlighet?
För att följa länken så måste du registera dig.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: nets och 3 gäster